stará dobrá Jawa

Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1776
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

19. 10. 2017, 5:04

... jo to mají holky rády na prach :D
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

2. 11. 2017, 4:44

ja prave dokonçujem panelku
Přílohy
20171016_152756.jpg
ves178
Příspěvky: 528
Registrován: 25. 3. 2016, 8:23
Bydliště: Tichá okr NJ

3. 11. 2017, 8:35

Taky jsem těch motorek měl mraky, pincků, stadionů, jaw 90, kros i enduro, péraky ČZ asi všechno. No ale upřímně, každý kdo na tom jezdil ti řekne že to byla tragédie, prostě komunistický krám každý kdo se kdy svezl na zahraniční motorce už to nechce ani vidět. Předválečné a poválečné stroje to bylo něco jiného, JAWU 500 OHC bych hrozně chtěl.
Před týdnem jsem prodal ČZ125c nedodělaná renovace, Když jsem si říkal jestli to dodělat, a při představě jaké na tom bude svezení jasně vyhrála volba koupit Hondu CB 400F :)

Na podívaní a zavzpomínají je to pěkné, ale pod každou je mastný flek
WEILER LZ280, FNA22
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

3. 11. 2017, 12:33

zatial je to vsetko surove nezehnute,,a aj k mojmu prekvapeniu s tejto olej nekapka aspon zatial,,normalne az take neprirodzene :),, to proste k tymto strojom patri,a myslim ze ked tvoja honda bude mat 60 rokov ak sa dozije tak nejaky ten olej s nej kapne,,
sisi
Příspěvky: 346
Registrován: 11. 10. 2013, 7:49

3. 11. 2017, 1:06

Krásné dílo ta tvoje panelka. Radost pohledět. Názor o tom, že je to komunistický krám je jen naprosté nepochopení a snad i hloupost. Ano srovnávat to se současnou produkcí tak to je stejné jako srovnávat 60 let stará auta s dnešními a to bez ohledu na to kdo je vyrobil. Když se podíváš do historie kam se JAWA v padesátých a šedesátých vyvážela tak soudný člověk musí uznat, že to nebyl krám.
Krása pomíjí, blbost je věčná
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

3. 11. 2017, 1:13

moja reč,vo svojej dobe svetova špička,,ale každy ma to svoj názor,dnes je to pre mna uz len relax a nostalgia,,
ok1in
Příspěvky: 167
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

3. 11. 2017, 3:43

Jawa 90 velmi předběhla svou dobu - úžasný stroj. Když vezmu že jsem kupoval ve fabrice 3ks jako vyřazené služební vozidla za 300 peněz / ks a co stojí dnes... :shock:
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
ves178
Příspěvky: 528
Registrován: 25. 3. 2016, 8:23
Bydliště: Tichá okr NJ

3. 11. 2017, 5:35

Nechtěl jsem se dotknout jawaku, taky jsem s tím léta blbnul, než zvítězil selský rozum nad nostalgií :)
Nicméně, každý kdo se svezl na simsou nebo na MZ už nechtěl nic jiného. Čeští konstruktéři uměli vyvinout kde co a mohli být klidně nejlepší na světě, ale místo toho museli dělat 105ky pincký a jiné nesmysly. Špičkové projekty byli zabité. před komančema se navrhovali čtyřtaktní motory které téměř neměli konkurenci ale potom to šlo do kytek a to se všem co jsme dělali, až mě zaráží že obráběcí stroje byli na takové úrovni
WEILER LZ280, FNA22
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

3. 11. 2017, 6:51

nikoho si neurazil,to co pišeš je takisto pravda,;;tie obrábacie stroje maju toho s jawou dosť spoločne,najskor boli gulaté a po 30 rokoch vyvoja ich začali vyrabat hranate :)
Fifík
Příspěvky: 690
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

3. 11. 2017, 7:05

Taky přidám foto svýho krámu. Je to krám, nejede, smrdí, řve to, teče z toho olej (pokud ne, už tam žádný není), v zatáčce se to ohýbá do banánu,... ale o tom to je. :lol: Prostě taková zábava pro masochisty. Což já jsem, když si dávám Portorož - Plzeň na mopedu za jeden den. :D
_DSC8539.JPG
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

3. 11. 2017, 7:23

ja som niekedy v dalekej minulosti presadol z jawy 350/639 na yamahu xt 600(mal som prvy v dedine :),,ako pišeš bolo to upne nikde inde,,teraz ked uz mam rodinu dom,firmu,tak som si zrenovoval par jawiek mam štyri,a tento rok som na nich urobil asi 100km,,sem tam to prekopnem nech valec nechyti líšku,ale mam kamošov co urobia na kyvačke 30tis ročne,jeden z nich ma okolo 60 rokov a chodi na 250ke každy den do prace,(aj v zime a tu u nas je teda zima poriadna),,
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

4. 11. 2017, 12:12

Ves178: bohuzel musim naprosto souhlasit, vidim to uplne stejne. Kamaradi jawiste mi tez vyhrozuji zabitim :-) Nevyzkousel jsem zdaleka vsechno, ale provoz panelky, kyvky, 20, 21 stadaku, zahradni dvoutaktni sekacky s timto motorem ci babety uplne stacil. Ani pri stalem opakovani "mam legendu co me jizde bavi" to nefungovalo, obzvlast pri brzdeni ci jizde v noci. Mam pocit, ze rada vychvalovacu mozna nikdy zadnou motorku nemela, pouze slepe papouskuji co si nekde nacetli. Myslim to obecne, nechci urazit nikoho z fora. Pripomina mi to jednoho znameho, ktery nikdy neridil motorku. Kdyz zacal uvazovat o koupi (nastesti nikdy neprobehla) byla jasna volba Ducati. Na otazku proc zrovna Ducati slepe zopakoval hlasku z plakatu a o jedine motorce s dusi :-) Dalsim prikladem je Skoda 120, oblibeny to nastroj renovatoru. OK je to lepsi nez aby mladosi varili fet ci pestovali travu at se zabavi. Z pohledu cloveka co dobu techto nejdesivejsich stroju historie zazil, je kazda 120 a 105 obzvlast usmrcena v lisu velka radost a uleva.
Zpet k motorkam. Pri nasazenych klapkach na oci muze naivni motorista verit te "uzasne legende" co se vyvazela do celeho ruskeho ci cinskeho sveta. Oproti oslovi to pokrok byl. Bohuzel se staci podivat na produkci Hondy ve stejnych letech a razem prijde desive vystrizliveni. Nasledujici tri kousky bych rad, ale ... OHC500 je za cenu noveho osobniho auta a jeste to chce hodne stesti, bezny pekny perak za cenu valecneho indiana koupeneho ve statech a i desivy prasak uz nejde pod 60-80k v peknem predrenovacnim stavu sehnat. Za uvedene penize mi tyto stroje nikdy radost delat nemuzou. Snad jednou az se budu hodne nudit v duchodu, tak spachat prasaka na elektro. Prasatka bez motoru obcas jsou, ty padly za obet domacim trakturkum, vyhodne reseni chlazeni jim bylo osudne.
peter1
Příspěvky: 623
Registrován: 24. 4. 2010, 8:00
Bydliště: vychodne slovensko

4. 11. 2017, 7:15

majo477 píše:ja prave dokonçujem panelku
ja som rozmyšlal take niečo ponuknuť nemcovi nejakemu stym že ti zato zoženie nejaku sexi frezu declovku fp2 za rozumnu cenu :D alebo čo by tí nemci
mohli chcieť s československa???
sustruh sv18 ,vrtačka
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

4. 11. 2017, 9:02

peter1 píše:
majo477 píše:ja prave dokonçujem panelku
ja som rozmyšlal take niečo ponuknuť nemcovi nejakemu stym že ti zato zoženie nejaku sexi frezu declovku fp2 za rozumnu cenu :D alebo čo by tí nemci
mohli chcieť s československa???
... snadna odpoved: jedine co od nas Nemci muzou chtit jsou holky escortky
ves178
Příspěvky: 528
Registrován: 25. 3. 2016, 8:23
Bydliště: Tichá okr NJ

4. 11. 2017, 9:27

Němci byli celkem hladoví po Tatrach 603, známý to repasoval a vozil na prodej do Německa.
Jinak to že skopčák chce třeba péraka, neznamená to že je to dobrá motorka, ale spíše je pěkná a pro ně zajímava. Ani kdysi to nikdo nechtěl koupit za pětikilo, protože se na tom prostě nedalo jezdit a ani modernější motorky na tom nebyli lépe.
Moje poslední ČZ175/487, po necelé hodině jízdy jsem nebyl schopný zeslezt z motorky, brněli mě ruce i nohy od příšerných vibraci, to znám třeba z křovinořezu jak po pěti hodinách dřiny nemůžu pustit madla a brní mě ruce jak svi.. ale z ČZ mě brněli i nohy, v příručce k použití je napsané něco jako, VAROVANÍ MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ PO TŘICETI MINUTÁCH JIZDY JE TŘEBA 15MIN ZDRAVOTNÍ PŘESTÁVKA.
Vice netřeba dodávat, na ježdění do kolchozu se to dalo, nic víc

A ty tatrovky na tom byli hodně podobně, znám hodně lidi co je vyráběli v Tatře v Příboře
Naposledy upravil(a) ves178 dne 4. 11. 2017, 9:33, celkem upraveno 1 x.
WEILER LZ280, FNA22
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“