Statická vyvažovačka těžkých rotorů

Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10105
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

3. 3. 2019, 4:43

Dynamik píše: 3. 3. 2019, 4:05 Fmodel, já mám informaci, že motor točí cca 7 tis. a šroub má cca 13 tis., tedy do rychla. Měl jsem pochybnosti, ale byl jsem opakovaně ubezpečován, že je to do rychla.
No vzhledem k tomu že jsem 250ky a 350ky boxery co jezdil ,David a Michal párkrát skládal a dolaďoval při závodech tak to vím naprosto přesně ,Marcinův 4 vál 500 ccm jsem sice neskládal ale parametry taky znám :wink: On toho má majitel týmu docela hodně na starosti tak proto možná ten šum.
Pokud by motor točil 7000ot tak by ho asi pilot hodil slavnostně do rybníka ,tyhle otáčky byli super tak v roce 1950.
Ten pravoúhlý převod mám nakreslenej ve 3d a opravdu nejde ani s největším kladivem poskládat dorychla. :D
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dynamik
Příspěvky: 47
Registrován: 16. 2. 2019, 10:53

3. 3. 2019, 6:21

Fmodel, tak teď mi řekl majitel toho l. šroubu, že se používají různé převody, i do rychla, a to podle šroubu a že dokonce zvažuje elektronickou převodovku. Předtím mi to řekl další majitel člunu. Oba jsou majitelé těchto člunů, oba je běžně rozebírají, opravují, investují velké částky apod. , takže žádný šum to být nemůže.

Převod do rychla je podle mého názoru taky možný, pokud je tomu přizpůsobený šroub. Nicméně převod do pomala bude vždy zárukou toho, že člun bude mít rychlejší akceleraci při startu. Potom, když už je člun ve skluzu, když se i šroub vynořil, tak se nepochybně může zmenšit převodový poměr, tj. i směrem až do rychla.
Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

3. 3. 2019, 6:23

múžete sem dát někdo odkaz o jaké se jedná čluny ?
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1901
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

3. 3. 2019, 6:29

Pár obrázků lodních a ponorkových šroubů ...
U ponorek bývalo pravidlo fotek bez pohledu na záď se šroubem/šrouby .
Od roku 2016 fotky šroubů ruských ponorek uvidíte ....tedy mají jistě lepší .
Spouštění nové ponorky Velikij Novgorod na vodu 2621615.jpg
ponorka Velikij Novgorod
Prinz Eugen
Přílohy
Prinz_Eugen_Schraube_1.jpg
https://t.me/pump_upp
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10105
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

3. 3. 2019, 6:55

packa píše: 3. 3. 2019, 6:23 múžete sem dát někdo odkaz o jaké se jedná čluny ?
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
5.jpg
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10105
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

3. 3. 2019, 7:07

Dynamik píše: 3. 3. 2019, 6:21 Fmodel, tak teď mi řekl majitel toho l. šroubu, že se používají různé převody, i do rychla, a to podle šroubu a že dokonce zvažuje elektronickou převodovku. Předtím mi to řekl další majitel člunu. Oba jsou majitelé těchto člunů, oba je běžně rozebírají, opravují, investují velké částky apod. , takže žádný šum to být nemůže.

Převod do rychla je podle mého názoru taky možný, pokud je tomu přizpůsobený šroub. Nicméně převod do pomala bude vždy zárukou toho, že člun bude mít rychlejší akceleraci při startu. Potom, když už je člun ve skluzu, když se i šroub vynořil, tak se nepochybně může zmenšit převodový poměr, tj. i směrem až do rychla.
Ono se dost mlží :D
Bezprodlevovou 2 rychlostní převodovku mám v 3d nakreslenou ,ale nikdy jsem se do ní nepustil (není čas ,a ani možná motivace )
Tak ona se ta startovní procedůra řeší trochu komplexněji ,vyšlápnou se výfuky na zvýšení krouťáku odspoda pak se druhou nohou řídí lift ,což je ponoření a vynoření šroubu podle podmínek(a je to hodně o citu pilota) ,no a u katamaránů je hydraulický trim čímž se mění podkosení nohy v průběhu startu a každé zatáčky ( krásné jsou záběry kdy to pilot drží na vrtuli a dvou bodech kdy je zbytek lodi ve vzduchu ,na to musí být pan pilot :wink: )
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

3. 3. 2019, 7:11

parádní fotky dík
Dynamik
Příspěvky: 47
Registrován: 16. 2. 2019, 10:53

3. 3. 2019, 7:22

Ano, to jsou ty správné fotky předmětných závodních člunů. L. šrouby se sice zabývám cca 10 let, ale tyto čluny (celkem i dost nebezpečné) jsou stejně určeny jen pro hrstku nadšenců. Nicméně jsem chtěl uvedením tohoto tématu pouze upozornit na další možné využití 3D tiskárny. Někdy příště zveřejním tentokrát dynamickou vyvažovačku, ale až ji zprovozním. Možná ukážu dříve univerzální dynamometr.
Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“