Co jste dneska bastlili?
Denní bílá se většinou označuje barva 6500 K.
Já osobně na běžný život používám 3000 K, v pracovním prostoru pak 4000 K.
Třeba do osvětlení lupy jsem musel použít 2700 K, jinou kulatou trubici zrovna nikde neměli. A proti původní 4000 K je světlo příjemné, ale rozpoznatelnost detailů je o dost horší.
Ještě nabodovat mínus pásky a budu spokojen, no a pak ještě kompletovat dalších 128ks článků.
Jsou to LiFePo4 6Ah/ks. Celkově přes 200Ah/12V.
Jsou to LiFePo4 6Ah/ks. Celkově přes 200Ah/12V.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.twincar.sk/oscom/index.php? ... &default=1
Jezdí od nich řidič do ČR a platil jsem v KČ.
Jezdí od nich řidič do ČR a platil jsem v KČ.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mad_BOXs> ten battery pack stavis pro fotovoltaiku nebo do nejakeho vozidla?
Ptam se, protoze jsem si skladal taky takovy LiFePO4 pack do zavodni motorky, misto klasickeho Pb aku 12V/7Ah, kvuli nizsi hmotnosti. Byl to r. 2010-11, LiFePo4 se daly se koupit jen od A123 Systems. Delal jsem si konfiguraci 4s2p s clanky A123, 1.1Ah --> takze prcek jen 12.8V/2.2Ah. Clanky pouzdro 18650, 30A specifikovane max. vybijeni.
Starter moto s timhle prckem bral 100A peak (~50ms), stredni hodnota startovaciho proudu kolem 60A. Takze aplikace pro ty clanky na hrane. Navic bez ballancingu, nabijeni alternatorem za provozu, uprava dobijeni byla jen snizene provozni napeti z 13.6V na 12.8V. No, necekal jsem ze to vydrzi ani celou sezonu.
Ale omyl, ty clanky jsou nesmrtelne! Po cca 6 letech byly porad vsechny v super kondici, jeden jak druhy. Kapacita klesla asi o 10% na cca 0.95Ah a drzi. Vybijeci charakteristika furt jak u novych kusu (viz obrazek 6ti leteho clanku).
Byl jsem z toho paf, jak jsou ty clanky robustni. Pack jezdi na motorce dodnes, nejakych 9 let.
Celkem by me zajimalo jak se budou chovat ty tvoje clanky. Mas s nimi uz nejakou zkusenost?
Ptam se, protoze jsem si skladal taky takovy LiFePO4 pack do zavodni motorky, misto klasickeho Pb aku 12V/7Ah, kvuli nizsi hmotnosti. Byl to r. 2010-11, LiFePo4 se daly se koupit jen od A123 Systems. Delal jsem si konfiguraci 4s2p s clanky A123, 1.1Ah --> takze prcek jen 12.8V/2.2Ah. Clanky pouzdro 18650, 30A specifikovane max. vybijeni.
Starter moto s timhle prckem bral 100A peak (~50ms), stredni hodnota startovaciho proudu kolem 60A. Takze aplikace pro ty clanky na hrane. Navic bez ballancingu, nabijeni alternatorem za provozu, uprava dobijeni byla jen snizene provozni napeti z 13.6V na 12.8V. No, necekal jsem ze to vydrzi ani celou sezonu.
Ale omyl, ty clanky jsou nesmrtelne! Po cca 6 letech byly porad vsechny v super kondici, jeden jak druhy. Kapacita klesla asi o 10% na cca 0.95Ah a drzi. Vybijeci charakteristika furt jak u novych kusu (viz obrazek 6ti leteho clanku).
Byl jsem z toho paf, jak jsou ty clanky robustni. Pack jezdi na motorce dodnes, nejakych 9 let.
Celkem by me zajimalo jak se budou chovat ty tvoje clanky. Mas s nimi uz nejakou zkusenost?
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Mám to na FV, ale s A123 mám letité zkušenosti. Používali jsme je v modelech letadel a vrtulníků.
Jak píšeš, tak ty baterie jsou opravdu nesmrtelné. Když se tu před mnoha lety objevily, tak se testovaly a po 1000 cyklech klesla kapacita o 10-15%.
Oproti tehdejším NiCd a NiMh to byl docela zázrak. Hlavní bylo to, že 30A nabíjení a 30-50A vybíjení. Nabito za 20 minut.
Jak píšeš, tak ty baterie jsou opravdu nesmrtelné. Když se tu před mnoha lety objevily, tak se testovaly a po 1000 cyklech klesla kapacita o 10-15%.
Oproti tehdejším NiCd a NiMh to byl docela zázrak. Hlavní bylo to, že 30A nabíjení a 30-50A vybíjení. Nabito za 20 minut.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo jo, vy modelari tem baterkam davate zabrat uplne nejvic, tam se pozna co je kvalita a co ne.
Me prave mrzi ze ty puvodni clanky A123 se uz dnes nedaji koupit. Hledal jsem nahradu (pro stejne aplikace -moto racing) ale zadny typ se mi uz tak neosvedcil. Dej pak nekdy vedet jak si vedou ty 6000mAh, jestli je budes kontrolovat. Jen pro info, tech 12V/200Ah mas projektovano k jakemu celkovemu peak vykon panelu?
Me prave mrzi ze ty puvodni clanky A123 se uz dnes nedaji koupit. Hledal jsem nahradu (pro stejne aplikace -moto racing) ale zadny typ se mi uz tak neosvedcil. Dej pak nekdy vedet jak si vedou ty 6000mAh, jestli je budes kontrolovat. Jen pro info, tech 12V/200Ah mas projektovano k jakemu celkovemu peak vykon panelu?
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Ccca 1Kw, rozděleno na dvě pole do různých směrů.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Co prosím ukazuje ten graf na pravé straně obrázku? To je záznam reálného procesu nabíjení?Dawe píše: ↑10. 8. 2019, 10:59 ... jsem si skladal taky takovy LiFePO4 pack do zavodni motorky, misto klasickeho Pb aku 12V/7Ah, kvuli nizsi hmotnosti. Byl to r. 2010-11, LiFePo4 se daly se koupit jen od A123 Systems. Delal jsem si konfiguraci 4s2p s clanky A123, 1.1Ah --> takze prcek jen 12.8V/2.2Ah. Clanky pouzdro 18650, 30A specifikovane max. vybijeni.
...
Takže tam není žádná fáze CV, kdy se proces nabíjení výrazně zpomalí?
Na tom grafu to vypadá, že nabíjení probíhá po celou dobu konstantní rychlostí.
Díky.
To je totiz proces vybijeni. Vybijeni do konstantni odporove zateze. Protoze je ten clanek velmi tvrdy, vypada levy graf skoro jako vybijeni konstantnim proudem (az na ten konec). Vpravo je graf skutecne dodane energie do zateze. Narusta v case. Na jeho smernici je lip videt odchylky od linearity nez na skoro konstatniim proudu. U mekkych clanku to v rezimu konstantni zateze nenakresli bily "trojuhlenik", ale "pulsinusoidu" ktera reprezentuje tempo spomalujici dodavky energie. .
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo