Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

10. 4. 2018, 9:30

.. já se držím pravidla: Auto jedině nebouraný, nebo lehce na zadek. S autem "navaleným" na předek jsou vždycky dřív nebo později problémy, ale poznej dneska nebouraný auto, mám svý léty prověřený metody, mmj. měřič tloušťky laku je základ .. měl jsem dřív starší profi meřák do tloušťky 1,5mm a u jednoho auta stejně "OUT OF RANGE" - kitu jako prase :D :D
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

10. 4. 2018, 10:14

https://fishki.net/auto/1362256-remont-shkody.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4888
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

10. 4. 2018, 10:25

To Shaolin: nemam informaci, ze by pojistovny neproplacely rovnani na profi ramech. Odepisovat auta v milionovych castkach by je prislo vyrazne draz. K nakupum ojetych strojich bych rekl, ze to je ciste o inteligenci kupujicich a mirou primo umernou. Specialne koncernova auta (jedina) maji naprosto dokonale vymysleny system servisni historie. Chci auto opisu win a auto skoro dokonale vylustruju. Aut je v CZ mnohokrat vice nez kupujicich, konkurence jako remen vybirat je opravdu z ceho. Ceny neustale klesaji a napriklad v CZ ci SRN leasingovkach se stale daji najit pekne cerstve stroje. Problem vidim spis ve vybavach v cesku se jde hodne po cene a po vrazednem systemu longlife :-( ktery si vlastne vymohly leasingovky. Koupim li si stroj od bazaristy v Usti co ma pateho majitele a posledni vypatratelnou sevisni navstevu pred 300tis.muzu cekat katastrofu.
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

10. 4. 2018, 10:32

.. jó, to je fakt "lehce na zadek" :D ... ale stejně českej filuta, kdyby bylo za dobrou cenu z toho "auto" udělá :mrgreen:
edit: Aha, ono to pokračuje dolů a oni to opravili, no to je teda prasečismus největšího kalibru! Ale obyč ten pistolka měřáček na barvu by je nachytal :mrgreen:
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

10. 4. 2018, 12:18

Nic nového pod sluncem. Za mlada jsem to taky dělal. Nejlepší bylo, když se sehnal zasdek v barvě, to se akorát rozstřílky spoje. :)
www.mosaznevyrobky.cz
Reinkarnace
Příspěvky: 1227
Registrován: 21. 11. 2017, 9:16

10. 4. 2018, 12:46

Chudák člověk, který to pak v "dobré víře v tovární výrobek" koupí...
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

10. 4. 2018, 1:01

shaolin píše:Tak toto je iný level káry...ale zasadil si mi chrobáka do hlavy na budúci projekt... mohol by si tu dať nejaké detaily zo stavby káry?
K tomu Ackermanovmu trojuholníku...snažil som sa pri návrhu čo to dohĺadať (inak dobrý link si poslal) a skončil som pri zjednodušenej schéme riadenia ktorá túto vlastnosť aspoň trochu napodobňuje, prikladám foto. Zbiehavosť kolies vzhĺadom na to že je to zadný náhon je 1mm meraný na rafikoch predných kolies. Záklon a príklon zvislých čapov som vzhĺadom na konštrukčnú rýchlosť neriešil... :)

Tie paky riadenia sa ti pretina ju na osi zadnej napravy alebo malicko pred nou?
Dlzka pak riadenia by mala byt 0.15x vzdialenost medzi capmi ktorimi sa natacaju kolesa
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1189
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

10. 4. 2018, 2:40

Je to urobené len orientačne. Dokonca pri riadení nastavenom na priamu jazdu mám tyčky riadenia nie veĺmi rovnobežné s prednou nápravou. Inak by mi to tam nevošlo Ale je to jazditelné. Ono za vrtačkou je ešte prevod na koleso do pomala, čiže rýchlosť tak do 5km/h. Ten pomer máš odkial?

Tie kolieska sú z kočíka a na samotnej oske majú volu, takže je to aj samonastavitelná náprava ... :)

ktovie či v nejakom programe by sa to nedalo odladiť ... tá geometria ...

Mal som šťastie na auto lebo bolo z operatívneho lízingu, čiže celá história v počítači a servis v autorizáku vw. Akurát že 2 roky čo ho mal majitel bazáru meexistujú .
Za búrané auto nepovažujem ked niekto narazí do blatníka či nárazníka. To sa stáva bežne. Ale keď už je to trafené v nosnej časti a skelet je ztočený, je podla mna koniec.
Paradox je že mám v garáźi už 10rokov rozrobený projekt opravy Fiat 128 sport coupe 1974 a tam sa robila celá podlaha vtátane uloženia náprav, takže po povodnej geometrii už nieje ani stopy. Preto zvažujem či mám v tom pokračovať....tá oprava vyzerá podobne ako ten remont škody čo dal tu link fila... :)
lh-cnc
Příspěvky: 60
Registrován: 1. 6. 2015, 8:50

10. 4. 2018, 2:58

shaolin píše:...mám v garáźi už 10rokov rozrobený projekt opravy Fiat 128 sport coupe 1974 a tam sa robila celá podlaha vtátane uloženia náprav, takže po povodnej geometrii už nieje ani stopy. Preto zvažujem či mám v tom pokračovať...
ak je to spravené poctivo, tak by bola škoda nechať 128 sc tak... ja som pred cca 13. rokmi predal dva, čo som mal v garáži a teraz ma to mrzí... tak by som sa znovu na nich previezol :?
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1189
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

10. 4. 2018, 5:37

Poctivo to zrobene je, ale vela dielov sa robilo nových -prahy, podlaha, ... keď to však počítam tak mi treba 2000€ aby to znovu šlo a pekne vyzeralo a aj tak to nebude povodny stav ale taký samodomo tuningovy, čo mne nevadí ale horšie by to bolo keby som to chcel predať....
dvoracek.a
Příspěvky: 115
Registrován: 4. 12. 2017, 3:07
Bydliště: Libeř
Kontaktovat uživatele:

10. 4. 2018, 8:08

shaolin píše:Je to urobené len orientačne. Dokonca pri riadení nastavenom na priamu jazdu mám tyčky riadenia nie veĺmi rovnobežné s prednou nápravou. Inak by mi to tam nevošlo Ale je to jazditelné. Ono za vrtačkou je ešte prevod na koleso do pomala, čiže rýchlosť tak do 5km/h. Ten pomer máš odkial?
u dřevěný káry je to skoro jedno
ty úhly jsem určil zkusmo ,ono ideál je aby se ti protínaly osa předních kol a zadní nápravy v jenom místě a je jednoduší to určit zkusmo než se to snažit vykonstruovat(aspoň teda pro mě)
u minikáry se tohle člověk snaží mít co nejlepší aby to dobře zatáčelo a hlavně nebrzdilo
jestli chceš, můžu ti tu káru nafotit zblízka a víc popsat
zítra začínáme po zimní přestávce opět trénovat
jinak pláště máme taky kočárkové 12,5x2 1/4 akorát jsou to slicky nafoukaný na 4
cnc routr 125x400 cm + truhlářské stroje
www.facebook.com/truhlarnadvoracek
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1189
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

11. 4. 2018, 6:55

Pár fotiek pre inšpiráciu by bolo super. Minule som pozeral na yt ako rusaci robia snežne skutre pre deti... tiež paradička.
dvoracek.a
Příspěvky: 115
Registrován: 4. 12. 2017, 3:07
Bydliště: Libeř
Kontaktovat uživatele:

12. 4. 2018, 8:23

shaolin píše:Pár fotiek pre inšpiráciu by bolo super. Minule som pozeral na yt ako rusaci robia snežne skutre pre deti... tiež paradička.
tak trocha inspirace a popisu :D
rozvor 900mm, rozchod(ve středu pneumatiky v místě styku s vozovkou) 600mm
brzdy: 4xkotoučové kapalinové , třmeny plovoucí , pumpy: 2x spojková š120 s vahadlem pro nastavení poměru brzdného účinku
sedačka + pedál posuvný , volant naklápěcí a výsuvný (vše je uděláno aby kára rostla s jezdcem a dala se vyvážit)
rám je z tenkostěnných trubek průměru 30mm (tl. si nepamatuju jistě 1,6 nebo 2mm)
kola normálně bývají hliníkové ale na této káře jsou celokarbonová valstní výroby(40% úspora váhy) náboje ocelové s dvěma kosoúhlými ložisky(7201)
celková váha cca 36kg
celé jsme to stavěli sami s hobby vybavením(svářečka flexa a pásovka od promy) + truhlářská dílna
náboje, osičky+brzdiče jsme museli nechat vyrobit zakázkově
DSC_0183.JPG
DSC_0184.JPG
DSC_0185.JPG
DSC_0186.JPG
DSC_0187.JPG
tak snad je jsem to popsal pochopitelně a má to hlavu a patu
v čechách je letos cca 120 licencovaných jezdců(jezdíme pod hlavičkou autoklubu)
tak kdo by měl zájem se svými ratolestmi(od 4let) začít jezdit je vítán ,
se vším co budu vědět rád poradím (je i pár technických předpisů které se musí dodržet) :D
cnc routr 125x400 cm + truhlářské stroje
www.facebook.com/truhlarnadvoracek
Uživatelský avatar
shaolin
Příspěvky: 1189
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

12. 4. 2018, 10:17

To je veĺmi prepracovaná kára .... páči sa mi to ... a ešte karbonové kolesá s hydraulickými brzdami... paráda
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2689
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

12. 4. 2018, 1:47

Po třech letech práce (s občasnými ročními prostoji :) ):
20180412_141614.jpg
A první ohyb. Plech 0,8, nerez :
20180412_141642.jpg
Ještě uvažuju o spojení horních matic řetězem z jízdního kola (přes pastorky), abych kroutil jen jednou stranou a posouvalo se to souměrně.
Škoda, že jí teď k ničemu nepotřebuju, nejspíš budu pokračovat až zase na podzim :D
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“