Prosím o konzultaci návrhu řetězového převodu

mechanika k motorům
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2021, 6:29

Mám dva trapézové šrouby, které by se měly synchronně otáčet. Napadlo mě spojit je řetězem, první naivní návrh přikládám. Nenašel by se prosím někdo, kdo má s řetězy zkušenosti? Já to řeším poprvé a nerad bych udělal chybu :-) Tuším například, že úhel opásání hnacího kola asi nebude stačit, ale určitě tam bude ještě něco.
Přílohy
1.JPG
2.JPG
Aleš Procháska
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

22. 12. 2021, 6:52

Preco retaz?
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2021, 6:58

První co mě napadlo. Jestli je nějaké lepší řešení, rád to změním. Ale je tam nějaký limit složitosti, například spojovací hřídel a kuželová kola bych už asi neuměl rozumně udělat.
Aleš Procháska
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

22. 12. 2021, 7:02

V podstate uplne stejme je to v heverech a funguje to spolehlive..
V heveru jsou retezova kola prumeru cca 60az70mm a retez jednoduchej velikost jak na pionyru
Jen pohon je resen primo sroubem ve sloupu
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2021, 7:09

V heverech se teda otáčej šrouby a na jednom z nich je motor?
Aleš Procháska
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

22. 12. 2021, 7:18

V heveru jsou dva sloupy s trapezovym sroubem dole jsou retezova kola navzajem spojene.. na jednom sloupu nahore je motor pres klinovy remen..
Napinani retezu je jednoduse roztazenim sloupu od sebe plus je tam takova napinaci kladka pres spinac pro pripadnou diagnostiku pretrzeni retezu..
Celkem jednoduche..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2021, 7:23

Dík. Tu detekci přetržení bych tam moh taky udělat :-)
Aleš Procháska
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

22. 12. 2021, 7:40

Když tam přidáš tu kladku, tak zvýšíš i opásání hnacího kola.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2021, 7:43

Jasně, na nějakém ramínku + pružina + doraz, to by asi šlo.
Aleš Procháska
Miki2t
Příspěvky: 472
Registrován: 22. 9. 2010, 9:02
Bydliště: Levice SR

22. 12. 2021, 7:51

V kolika kvadrantech to bude pracovat ? Pozor na napínaci kladku
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5225
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

22. 12. 2021, 7:52

Zakružovačky profilů to mají stejně, hlavně ty konstruované samodomo a funguje to naprosto v pohodě, tak bych se toho nebál, jen dimenzuj pevnost řetězu podle sil, které to bude tahat.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2021, 8:07

Miki2t píše: 22. 12. 2021, 7:51 V kolika kvadrantech to bude pracovat ? Pozor na napínaci kladku
Zdvíhat a řízeně pomalu spouštět břemeno stálé váhy, myslel jsi to takhle s těmi kvadranty? Napínací kladka by byla na pevno nastavitelná dorazem + jsem začal uvažovat o té možnosti detekce přetržení. Jestli je to k něčemu, bude u toho vždycky někdo a ten zmačkne stop, kdyby se mu něco nezdálo.
Aleš Procháska
Milan199
Příspěvky: 2928
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

22. 12. 2021, 8:40

prochaska píše: 22. 12. 2021, 8:07
Miki2t píše: 22. 12. 2021, 7:51 V kolika kvadrantech to bude pracovat ? Pozor na napínaci kladku
Zdvíhat a řízeně pomalu spouštět břemeno stálé váhy, myslel jsi to takhle s těmi kvadranty? Napínací kladka by byla na pevno nastavitelná dorazem + jsem začal uvažovat o té možnosti detekce přetržení. Jestli je to k něčemu, bude u toho vždycky někdo a ten zmačkne stop, kdyby se mu něco nezdálo.
Je li to technicky možné, dal bych na motor dvě kola a natáhl řetěz na každou stranu zvlášť. Budeš mít po problémech s opásáním.

Pokud tam jsou trapezy tak se to při přetržení jednoho řetězu zkříží a zastaví.

Proč nepoužiješ řemeny ? Jsou tam vysoké nebo nízké teploty ?
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2021, 8:50

Pokojová teplota, fakticky laboratorní podmínky. V provozu to bude pár minut denně.
S řemenem nevím jaký vlastně vybrat a jak s tou napínací kladkou (vím, že některé řemeny se smějí ohýbat jen jedním směrem, to by tady nestačilo). Ty dvě kola mě nenapadly. Jiný důvod není.
Aleš Procháska
Modros
Příspěvky: 1670
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

22. 12. 2021, 9:30

napínací kladka by měla být na vlečné straně toho rozvodu...to znamená tazná část od kolečka motoru ke kolečku trapezu bez napínačky, takže záleží na směru otáčení v tahu a podle toho to konstruovat, pokud to uděláš dobře tak si nedokážu představit kolik by si musel zvedat aby prasknul řetěz co točí s trapézem...to dřív potkáš slona na mopedu....spíš doporučuju systém dvojité matice.....jsou dve nad sebou a horní je v tahu a nese celou váhu...když se strhne tak se přenese tah na spodní matici a pak záleží na provedení a zatížením té druhé matice se sepne estop a celé se to zastaví...a břemeno nespadne...taky systém u autozvedáku

vlastně si nepopsal co ten trapéz bude dělat ale počítám že zvedat břemeno a na něm budou nějaké matice určitě
na konce trapézu mužeš namontovat elektromagnetické brzdy pro případ přetržení nebo elektromagnetické západky třeba do dalšího přidaného kolečka.....i když je trapez svornej a vahou by se neotočil tak je to možná zbytečné...mraky možností

nebo dej dve serva s převodovkou .....už radši končím :D
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Odpovědět

Zpět na „šrouby a převodovky“