Nepřesnost při profilování

Diskuze o softvéru MACH od tvůrců Artsoft všech verzí: dotazy, programování, skripty, poznatky atd...
Odpovědět
nicecontrast
Příspěvky: 12
Registrován: 4. 12. 2014, 8:40

15. 10. 2015, 10:14

Zdravím všechny, prosím o radu, jsem začátečník.

Používám:

1.) Adobe Illustrator CS3 na kreslení
2.) Vectric Cut2D v1.1 na převod
3.) Mach3 vR3.041 na výrobu

Mám 3osu, 400x600mm, vodou chlazené 800W vřeteno, nástroj: 2mm dvoubřitou frézu se spirálovým vroubkováním, materiál: 8mm březová překližka

Mám následující problém:

Když nechám vyrobit kapsu - rozměry jsou s přesné
Když profiluji, záleží jestli DOPRAVA (climb) okolo materiálu nebo DOLEVA (conventional) ale vždycky mi dojde k nepřesnosti - při DOPRAVA je to -1,5mm při DOLEVA je to -0,5mm

Kde mám hledat problém? Můžu nějak snadno otestovat Mach3? Nejsem si úplně jistý hodnotama v Motor Tuning, jelikož jsem je dostal od číňanů, ale zas ta kapsa sedí.
Pak mě napadlo jestli ten Cut2D nemá nějakou chybu protože to dělá jen při profilování.

Nechci to obcházet tím že věci pro profilování budu kreslit větší - jinak Rozměry z AI vidím přesné v CUT2D.

Prosím o nasměrování. Díky.
devahoch
Příspěvky: 68
Registrován: 11. 9. 2011, 11:06

27. 11. 2015, 5:57

Podľa mňa sú dve možnosti chyby:
1. Softverovo: Kontroluj STEP PER v Mach3 sekcie Motor turning, to musíš mať presnú hodnotu pre konkretnú os. Link na vypočítanie STEP PER je: http://prusaprinters.org/calculator/" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Hardwarovo: kontroluj trapezový šrób, či to máš úplne zatiahnutý a si istý, že pri otáčani ne posunul celý šrób do predu resp. do vzadu (to vyzerá na tvoj prípad), tým pádom Ti robí nepresnosť pri frézovaní.
Zo vlastnej skúsenosti.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

27. 11. 2015, 6:10

devahoch píše:Podľa mňa sú dve možnosti chyby: