Nastavenie Z 0 po vymene nástroja

Diskuze o softvéru MACH od tvůrců Artsoft všech verzí: dotazy, programování, skripty, poznatky atd...
luks_1
Příspěvky: 17
Registrován: 2. 12. 2021, 10:19

12. 12. 2021, 10:52

Ahoj ,
Som začiatočník s CNC frézovaním len tak pre ujasnenie :D
Kúpil som CNC CAU CAU F 600 , ktorý beží na mach3 ako niektorí určite viete.
Potreboval by som poradiť s opätovným nastavením Z 0 pri výmene nástroja už počas bežiaceho programu.
Robil som to tak že som mal viacero g codes a púštal programy vždy s novým nástrojom , ale to je nepraktické a chcel by som to robiť tak ako sa to má :D
Program robím pomocou CAM FUSION 360. Takže vždy ked má prísť k výmene nástroja frézka sa dá do polohy mimo obrobok a vypýta sa výmenu.
No len čo potom keď vymením nástroj? Ako nastavím novú Z0 ?
Je treba nejaký script?
Mám aj touch probe s ktorou by sa to dalo robiť ale vôbec netuším ako.
Diky za pomoc :)
Miki2t
Příspěvky: 472
Registrován: 22. 9. 2010, 9:02
Bydliště: Levice SR

13. 12. 2021, 5:00

Všetky nástroje si zamerias ešte predtým než spustis obrábanie,. Dĺžky a priemery uložis do tabuľky nástrojov. Počas obrábania už len vymienas nástroje. Samozrejme nesmieš popliest číslo nástroja.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

13. 12. 2021, 6:32

A pokud ma vreteno s klestinou na solo nastroje tak si do tabulky neda nic..
Tak musi vzdy po vymene tu vysku změřit...
Mach uz si ale nepamatuju
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
luks_1
Příspěvky: 17
Registrován: 2. 12. 2021, 10:19

13. 12. 2021, 7:09

RaS píše: 13. 12. 2021, 6:32 A pokud ma vreteno s klestinou na solo nastroje tak si do tabulky neda nic..
Tak musi vzdy po vymene tu vysku změřit...
Mach uz si ale nepamatuju

Hej mam iba vreteno na solo nastroje...
luks_1
Příspěvky: 17