Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
Engineer
Příspěvky: 2357
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

23. 2. 2018, 11:37

Mex píše:Na diferáky se myslím na dráze moc nehraje.
Ale rozhodně by to chtělo mazání. Takže nějaké aspoň jednodušší olejové čerpadlo.

Jak se to bude napojovat na motor a kola? Kola se zřejmě nalisují přímo na to, ale motor je přes nějakou spojku nebo ještě další ozubený převod?
Za mých mladých let se na N-ku používaly motory s oboustrannou hřídeli, na kterou byl rovnou nalisován šnek. Přímo na nápravě zase bylo nalisováno ozubené kolečko. Soudruzi z NDR si to takhle zjednodušovali.

na náhon jsou kardany. :D
Přílohy
uni microkardan1.jpg
uni microkardan0.jpg
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1188
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

23. 2. 2018, 12:21

Engineer asi zajal skupinu liliputánov z Guliverových ciest a tí mu tam na tom makajú na vlastnoručne vyrobených ministrojoch...inak si tú parádičku nedokážem vysvetliť :D
Uživatelský avatar
Hades
Příspěvky: 1206
Registrován: 11. 10. 2012, 10:59
Bydliště: Praha; Mimoň

23. 2. 2018, 1:02

shaolin píše:Engineer asi zajal skupinu liliputánov z Guliverových ciest a tí mu tam na tom makajú na vlastnoručne vyrobených ministrojoch...inak si tú parádičku nedokážem vysvetliť :D
Ale kulový, tohle dokáže každej strojař, jen sehnat truhláře, co ti udělá tak velkou zápalku :D
ok1in
Příspěvky: 172
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Slaný

23. 2. 2018, 1:12

Hades píše:Ale kulový, tohle dokáže každej strojař, jen sehnat truhláře, co ti udělá tak velkou zápalku :D
Asi má i značnou spotřeba síry... :lol:
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5196
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

24. 2. 2018, 11:07

Mex píše:Na diferáky se myslím na dráze moc nehraje.
Ale rozhodně by to chtělo mazání. Takže nějaké aspoň jednodušší olejové čerpadlo.
Diferenciálů opravdu netřeba - kola jsou kuželová.
Materiál ozubených kol je plast.
Mex píše:.......Soudruzi z NDR si to takhle zjednodušovali.
Upřímně řečeno soudruzi z NDR to dělali poplatné své době a tehdejším materiálům a jejich tehdejším technologickým možnostem.
V 60 letech to byla špička bohužel u toho zůstali skoro 30 let. ;-)
Dnešní doba technologické možnosti jsou už jinde
a tohle je důsledek - odpružené nápravové převodovky umožňují mít vozidlům do této doby nevídané skvělé trakční vlastosti.
Naposledy upravil(a) Zdenek Valter dne 24. 2. 2018, 4:34, celkem upraveno 1 x.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Engineer
Příspěvky: 2357
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

24. 2. 2018, 12:13

Tady se můžete případně podívat k čemu ty převodovky slouží . :)
https://www.youtube.com/watch?v=VCORxgh2NZA" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

24. 2. 2018, 12:22

Jezdí to pěkně.
Ale nebylo spíš správné řešení napsat stížnost na SŽDC, ať ty koleje opraví?
Takhle ten šlendrián jen podporujeme, a vedení SŽDC si dál bude vyplácet astronomické odměny.
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

25. 2. 2018, 11:31

Po dlhej dobe sa mi konečne podarilo pokročiť na CNC plazme. Mám kompletný RS a pomaličky som pripravený na oživenie "Golema". Pripavené sú komplet motory a drivery aj s nastavením, a kabelážou. Už len nastaviť LinuxCNC...
DSCF5683a.jpg
pavelb
Příspěvky: 194
Registrován: 23. 11. 2007, 11:01
Bydliště: Prostějov

25. 2. 2018, 6:22

Měl jsem dnes trochu času a rozšířil jsem nástrojovou základnu. Vrták pr. 23 a nůž od pr. 15.
Přílohy
IMG_20180225_174508.jpg
IMG_20180225_174538.jpg
IMG_20180225_174649.jpg
IMG_20180225_174737.jpg
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

25. 2. 2018, 6:27

dobrý
Co je to za materiál?
díky za info
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
pavelb
Příspěvky: 194
Registrován: 23. 11. 2007, 11:01
Bydliště: Prostějov

25. 2. 2018, 6:53

Materiál je 14220 zušlechtěno na 90 Kg.
slastr
Příspěvky: 137
Registrován: 6. 10. 2013, 7:07

25. 2. 2018, 7:10

pavelb píše:Měl jsem dnes trochu času a rozšířil jsem nástrojovou základnu. Vrták pr. 23 a nůž od pr. 15.
Mám skromný dotaz, proč u vrtáku nebere na druhé destičce špička ?
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

25. 2. 2018, 8:13

protože jeden břit je přes střed a druhej na finálním průměru, kdyby měly brát oba ve středu nemohl bys měnit průměr vrtáku, takhle se dvěma stejnejma deskama uděláš relativně velký rozsah vrtání
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

25. 2. 2018, 8:15

Nové uložení běhacího kola pro křečka (původní kluzné uložení na polyamidové hřídeli (s polohou tolerančního pole zcela mimo tabulky ISO) bylo příliš hlučné). Hřídel je uložena letmo na jednom ložisku 6201. Konstrukci předcházely důkladné teoretické výpočty, které stanovily maximální dovolenou hmotnost křečka (s ohledem na ložisko) na M_kř_max = 43.13 kg.
Přílohy
kolo.jpg
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

25. 2. 2018, 8:46

A co nevyváženost a otáčky ? :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“