Nie je to nahodou len napinak, kvoli zadnej odpruzenej kyvke?
Co jste dneska bastlili?
Ahoj, přesně tak. Je to pouze ”napínák” řetězu. Tím že je osa otáčení zadní stavby mimo osu středového složení / předního převodníku, tak dochází při stlačovaní tlumiče k drobnému nárůstu potřebné délky řetězu. A proto je nezbytné nějaké opatření, standardně se dnes o to postará raménko prěhazovačky, já však chtěl ozkoušet i tzv. singlespeed, tak bylo nutné osadit tento specifický napínák.Nie je to nahodou len napinak, kvoli zadnej odpruzenej kyvke?
To je pravda a do druhé verze už to mám v hlavě jinak. Důvod byl ten že jsem potřeboval v tomto místě sedlovou trubku vyztužit, řešení je mnoho a já šel touto cestou, při návrhu mi to přišlo jako fajn nápad, odebral se tím jeden svár, ohybání tenkostěnné trubky, lícování aby si to pěkně sedlo a i se mi to celkem líbilo. Realita byla taková, že tento spoj byl asi ten nejnáročnější na celém kole (alespoň pro mne) a v další verzi už ho nechci . Ale o tom to celé bylo, přijít i na věci co nefungují (i z pohledu výroby) tak dobře a ověřit si věci co fungovali.
dotaz amatéra - cyklisty
Proč se poslední dobou (10??? let, zas tak to nesleduju) dělají rámy na kola z pohledu namáhání tak blbě, že "štangle" není vodorovně ale je hodně skloněná dozadu dolů?
sedlová trubka pak vychází nesmyslně dlouhá
v místě vsazení sedlové trubky do rámu je pak zbytečné namáhání a praská to tam
každou chvíli mám v dílně nějakého nešťastníka kterému tenhle konec rámu svařuju
....
jeden z nich (2 m výšky a cca 100 kg váhy, "Rambo") si kvůli tomu koupil postupně asi tři rámy (asi dost drahý), nakonec z něj vylezlo, že na tý sedlový trubce půl metru koukající z rámu vozí ještě letmo dozadu 40 cm trčící nosič a na něm batoh ....
Proč se poslední dobou (10??? let, zas tak to nesleduju) dělají rámy na kola z pohledu namáhání tak blbě, že "štangle" není vodorovně ale je hodně skloněná dozadu dolů?
sedlová trubka pak vychází nesmyslně dlouhá
v místě vsazení sedlové trubky do rámu je pak zbytečné namáhání a praská to tam
každou chvíli mám v dílně nějakého nešťastníka kterému tenhle konec rámu svařuju
....
jeden z nich (2 m výšky a cca 100 kg váhy, "Rambo") si kvůli tomu koupil postupně asi tři rámy (asi dost drahý), nakonec z něj vylezlo, že na tý sedlový trubce půl metru koukající z rámu vozí ještě letmo dozadu 40 cm trčící nosič a na něm batoh ....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Nevím, proč to tak je. Ale i jako uživatele mě to štve. Na šikmou trubku se špatně něco montuje, navíc pak ve středu rámu je mnohem míň místa na středový batoh nabo třeba na baterky pro e-kolo. Že bych někoho svezl na štangli už vůbec nepřipadá v úvahu.
Jestli to není nějaký genderový princip. Babská kola mívala trubku jenom dole, chlapská vodorovně. Dneska jsou mlaďoši tak něco mezi (a ještě to chtějí často střídat), tak i ty trubky jsou něco mezi.
Jestli to není nějaký genderový princip. Babská kola mívala trubku jenom dole, chlapská vodorovně. Dneska jsou mlaďoši tak něco mezi (a ještě to chtějí často střídat), tak i ty trubky jsou něco mezi.
Obecně asi odpovědět nedokážu, ale je nutné přihlédnout i k účelu kola. Tohle kolo je pro disciplínu Enduro, čili časovky z kopce s výjezdem nahoru za svý. O tom že mám jen jeden převod, který výjezdy lehce komplikuje radši nemluvím, koukejme na to jako na jistou formu sebemrskačství . A tomu je přizpůsobená i geometrie kola. Nižší horní rámová trubka umožní větší manévrovatelnost s kolem, je tam pak poměrne velký prostor mezi koleny, když by byla nahoře, dostává se trubka mezi stehna a prostoru tam tolik není. Předpoklad je že za jízdy dolů se stojí a a nesedí. A ten výjezd nahoru to zvládne . Proto tam je take ta vyztuha a sedlovka by měla být min. uložena do její úrovně.testone píše: ↑26. 9. 2022, 3:01 dotaz amatéra - cyklisty
Proč se poslední dobou (10??? let, zas tak to nesleduju) dělají rámy na kola z pohledu namáhání tak blbě, že "štangle" není vodorovně ale je hodně skloněná dozadu dolů?
sedlová trubka pak vychází nesmyslně dlouhá
v místě vsazení sedlové trubky do rámu je pak zbytečné namáhání a praská to tam
každou chvíli mám v dílně nějakého nešťastníka kterému tenhle konec rámu svařuju
....
jeden z nich (2 m výšky a cca 100 kg váhy, "Rambo") si kvůli tomu koupil postupně asi tři rámy (asi dost drahý), nakonec z něj vylezlo, že na tý sedlový trubce půl metru koukající z rámu vozí ještě letmo dozadu 40 cm trčící nosič a na něm batoh ....
-
- Příspěvky: 1597
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Neviem co to ma za divny bajk, ale ja mam trailovy giant a sedlovka mi pevna cast (teleskopicka) trci ledva 5cm... a na 2metre vysky by mu mozno sadol ram XL tak bud ma ram mensi alebo ten vyrobca ma na xl-kovy ram blbe rozmery trojuholnika... a to stou batozinou na sedlkove asi tiez nieje uplne košer
a kdyz si tu batozinu misto na sedlovku na zada, tak uz to bude koser?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
z hlediska namáhání uzlu sedlovka - rám ohybem to bude výrazně lepší
jestli to bude košer to neumím posoudit
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jen tehdy, bude-li mít notářsky ověřené písemné svolení s touto pozicí.
Takhle je to tužší (menší trojúhelník) a lehčí. A rám má být tak velký, aby sedlovka zasahovala co nejníž až k tomu spojení. Když šlapeš v sedle, tak není nijak extra namáhaná, pokud na tom neposkakuješ jak koza. A pokud zabereš pořádně, tak jdeš obvykle ze sedla, to také není namáhaná.testone píše: ↑26. 9. 2022, 3:01 dotaz amatéra - cyklisty
Proč se poslední dobou (10??? let, zas tak to nesleduju) dělají rámy na kola z pohledu namáhání tak blbě, že "štangle" není vodorovně ale je hodně skloněná dozadu dolů?
sedlová trubka pak vychází nesmyslně dlouhá
v místě vsazení sedlové trubky do rámu je pak zbytečné namáhání a praská to tam
každou chvíli mám v dílně nějakého nešťastníka kterému tenhle konec rámu svařuju
....
jeden z nich (2 m výšky a cca 100 kg váhy, "Rambo") si kvůli tomu koupil postupně asi tři rámy (asi dost drahý), nakonec z něj vylezlo, že na tý sedlový trubce půl metru koukající z rámu vozí ještě letmo dozadu 40 cm trčící nosič a na něm batoh ....
Pokud si nějakej moula koupí malý kolo (malej rám), ať už z důvodu, že větší velikost v tý hezký modrý neměli, nebo že narostl tak, že větší rám nesežene, a pak vytáhne sedlovku na doraz a ještě jí zatíží batohem, jak píšeš, tak to jinak dopadnout nemůže.