Co jste dneska bastlili?
díky za vysvětlení všem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Menší trojúhelník s velkým ramenem sedlovky bude tužší, než kdyby byla příčka toho trojúhelníku až nahoře?pafik píše: ↑27. 9. 2022, 8:20 Takhle je to tužší (menší trojúhelník) a lehčí. A rám má být tak velký, aby sedlovka zasahovala co nejníž až k tomu spojení. Když šlapeš v sedle, tak není nijak extra namáhaná, pokud na tom neposkakuješ jak koza. A pokud zabereš pořádně, tak jdeš obvykle ze sedla, to také není namáhaná.
...
Když to vezmu limitně - pak by to nejtužší bylo, kdyby byl jen úplně malý trojúhelník kolem středu a dlóóóuhá trubka k sedlovce.
A to asi nebude pravda, že.
Lehčí ... no možná, pokud použiju stejně tlusté trubky. Pak v menším trojúhelníku bude přepona nepatrně kratší.
Ale byla-li by až nahoře, tak by zase asi mohla být z tenčího materiálu.
Za sebe (každodenního cyklistu) říkám, že vidím jen nevýhody. Výhodu jsem ještě nenašel.
Mexi, je to tak. Začali s tím profíci, a samozřejmě se to částečně přeneslo i do kol pro hobíly. Protože přece každej hobík chce mít kolo jako profesionál ... . Ale protože ne každej hobík chce dát za kolo tollik, jako za auto střední třídy, tak ty pro hobíky jsou trochu zjednodušený.Mex píše: ↑27. 9. 2022, 9:53Menší trojúhelník s velkým ramenem sedlovky bude tužší, než kdyby byla příčka toho trojúhelníku až nahoře?pafik píše: ↑27. 9. 2022, 8:20 Takhle je to tužší (menší trojúhelník) a lehčí. A rám má být tak velký, aby sedlovka zasahovala co nejníž až k tomu spojení. Když šlapeš v sedle, tak není nijak extra namáhaná, pokud na tom neposkakuješ jak koza. A pokud zabereš pořádně, tak jdeš obvykle ze sedla, to také není namáhaná.
...
Když to vezmu limitně - pak by to nejtužší bylo, kdyby byl jen úplně malý trojúhelník kolem středu a dlóóóuhá trubka k sedlovce.
A to asi nebude pravda, že.
Lehčí ... no možná, pokud použiju stejně tlusté trubky. Pak v menším trojúhelníku bude přepona nepatrně kratší.
Ale byla-li by až nahoře, tak by zase asi mohla být z tenčího materiálu.
Za sebe (každodenního cyklistu) říkám, že vidím jen nevýhody. Výhodu jsem ještě nenašel.
Měl ses dívat minulej tejden na mistrovství světa v cyklistice; tam nebylo jediný "normální" kolo. Já sám se divím, jaký všemožný variace na klasickej trojúhelníkovej rám lze vidět mezi profíkama .
Uplny trojuhelnikovy porno?!
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Jasně, asi to používají a proto se tak prodává i nám obyčejným velocipedistům.pafik píše: ↑27. 9. 2022, 10:40 Mexi, je to tak. Začali s tím profíci, a samozřejmě se to částečně přeneslo i do kol pro hobíly. Protože přece každej hobík chce mít kolo jako profesionál ... . Ale protože ne každej hobík chce dát za kolo tollik, jako za auto střední třídy, tak ty pro hobíky jsou trochu zjednodušený.
Měl ses dívat minulej tejden na mistrovství světa v cyklistice; tam nebylo jediný "normální" kolo. Já sám se divím, jaký všemožný variace na klasickej trojúhelníkovej rám lze vidět mezi profíkama .
Jen mi prostě z fyzikálního hlediska nesedí, že by malý trojúhelník a velké vyložení sedla mělo být z hlediska sil výhodné.
A hlavně mě to v praxi štve a nevyhovuje mi to.
Ale nic nenadělám, kolo na míru si určitě stavět nenechám. Takže musím brát co je.
No. drbeš si pindu ...
Bohužel každej výrobce má to M, L, XL... jinak velký. Takže XL u Cannondale je jiný, než u Meridy a jiný než u Specialisedu... Já jsem kdysi jezdil na Cannonu jen L, (výška 186 cm), a nevadilo to. Sedlovka skoro nahoře, ale dobře se z toho padalo. Člověk si nic neurval .
Koukám že být cyklistou je o kulky
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;