Má první cnc mašina

Odpovědět
Dr.EmmetBrown
Příspěvky: 83
Registrován: 31. 8. 2016, 5:14

31. 8. 2016, 5:29

Dobrý den přeji všem .

Zoufale prosím o pomoc . Chci si postavit svou první cnc frézu na dps .
Něco málo jsem početl i nakoupil a zaseknul jsem se .
Má představa je taková že vyrobenou cnc chci používat na dps gravírování a vrtání. A hlavně proniknout do cnc světa.
Co se týče konstrukce tu mám vymyšlenou a objednané díly.
Na čem jsem se ale zasekl je elektronická část. Z aukra jsem si koupil arduino mega 2560 + ramps 1.4 + 3x driver a4988 dále jsem si koupil na eshopu tři motory nema 17 + LCD displej s encoderem a čtečkou SD .
Když jsem si to cvičně zapojil tak mi schořelo arduino . Naštěstí záruka zafungovala a krom motoru mi bylo odeslané vše nové
O co mi jde chci popsat presně zapojení těchto věcí na co si dát pozor abych si to neusmažil . :D . Sice jsem elektrikář ale silnoproudař . Krom zesilovačů co dělám jsem se chtěl pustit do světa elektroniky .

V eglu jsem si vygeneroval g-cod a hral si v mach 3
A co je hlavní pomoc s nastavením nahráním firmwaru do arduino . Trožku popis pro blbce bych prosil :) programování je pro mě zatím španělská vesnice
Dopředu se omlouvám ale jsem fakt v koncích a nějak to co jsem četl jsem nepochopil :(
Uživatelský avatar
Pavka
Příspěvky: 911
Registrován: 10. 3. 2008, 8:40
Bydliště: Ronov

31. 8. 2016, 5:44

Na arduino se vyprdni. Tady si něco naštuduj a uvidíš.
http://www.hobbycncaustralia.com.au/Ele ... cKit43.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dr.EmmetBrown
Příspěvky: 83
Registrován: 31. 8. 2016, 5:14

31. 8. 2016, 5:53

Asi nějak takto jsem si to představoval na větší cnc co si chci dělat na dřevo . Jde o to že už to mám koupený (vím je to šmejd co jsem psal o pár řádků víš ) ale chtěl bych to zprovoznit ale návod super . Bohužel vše dělám postupně dle financí :( Rád bych rozchodil co mám . Ale děkuji :)
Dr.EmmetBrown
Příspěvky: 83
Registrován: 31. 8. 2016, 5:14

31. 8. 2016, 6:06