Výroba svařovaných dílů - nerez, hliník

Michal-WeldPro
Příspěvky: 69
Registrován: 20. 5. 2016, 11:15

12. 11. 2019, 2:51

Navazuji na thread v prodeji, :)

Děláme výrobky pro závodní auta - rally, vrchové a driftovací speciály. Významnou částí výroby jsou pak díly pro UL letadla.

Nějaké nerezové díly, převážně žárupevná nerez, tl. 1 až 2mm. Všechny výfukové díly jsou při svařování foukány zevnitř - tzn. backpurge pro 100% kvalitu.
51727702_2141867195870760_3481684117169373184_o.jpg
IMG_0963.JPG
VBJC3817.JPG
Hliníkové díly: sací airboxy, intercoolery vodní chladiče...materiál je vetšinou řady 6(6082,6060,6061,6063) něco úměle stařené kvuli pevnosti. Plechové díly svařenců jsou 1.6 až 2 mm.
IMG_0927.JPG
IMG_1927.JPG
IMG_9526.JPG
IMG_9958.JPG

Všechny díly jsou svařovány ručně, některé na rotačním polohovadle, mašiny máme Migatronic, Cebora, Selco...za mě nejlepší migatronic pro svařování hliníku, na nerez, ocel, crmo je to srovnatelné. Díly svařenců,přípravky vyrábíme skoro všechny u nás, příprava výroby je myslím 80% výsledku...takže vše musí být spasované, čisté, ideálně s předpřípravou povrchovky aby to pak vypadalo k světu. Tenhle poměr % tam cca vychází i v časové náročnosti operací...slepit to dohromady je to poslední :D

Ukázka slícování dílů na motorové Crmo lože. Něco je z laseru, některá sedla trubek jsou obráběná stejně jako základní prstenec.
IMG_2018.JPG
rád toho napíšu víc, ale spíš potřebuju konkrétní dotazy :)
Michal
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4859
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

12. 11. 2019, 3:03

Přesně taková práce se mi líbí.

Čím ty sváry čistíš?
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
ovi-ivo
Příspěvky: 1115
Registrován: 12. 4. 2015, 9:41
Bydliště: kůsek od Hodonína

12. 11. 2019, 3:11

ovšem takovou hezkou práci musí taky někdo dobře zaplatit :wink:
To není škrtání elektrodou po plechu :D
Máš to moc pěkný, sám vím kolik to dá práce...svaření je jen třešnička na dortě.
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3291
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

12. 11. 2019, 4:55

čistí asi fronius magic cleaner a pak doleští asi před půl rokem jsem ten magičák opravoval pro firmu, která taky dělá krásné nerez výrobky s krasopisnými sváry
u takových svařenců řešíš jistě i ochranu argonem zevnitř že?
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3291
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

12. 11. 2019, 4:58

jo a díky za založení tématu palec nahoru
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
ssmak3050
Příspěvky: 773
Registrován: 20. 12. 2016, 9:09

12. 11. 2019, 6:18

pekny ,akorat ty bod svary naky cerny,jinak snad uz vsechno se fouka argonem,,a na cisteni svaru se vetsinou pouziva ,but (mechanicky-kartac,3M brus rouno a predtim mořici pasta,). jinak ze svarecek ,asi dobre tiger rehm,-mobilni,kempimaster-(vajicka uz nic moc),esab,migatronic. :D

za mne nejlepsi rehm,pak kempi,esab
Michal-WeldPro
Příspěvky: 69
Registrován: 20. 5. 2016, 11:15

12. 11. 2019, 6:28

Chemické, resp. Elektrochemické čištění nepoužívám...kolem svárů to nechává mapy a stejně je to potřeba doleštit.

Většina dílů se saténuje nebo jemně brousí...máme na to scotch brite kotouče, kartáče. Je to pracnější než chemie, ale vzhled je lepší. Moříme jen když je to požadované kvůli korozní odolnosti apod.

Ty nerezové díly by měly zevnitř foukat vždy, minimálně používat pastu určenou pro ochranu kořene sváru, ale ta zase nejde rozumně z dílů odstranit :). Dělal jsem na ty výfuky a tlumiče celou sadu přípravků pro “foukání”. Bohužel to u nás v ČR není úplně zažité a hodně se vaří nerez bez toho, svár je z kořenové strany degradovaný jak chemicky tak mechanicky.

Přípravek pro svařování pláště tlumiče výfuku a droboť :)
90781E56-E429-441C-A07A-BA6987FF3EB4.jpeg
142EE360-2D26-4746-8A79-CF53EC68CDC1.jpeg
37B4900F-FFBD-4C6C-BCD4-635DFA35E692.jpeg
894E26A8-AEF7-4C70-A9D7-581838EA14D0.jpeg
2A98A645-19B7-4CFF-B322-44C7CF50A3D5.jpeg
77959D90-C4CC-4C2A-8667-150E23C3AA26.jpeg
C5564451-6B0D-46EA-8AAF-60D1201608FE.jpeg
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10101
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

12. 11. 2019, 6:50

pěkně se na to dívá když se to umí :wink:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3291
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

12. 11. 2019, 7:02

jsem si myslel a máš pravdu, že mnoho firem na to kálí dělat ochranu i zevnitř jenže takový nechráněný svár z opačné strany /kořenové /
jo jen hromada strusky a bublin v principu je to jednoduché z jedné strany přivést argon a u trubky protilehlou stranu zatěsnit a ještě je taková vychytávka druhá strana zátky má připojenou trubičku, která je ponořena pod vodou a unikající argon je jasně vidět tvorbou bublinek. je to dražší co se spotřeby argonu týká, ale svár je pak dokonalý.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4859
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

12. 11. 2019, 11:20

Kyselina mapy dělá, právě jsem teď zkoušeli elektrochemickou cestu a je bez map, rychlá, docela jsem čuměl jak to válí, akorát jsem moc nepobral tu dardu, za jedno trafo, dva dráty a štětec.

Ty sváry kde se do toho míchá i zabarvení jsou nejvíc.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
ssmak3050
Příspěvky: 773
Registrován: 20. 12. 2016, 9:09

12. 11. 2019, 11:51

Tak kdyz to maznes pastou a hned omejes tak tam nemas ani mapu,samozrejmne to vemes scotem,ono tech past je vice druhu,nektere maji i atest do potravin. prumyslu,jinak kdyz jsme delali pro siemens -nemci tak jakmile byl svar jiny nez zlaty,(tz modry,nedej boze prepaleny) tak vyhodit a znova..-blazni ... :(
jinak nejlepsi na spunty ..gumove zatky od vcelaru..+ klasicky foukacky se sitkem..
a a nekde se to cisti samo zevnitr treba tou specialni pěnou z chmele.. :D
IMG_20141209_183813.jpg
IMG_20141209_183755.jpg
Uživatelský avatar
Pawelson
Příspěvky: 276
Registrován: 29. 4. 2009, 9:10
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2019, 6:40

pěkný, taky to zkoušim
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10101
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2019, 6:53

výfuk nebo Krušovice :D
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
E2N
Příspěvky: 122
Registrován: 16. 12. 2013, 11:49
Bydliště: Ústí nad Orlici

22. 10. 2020, 9:45

Máš to moc pěkné.
Kluci hoďte mi odkaz na ty brusné kotouče scottch brite. Používáte kotouče nebo jen ručně rouno?
Díky
Michal-WeldPro
Příspěvky: 69
Registrován: 20. 5. 2016, 11:15

28. 10. 2020, 3:13

Co jde tak šmudláme kotoučema nebo kartáčema, nepřístupný místa pak dojedeme ručně rounem nebo houbičkou. Nepřístupná místa se daji ještě před kartáčovánim přefouknout balotinou :wink:

https://www.topabrasive.cz/cz/sortiment-04-09/
Třeba zde, na ty stopce to jde do vrtačky a nemusíš mít satinační brusku. Ta je dobrá na placatý díly a větší plochy, tyhle díly níže se třeba brousí dvoukrokově, nejdříve brusný plátno cubitron 60, pak skládaný rouno/smirek, je to vidět na jedné foto, je to pěkná opičárna chytit to “do ruky” :D
F064CEBB-9E38-40F1-89EB-0BCEE1FA8E19.jpeg
85CFFC2D-3B6F-4D12-9308-F61D8D6045D5.jpeg
Tvarově složitější díly pak lepší kartáčovat:
https://stavbadilna.cz/rotacni-kartace/ ... gJ_CPD_BwE

Tyhle svody jsou předčištěné tryskáním balotinou a dokartáčované dvoukrokově tím nylonem.
9B0E5DE0-2DF0-45C0-897E-7DC96814132D.jpeg
F07AA1E7-5B3C-4A4F-BDB7-3BFED7BE1FCE.jpeg
Michal
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“