Zpracování plechu

Andr3W
Příspěvky: 4
Registrován: 26. 2. 2018, 6:08

26. 2. 2018, 6:26

Dobrý den,
poradíte mi prosím s výběrem přístroje pro tuto práci?
Potřeboval bych vyříznout z plechu o tloušťce 0,5mm úzký profil o šířce také 0,5mm a délce cca 5cm.
Screenshot at Feb 18 17-53-15.png
Je vhodné na toto využít CNC frézu? Máte zkušenosti, zda by se někde dala tato zakázka vyzkoušet před pořízením přístroje?
Předem Vám velice děkuji za pomoc.
Mex
Příspěvky: 5930
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

26. 2. 2018, 6:36

Laser.
Andr3W
Příspěvky: 4
Registrován: 26. 2. 2018, 6:08

26. 2. 2018, 6:41

a něco pod 500 000kč by se nenašlo?
atlan
Příspěvky: 1714
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

26. 2. 2018, 6:47

Hej ocelovy drot, kladivo a kovadlina.
RaS
Příspěvky: 7929
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

26. 2. 2018, 6:53

mimochodem řízne běžnej laser dva řezy 0,5mm vedle sebe? to taky určitě nebude pro běžnej laser žádná sranda..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Mex
Příspěvky: 5930
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

26. 2. 2018, 7:03

Andr3W píše:a něco pod 500 000kč by se nenašlo?
Tak sorry, já myslel, že vybíráš mašinu kde si to necháš udělat, ne kterou si rovnou budeš kupovat.
Jinak bych ti pro změnu doporučil laser.
Mex
Příspěvky: 5930
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

26. 2. 2018, 7:08

RaS píše:mimochodem řízne běžnej laser dva řezy 0,5mm vedle sebe? to taky určitě nebude pro běžnej laser žádná sranda..
Určitě by to chtělo hodně ladit.
Ale laser je snad jediná CNC technologie, která by to mohla dát. Ne?
Tuším, že planžety se frézují sevřené mezi nějaké desky, ale tam je snad těch 0.5mm ještě nereálnějších, nebo ne?
Nebo nějaké vysekávání? To by se jednak nedoplatil, a stejně by to asi šlo dost blbě.
Ještě mě napadlo ten tvar naohýbat z drátu, a pak to toho něčím majznout nebo to prohnat mezi válci a tím to zplacatit. ;-)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 17092
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

26. 2. 2018, 9:42

leptani

Obrázek
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Mex
Příspěvky: 5930
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

26. 2. 2018, 10:33

Jo, to je dobrý nápad. Jen by se to asi muselo dělat postřikem, protože šířka objektu je stejná jako tloušťka plechu, a při klasickém leptání v lázni by to bylo hodně podleptané.
A taky by to asi mělo jít drátořezem, ne?
Andr3W
Příspěvky: 4
Registrován: 26. 2. 2018, 6:08

27. 2. 2018, 5:20

Moc děkuju za odpovědi. Jedná se o materiál Nikl-titan. Jelikož je termoaktivní, tak nesmí docházet k extra velkému zahřívání. Laser by musel být vláknový v dusíkové atmosféře a na to nemam finanční prostředky. O leptání a o drátořezu zatím nemám žádné informace. Ještě mě napadlo řezání vodním paprskem, ale to jsou také stroje o 1-2 miliony mimo rozpočet.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4938
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 2. 2018, 6:36

třískově tohle neobrobíš
já bych jako reálnou technologii viděl zadávat to externě na drátořez
nastřihej si na tabulovkách (padačkách) z tabule toho plechu čtverečky třeba 100x100mm (podle potřeby) (max 1 hod. práce za 100 ks)
udělej nějaký přípravek, nejlíp z nerezu, typu kostka bez protilehlých den
do té kostky stáhni svazek třeba 100ks těch nastřihaných čtverečků
jednotlivé ty profily můžeš mít na té tabulce s minimální roztečí, tj. 0,5-1mm vedle sebe, třeba 50x za sebou
tohle drátořez nařeže s "prstem v nose" řekněme za 1-2 šichty, tj, za cenu +- 20kKč budeš mít 50x100=5000 ks těch profilů, jeden jak druhý v toleranci jednotek setin mm, bez tepelného ovlivnění, otřepaných a okujených hran atd.
levněji a líp to jinak neuděláš
spíš bude problém najít padačky, které tohle nastřihají bez otřepů
koupit metrovky a GO (nabrousit nože)
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Andr3W
Příspěvky: 4
Registrován: 26. 2. 2018, 6:08

27. 2. 2018, 6:53

dík za odpověď.
Vyzkouším někde ten drátořez. Jaká je tak orientační pořizovací cena drátořezu? Vyrábí se i nejaké menší přístroje (do garáže)? :)
jinak ten profil bude co kus to jiná dráha.. (nejedná se o seriovou výrobu, ale individuální)
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4938
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 2. 2018, 8:00

nový tak 5 spíš 10M a výš
drahý je i provoz
ten drát kterým to řeže je spotřební materiál, nelze ho použít znova
jeden plech než 100 to 100x rychleji řezat nebude
asi by se dala sehnat ojetina
ojetina předpokládá dokumentaci a rozsáhlé znalosti
servis nezaplatíš
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
t256
Příspěvky: 962
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

27. 2. 2018, 10:04

K cemu to vlastne ma slouzit a kolik toho potrebujes?
Nemuze to byt z dratu? Pripadne drat navalcovat na pozadovany profil a naohybat na cnc ohybycce?
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 5769
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

27. 2. 2018, 10:33

Jestli je to něco pro zubaře, tak tváření nepřipadá v úvahu (nebo možná ano, ale za tepla a s následným precizním tepelným zpracováním). Na druhou stranu v zubařských taxách se nějaká tisícovka za drátořez ztratí :-)

Napadá mě, že by to šlo opatrně frézovat po částech, jako se dělají tenkostěnné věci, ale naplocho. Nebo vždycky vyrobit jednoúčelovou tvarovou duralovou příložku a tou ten půlmilimetrový kousek přitáhnout ke stolu.
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „výrobci mini cnc“