Sancho Panza píše: ↑2. 2. 2023, 6:37
Jenom se zeptám - jak se tomu filtermistu "líbí" když do něj takhle natvrdo pereš tu rozprášenou emulzi přímo z krytu - přežije to vůbec a neprotestuje?
Protože předpokládám, že pak z odpadu toho FM zpátky do mašiny to musí téct proudem.
Jo a ten předfiltr (ta vložka) - ten tam je nechaný a nebo je vyndaný a je tam jenom ta odstředivá část?
Filtermist je FX5002, vložky medzi krytom kotúča a cyklonom nie sú žiadne - ide to na priamo. Zo spätnej hadice ide len malý prúd emulzie (zajtra odfotim) a dôvody sú podľa mňa dva. Prvý je ten, že tá rúra má dĺžku skoro dva metre a je skoro kolmo, takže kvapalná emulzia sa hore nedostane - nevycucne ju. Druhý dôvod je ten, že do cyklónu je vstup D200mm ale hadica má D150mm. Hore hadicou sa nakoniec aj tak nejaká kvapalná emulzia dostane, ale akonáhle príde do prechodky 150-200, klesne rýchlosť v hadici a kvapalná emulzia gravitáciou klesne po vonkajšej stene hadice dole do krytu kotúča. Nevýhoda je, že najskôr treba vypnúť odsávanie a až po 3-4 minútach sa môže vypnúť vreteno.
Poznámka: najskôr sme umiestnili rám s cyklonom priamo na stĺp vretena (pridávam fotku), takže hadica mala len dĺžku asi 60cm - vtedy sa dostalo do cyklónu viac kvapalnej emulzie a aj sa spiatočkou viac vracalo. Ale vnášalo to do celého stroja vibrácie a nedal sa spraviť povrch, preto sa musela urobiť samostojaca konštrukcia na cyklón. Teraz je trochu problém s previsom hadice nakoľko vreteno má priečny pojazd 900mm a zvislý 600mm. Existujú aj rôzne nastaviteľné ramená s hadicami, ale tam klesá účinnosť so zväčšujúcich dĺžkou hadice a už sa musia používať tie veľké skrinove odsávania. Holt väčší stroj, väčšie problémy