Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1188
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

20. 5. 2019, 9:55

fmodel píše: 20. 5. 2019, 9:34 Jo a nebo to řešení s centrálou na vleku a za to ještě karavan :lol:
Tak to bude paráda... už za 2.sv vojny chceli takto vylepšiť tanky ...pohon elekro, energia z generátoru.
Zaujimavý by bol elektrovozík- požičiavanie v sieti staníc, kde vymeníš vozík za nabitý, ako niekedy koňa za oddýchnutého a fičíš ďalej...
Osobne si myslím že kým neprekonáme osobnú pohodlnosť ísť všade autom,tak sa nikam nedostaneme...
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

20. 5. 2019, 10:52

To je už věc předválečná, jen se k tomu oklikou vracíme:
https://autoroad.cz/historie/86859-b-e- ... i-opevneni
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1188
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

20. 5. 2019, 11:28

Celkovo pre mňa nové a zaujímavé články...díki
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1901
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

20. 5. 2019, 11:32

scania.jpg
https://t.me/pump_upp
chb
Příspěvky: 3802
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

20. 5. 2019, 12:34

pavlaxy píše: 20. 5. 2019, 11:32scania.jpg
Už se to zkouší, část dálnice Lubeck - Hamburg má svodidly vymezený jeden pruh a nad ním toto trolejové vedení, ale nákladní hybrid jsem tam nezahlédl.
(pro Teslu to vedení bude asi moc vysoko :-) )
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

20. 5. 2019, 12:45

To s tím dojezdem je jen nepochopení k čemu je to určený. Každej den jezdíš 900km? Každej den jezdíš tak možná 50-100km na to baterka bohatě vyjde, dojedeš do práce a domů v pohodě. Doma to hodíš na panely a až zapadne slunko, tak to dojede ze sítě a ráno to máš dobitý :wink: Na zábavu a cestování můžeš mít jiný auto, který nakrmíš jen když je to vyloženě nutný.

Třeba ta Tesla používá baterky 18650 :wink: Ta Kia měla něco jinýho. První jetý elektroauta se už dají koupit kolem 10k eur. Baterie v nich už mají nějaký pokles, ale dojezdy jsou pořád kolem 200km. A když byly nový měly dosah 250.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
gnat
Příspěvky: 1002
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

20. 5. 2019, 1:03

LiPol baterie při poklesu kapacity na 70% vyřazuji, protože se začínají nafukovat články. Takže koupit auto s 80% původně nastavené kapacity (Tesla neposkytuje plnou kapacitu k využití) bych se docela bál.
SABLE-2015
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 5. 2019, 1:04

fmodel píše: 20. 5. 2019, 9:34 Jo a nebo to řešení s centrálou na vleku a za to ještě karavan :lol:
Už jsem to tu jednou psal.
Mně to jako blbost nepřipadá.
Na 98% všech cest mi bude stačit baterka v autě. Pokud 1-2x za rok pojedu někam daleko, kde nebude civilizace, tak si ten vozík připojím a jedu.
Pokud to bude trochu chytře udělané, aby tam kromě toho motoru byly třeba i nějaké úložné prostory, tak na dovolenou značka ideál.
Na té dovolené zase vozík odpojím a nechám v hotelu/kempu/u domácího. Takže na pojížďky po krásách cílové destinace zase jen holé auto.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 5. 2019, 1:09

gnat píše: 20. 5. 2019, 1:03 LiPol baterie při poklesu kapacity na 70% vyřazuji, protože se začínají nafukovat články. Takže koupit auto s 80% původně nastavené kapacity (Tesla neposkytuje plnou kapacitu k využití) bych se docela bál.
Ale elektroauta myslím jezdí většinově na LiIon, ne LiPol.
gnat
Příspěvky: 1002
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

20. 5. 2019, 1:16

To přesně nevím, ale dost pochybuji. LiIon degradují poměrně výrazně časem i když se nepoužívají, mají vyšší hmotnost a tekutý elektrolyt. Nic co by se do elektroauta hodilo.
SABLE-2015
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 5. 2019, 1:28

gnat píše: 20. 5. 2019, 1:16 To přesně nevím, ale dost pochybuji. LiIon degradují poměrně výrazně časem i když se nepoužívají, mají vyšší hmotnost a tekutý elektrolyt. Nic co by se do elektroauta hodilo.
Jen namátkou:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
https://www.volkswagen.cz/e-golf/moznosti-nabijeni
gnat
Příspěvky: 1002
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

20. 5. 2019, 1:40

BTW když už jsme u toho eGolfu, tak ten udávaný dojezd je třeba brát s velkou rezervou, z Prahy do Brna nedojede.
SABLE-2015
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 5. 2019, 1:54

Ono taky bude určitě záležet na šoférovi. Třeba já mám docela lehkou nohu, takže se stejným autem jezdím o litr míň než kolega.
Mám prostě energii rád. Tak ji nebudu pálit na bleskový rozjezd, když vidím a vím, že o 80m dál zase budu jako o život šlapat na brzdu před další červenou.
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1188
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

20. 5. 2019, 2:12

Mne sa zdá že toto celé eko je len ťahanie peňazí z ĺudí a umelé točenie ekonomiky.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

20. 5. 2019, 2:17

Ještě to bude chtít pár let k dokonalosti, ale už teď to začíná bejt zajímavý. Ale jede to teda pěkně. Osobně se mi trochu nezdál lehčí předek, přecejen ta baterka leží na podlaze, a vepředu je jen elektromotor. Zrychlení na mě působilo lineárně. Na šondání po městě a zvlášť když jsou doma nějaký panely, tak je to paráda. Jako zajimavost mě ještě říkal, že nový modely spalovacích aut zaváděj malý nádrže, třeba passat 45l prostě když se nedaj zvýšit dojezdy u baterek, tak se sníží u spalováků. Počet stanic a stojanů je však podle mě už z principu těžko řešitelná.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“