VULKANIZACE GUMY lisování výrobku

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1875
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

21. 7. 2012, 1:59

Ahojky všichni co jste pokusníci ,
před lety jsme lisovali modelové pneumatičky z černé gumy na protektorování v kovové formě ,hydraulickým heverem a elektrickou plotýnkou na vyhřívání :D :P
Doba pokročila a zájmy se změnily :twisted: lidé z Mitasky odešli a nějak se vyskytla potřeba jiného výrobku...
Podrážka velikosti dlaně s otiskem stopy psa nebo kočky...tedy kus ploché gumy a na ní vystouplé polštářky tlapky...myslím že by to šlo zase vylisovat a i snadněji není potřeba formu dovřít -rozestup vytvoří tu plochou gumu...
sháním tu vulkanizovatelnou gumu a poté vyfrézování formičky :D :P
Napadl mne také silikonový kaučuk ,ale kvůli otěru asi nepoužitelný...
Díky za nápady :P
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 4713
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

21. 7. 2012, 8:18

Ahoj
nešlo by udělat jednoduchou formičku a výrobek odlévat z lukoprenu?
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 15663
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

22. 7. 2012, 6:56

Zkus elchemco maji tech silikonu mraky mozna tam pujde neco vybrat a pak by odpadla ta vulkanizace
Osobne jsem delal takovej gumovej lem a po nacerneni smesi to po vytvrzeni od gumy nerozeznatelne opticky i mechanicky
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
QNX
Příspěvky: 2796
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

22. 7. 2012, 10:24

pavlaxy: odlil bych to z 2K PUR. Třeba z řady GM od Ebalta. Otěruvzdornost PUR bude mnohonásobně větší než u silikonů a to je u podrážky dost podstatná vlastnost. Dělám třeba s GM 951, to je černé, dobře se s tím pracuje ......i když na podrážku by to chtělo nějaký trochu tvrdší (jsou v nabídce také).
Karya
Příspěvky: 83
Registrován: 27. 3. 2011, 3:31

11. 8. 2012, 6:37

pracuje v jednej nemenovanej firme a tam lisujeme z gumy vselijake veci pre auta a to WV ,Audi,Skoda.Mozem poradit ako nato pri lisovany a nieco to prezradit ako mi pracujeme a lisujeme ak by bol zaujem
prochaska
Příspěvky: 5159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

11. 8. 2012, 8:39

Jasně, prosím, mě by to určitě zajímalo.
Aleš Procháska
Karya
Příspěvky: 83
Registrován: 27. 3. 2011, 3:31

11. 8. 2012, 8:55

Nazov materialu si niejak nepametam ale pred lisovanym sa snekuje do komory kde je surovy material predohriaty na urcitu teplotu.Forma ma aj kanaliky kde pocas vstrekovania sa odsava vzduch to aby nebolo vo vyrobku bublinky.forma je nahriata cca 170c a predohrev suroveho materialu je cca 60 az 75c.Napiste co by vas zaujimalo
prochaska
Příspěvky: 5159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

11. 8. 2012, 7:56

Určitě by mě zajímalo, kde se dá sehnat materiál a jak si můžu sám podomácku vyrobit formu. Tím podomácku myslím sice vyfrézovat na vertikálním centru, ale bez zkušeností s návrhem a výrobou forem. Kdybych chtěl dejme tomu vyrobit několik málo kusů gumového nátrubku zhruba ve tvaru kónické trubky průměr 30, délka 30. Čistě geometricky není problém na to navrhnout i vyrobit dutinu dvojdílné formy, ale jaké to má mít parametry? Stačí tu formu třeba udělat z běžné oceli, napatlat dovnitř tu směs, stáhnout šrouby a upéct v troubě? Musím mít takový ten šnek (kde ho sehnat?) nebo mi pro ty kusovky bude stačit "stříkačka" z kusu trubky do které ručně vrazím píst? Jaký tlak je v té formě? Musí být forma na styčné ploše zabroušená a leštěná nebo stačí normální povrch dosažitelný v oceli broušením a jemným frézováním? Musí být leštěný vnitřek formy? Co s výronkem - nějaké drážky, díry? Čím separovat?

Dík za rady :-)
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1213
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

11. 8. 2012, 8:19

Až si vzpomenu ve kterém modelářském časopise jsem četl jak borci pečou pneumatiky na makety aut, tak Vám ho naskenuju :-)
Per aspera ad astra
Karya
Příspěvky: 83
Registrován: 27. 3. 2011, 3:31

11. 8. 2012, 8:25

Vecina foriem je tvorena z 3 dielou a aj u veciny formy sa to vstrekuje do stredu a kanalikmy je to rozvadzane k vyrobkom.Kazdy vyrobok tam kde konci je odsavan vzduch tak aby tam vnikol vakum
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1213
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

11. 8. 2012, 10:44

Tak že jste to vy :-)
Přílohy
pneumatiky2.png
2 strana
pneumatiky1.png
strana 1
Per aspera ad astra
prochaska
Příspěvky: 5159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

12. 8. 2012, 12:33

Ben Ash: díky :-)
Aleš Procháska
Karya
Příspěvky: 83
Registrován: 27. 3. 2011, 3:31

22. 11. 2012, 2:12

Caute

Mam niejaku gumu doma ak by bol zaujem mozem ju poslat.
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“