Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 5. 2019, 9:55

Milan199 píše: 20. 5. 2019, 9:46 to filla :
Není třeba vozit nabíjecí baterii pro nabíjení baterie v autě. Jsou i elegantnější řešení !
pocit.jpg
Zrovna tady stojí na nějakém odlehlém parkovišti.
Tak pokud ten pick-up nejel zrovna přes hustě osídlené centrum města, tak to i tak může z hlediska kvality života lidé ve městě nakonec vyjít kladně.
Milan199
Příspěvky: 2932
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

20. 5. 2019, 10:04

Dovolím si nesouhlasit !
z hlediska životního prostředí by bylo optimální, kdyby magoři na uzavřeném oddělení čekali až přijede Kolumbus nebo až EET "přinese" těch 18 000 000 000.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

20. 5. 2019, 10:09

Ta kvalita života mě tedy moc nebere. Pokud neprojede nějaký obstarožní náklaďák, tak je to i v centru s exhalacemi celkem v klidu a větší hluk už dělají pneumatiky než motory - čili o moc lepší by to nebylo ani s elektrikou. Pokud něco řešit tak chytat různé sazomety a zakazovat jim další jízdu, tím by se podle mě pro ovzduší ve městě udělalo nejvíc.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

20. 5. 2019, 10:11

Mex píše: 20. 5. 2019, 9:55
Milan199 píše: 20. 5. 2019, 9:46 to filla :
Není třeba vozit nabíjecí baterii pro nabíjení baterie v autě. Jsou i elegantnější řešení !
pocit.jpg
Zrovna tady stojí na nějakém odlehlém parkovišti.
Tak pokud ten pick-up nejel zrovna přes hustě osídlené centrum města, tak to i tak může z hlediska kvality života lidé ve městě nakonec vyjít kladně.
... když propadneš elektro fylozofii, zdůvodníš si pro ANO úplně všechno, rozumím ti :-)
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

20. 5. 2019, 10:14

Milan199 píše: 20. 5. 2019, 10:04 Dovolím si nesouhlasit !
z hlediska životního prostředí by bylo optimální, kdyby magoři na uzavřeném oddělení čekali až přijede Kolumbus nebo až EET "přinese" těch 18 000 000 000.
Naprostý souhlas
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 5. 2019, 10:52

elbarto píše: 20. 5. 2019, 10:11 ... když propadneš elektro fylozofii, zdůvodníš si pro ANO úplně všechno, rozumím ti :-)
Jo, mám elektriku rád. Nakonec mě i živí.
Myslím, že má obecně pár dost dobrých vlastností. V autech třeba to, že prostě nesmrdí ve městě. Možná smrdí někde jinde, ale tam to bolí jenom kované ekologisty.
No a pak je na ní hezké, že se dá vyrobil z ledasčeho. Na rozdíl od benzínu/nafty.

Kolega prochaska psal, že je to i v centru se smradem dobré. No, možná to máte v Praze lepší. U nás na dědině (v Šalingradu) je v centru kolem cest všechno jiné, jen ne příjemně. Dost se po městě pohybuju vlastníma silama, takže myslím celkem vím, o čem mluvím.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

21. 5. 2019, 12:17

Mám elektriku taky rád a přiznávám, že elektro věci si představit umím. Pokud vše bude jako alternativa a pokud lidé budou mít možnost svobodného rozhodovaní. Bohužel opak je pravdou. Davy tupých ovcí podléhají manipulacím medíí a lidí co tahají za nitky. Diesel je špatný, kupujte benzíny, benzín je špatný kupujte elektro auta a hlavně o ničem moc nepřemýšlejte. Heslo 21 století: "myslíme za vás, vaše EU" ...
Dobým příkladem jsou Limetky. Po centru Prahy jsou stovky koloběžek a 2x za týden vidím člověka na kolbrndě. Když si spočítám náklad za jízdu vyjdou mi podobně jako jízda vlastním dieselem. On se v miliardový startup utrácí snadno. Až peníze dojdou konstatuje se, že se to prostě nepovedlo. Pomalu se začínají objevovat mikro elektro půjčovací auta a opět to samé stojí a stojí. Je otázkou zda zvítězí zdravý rozum a město kolebrny z centra vyžene nebo se podaří Limetkám město si koupit. Kolobrndy jsou otravné pro chodce na chodníku i pro řidiče na komunikacích. Nejsme amerika, nemáme pruhy pro podobná vozítka. Ve stávajícím provozu je kolbrnda nebezpečná nejen pro pilota, ale i pro všechny účastníky provozu.
Posledním příkladem dotovaná fotovoltaika. Ta posloužila dotačné pro miliardové zisky pár firmám. Pokud by dotace sloužila účelu jako v civilizovanách zemích, panely by osazovali privatnící na domky neřeknu ani prd. Na základě všeho výše a předchozích příspěvcích napsaného musí rozumný člověk pouze konstatovat nasra..
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

21. 5. 2019, 1:05

S něčím souhlas, s něčím ne.
Vezmu to odzadu. Je mi jedno, jestli mě okrádá několik velkých solárních baronů nebo spousta malých solárníků. V čem by pro mě osobně měl být rozdíl? Elektriku to zdraží stejně a dosažení na dotaci není pro každého.
Kdyby to bylo jen pro malé solárníky, tak to bude hlavně byznys hlavně pro různé poradenské, konzultační a projekční firmy, protože pro dotaci je vždy třeba spousta papírů. A tak tyhle firmy, co v tom umí chodit, ví, že můžou cenu natáhnout.

Kdyby stát chtěl skutečně solární byznys podpořit a to spravedlivě (tedy se stejným přístupem pro všechny), tak by mohl zavést na solární vybavení třeba něco jako nulovou nebo dokonce zápornou DPH. Takže by se to mohlo vyplatit postavit si to doma pro sebe. Asi by to nebyla skutečná DPH, protože to by bylo nefér vůči plátcům, ale princip by se mohl počítat stejně.

Ke kolobrndám: lidi jsou buď ohleduplní a rozumní, nebo hovada. A to platí v autě, na kolobrndě nebo pro chodce. Já se pohybuju po naší vesnici prakticky jen vlastními silami, mimo jiné občas i na kolobrndě (ale vlastní a velké). A myslím, že se to dá dělat tak, abych nikoho zbytečně neomezoval. Samozřejmě pokud někdo nechá stát koloběžku někde uprostřed chodníku nebo se násilím tlačí kam nemá, tak to je právě ten druhý případ (to hovado).

U nás na vesnici půjčovna koloběžek není. Ale kola se půjčují, a jsou myslím docela slušně vytížená. A to je Brno docela kopcovité.

Přebytek aut v centru já osobně vidím jako nejvážnější civilizační problém dneška. Moc to nechápu, ale to je asi normální. Nekuřák taky nechápe, co může kuřáky tak lákat na cigaretě. Když se pohybuju svým operativním dopravním prostředkem po městě třeba odpoledne když končí pracovní doba, tak prostě nedokážu pochopit, co vede lidi k tomu podstupovat ten každodenní stres z nekonečného čekání ve frontách. Šalinou by tam byli rychleji, já na kole jsem tam většinou dokonce násobně rychleji. Ale lidi prostě mají neodolatelnou potřebu každý den vyrazit autem, co auto to 1 člověk. Večer pak jezdí hodinu po sídlišti jako bludní holanďani a zoufale hledají místo k zaparkování. Mám kolegy, kteří si volí pracovní dobu (hlavně její konec) ne podle toho, kdy je to výhodné pro firmu nebo pro ně, ale podle toho, kdy je šance, že budou trochu menší kolony.

Takže kdybych byl ředitelem zeměkoule, na auta ve městech bych se zaměřil. Myslím, že v Londýně mají mýto na vjezd do města. Takže bych udělal taky něco takového, přičemž by se platilo podle nadváhy. Každý člověk by měl právo na vjezd bez mýta vozidlem do váhy 400kg. Takže nějakým maličkým městským vozítkem (váha do 400kg) by mohl jet člověk sám. Hodně malým autem by už museli jet aspoň 2 lidi (tj. do 800kg), a třeba v nějakém přiblblém 2-tunovém SUV (což je ve města fakt potřebný dopravní prostředek) by jich muselo jet pět.
Udělal bych to fiskálně neutrální, takže za utržené peníze bych poskytoval městskou dopravu zdarma.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

21. 5. 2019, 1:14

Na střeše mám panely, a jezdím sám dvoutunovým SUV s pětilitrovým benzínovým motorem... a co teď s tim?
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

21. 5. 2019, 1:29

Jde o to jak. Jestli máš panely pro svou potřebu a spotřebu, tak je to super. Pokud jseš vyžírka (solární baron v malém provedení), tak je to už méně super. Já vím, máš na to právo.

Jestli bydlíš někde v horách, tak možná to SUV skutečně potřebuješ. Pokud ale bydlíš někde ve městě, kde ho potřebuješ jen pro zvednutí mužnosti, tak to je právě ta druhá kategorie. Jistě na to máš právo, tak jako jiní mají právo využívat svá práva a třeba blokovat ostatní. Je to OK?

Příklad z Brna: u hlavního nádraží je přechod pro chodce, přes který musí projet všechna auta, která jedou kolem nádru. Není tam semafor. Protože je to velice frekventované místo, tak v průběhu dne prakticky není okamžik, kdy by tam nebyl žádný chodec. Takže kdyby všichni využívali svých práv (přednost na přechodu), tak by tam auta odpoledne před tím přechodem stála třeba 4 hodiny. Bylo by to OK?
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

21. 5. 2019, 1:56

No solární baron zrovna nejsem, ale klidně mi pane Barone říkej. Od tý doby, co jsem propustil veškěrý služebnictvo mě to oslovení občas chybí. A na zvedání mužnosti mám velkej náklaďák, kdepak nějaký SUV, pche... :wink:
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
gnat
Příspěvky: 1002
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

21. 5. 2019, 10:48

Mám to do práce hodinu MHDčkem, 50 minut pěšky, 25 minut autem a 10-15 minut na motorce. Volba je jasná, když vstanu brzo, jdu pěšky, když je hnusně, jedu autem. MHDčko vychází nejdráž a nejpomaleji.
SABLE-2015
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

21. 5. 2019, 11:32

gnat píše: 21. 5. 2019, 10:48 Mám to do práce hodinu MHDčkem, 50 minut pěšky, 25 minut autem a 10-15 minut na motorce. Volba je jasná, když vstanu brzo, jdu pěšky, když je hnusně, jedu autem. MHDčko vychází nejdráž a nejpomaleji.
Malý tip: 50 minut pěšky bude znamenat cca 5km. Tak to je (podle terénu) 10-15 minut na kole.
Pokud to není nějak fest v kopcích, tak za tu dobu se ani nestačíš zapotit. Ze začátku možná jo, ale časem chytneš kondici, pokud ji teda nemáš.
A do práce přijedeš příjemně "rozjetej", organizmus je prostě nabuzenej.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

21. 5. 2019, 11:42

Mex píše: 21. 5. 2019, 1:29Jestli bydlíš někde v horách, tak možná to SUV skutečně potřebuješ. Pokud ale bydlíš někde ve městě, kde ho potřebuješ jen pro zvednutí mužnosti, tak to je právě ta druhá kategorie. Jistě na to máš právo, tak jako jiní mají právo využívat svá práva a třeba blokovat ostatní. Je to OK?
Já bydlím ve městě, ale mám SUV :-) Protože z toho města taky občas vyjedu, taky občas něco vezu a tu a tam se dostanu i na nezpevněnou cestu, kde bych si u sedanu odřel podvozek. A kupovat si jedno auto do města, druhé na dálnici, třetí na převoz menších nákladů a čtvrté na jízdu po polňačkách se mi nechce :-) Proto jsem raději sáhnul po univerzálu.
Aleš Procháska
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

21. 5. 2019, 11:46

Mex píše: 21. 5. 2019, 1:05Přebytek aut v centru já osobně vidím jako nejvážnější civilizační problém dneška. Moc to nechápu, ale to je asi normální.
V centru je právě tolik aut, kolik jich tam má být. Tedy aspoň v Praze do centra nikdo nejezdí jen tak pro radost (nebo ze škodolibosti, protože ho těší, že zahušťuje provoz), ale proto, že tam něco potřebuje zařídit. A vždycky je to volba jestli pojedu metrem nebo autem a rozhodně neplatí, že vždycky vyhraje metro :-) Je spousta kritérií a aspoň v mém případě to většinou skončí na tom autě.
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“