Konstrukce ozubení

mechanika k motorům
Odpovědět
Petr 287
Příspěvky: 1
Registrován: 30. 1. 2022, 3:46

15. 2. 2022, 11:23

Dobrý den, zdravím všechny do fóra. Chtěl bych se zeptat, jestli nemáte někdo zkušenost s následující technickou záležitostí u ozubeného kola. Potřebuju vyrobit nový pastorek do planetové převodovky ( náhradní díl k robotu Zbrojovka Brno), přímé ozubení, 28 zubů, výpočtem modul 2,5, materiál – pertinax. Problém je v tom, že pastorek má změněný průměr hlavové kružnice ( výpočtem vychází 75mm – je 72mm), což by ukazovalo na korekci do mínusu. Pokud jsem dobře pochopit princip korekce ozubení, se změnou průměru hlavové kružnice souvisí i stejná změna patní kružnice. ALE u pastorku je průměr patní kružnice zachovaný dle výpočtu ( má být 63,75mm – je 63,75mm) tj. je změněn pouze průměr hlavové kružnice při zachování tvaru/profilu výšky zubu ( srovnáno výtisk/pastorek 1:1) – jeví se to jako snížená výška paty zubu. Nesedí mi to žádným výpočtem. Může se jednat o speciálně vyrobené kolo tj. že by nemělo normalizovaný základ ? Nemáte s tím někdo zkušenost ? Díky Petr
20211130_114557_resized.jpg
david.1
Příspěvky: 1187
Registrován: 30. 5. 2010, 11:09
Bydliště: doma

24. 2. 2022, 8:41

Začal bych tím,že průměr té hlavové kružnice není zásadní pro chod ozubení.Mohla být menší z víc důvodů.Píšeš tady teoretické rozměry,ale to zásadní-totiž míru přes zuby tu nevidím..Bude přitom záležet na úhlu styku zubů,v té době mohl být jak 15 tak 20 stupňů,z té fotky to nepoznám.
Odpovědět

Zpět na „šrouby a převodovky“