PartMiller TinyCNC - projekt pro 3D tisk s DE precíznosti
Tak zdroj ide kúpiť aj hotovy, tak len zostava verit ze ta tvoja krabica ma spatnovezobnu regulaciu ale u tejto frézky y asi zbytocne.
Zdroj je tu akurat len 4A ale to by nemuselo vadit.
[51,95€]LCD 110/220V 4A 480W 0-120V Regulated Switch Power Supply Switching Power Supply Transformer Electrical Equipment & Supplies from Tools, Industrial & Scientific on banggood.com
https://banggood.app.link/p2jK53Azk2
Inak ten tvoj zdroj zvykne odist....
Zdroj je tu akurat len 4A ale to by nemuselo vadit.
[51,95€]LCD 110/220V 4A 480W 0-120V Regulated Switch Power Supply Switching Power Supply Transformer Electrical Equipment & Supplies from Tools, Industrial & Scientific on banggood.com
https://banggood.app.link/p2jK53Azk2
Inak ten tvoj zdroj zvykne odist....
Nějak mi uniká jaká by měla být výhoda "prerábky" nějakého zdroje nebo koupě toho regulovaného 120V.
Kolega si koupil sadu motor+zdroj za cenu, která není příliš odlišná od ceny jen toho odkazovaného samotného zdroje120V. Takže ekonomicky by to smysl zřejmě nemělo.
A předělávat nějaký zdroj (podle mě) už vůbec ne. Když už, tak by mohlo mít smysl k nějakému běžnému zdroji dokoupit malý modul regulátoru. Ty jsou laciné, navíc se dělají už takové, které mají jako vstup přímo PWM.
Ale v případě použití zdroje 48V by tím stejně asi nic nezískal, protože je to příliš vysoké napětí na to, aby stejný zdroj použil i pro napájení driverů.
Třeba u mé frézky to smysl mělo, protože jsem měl motor na 24V a tak ten zdroj byl společný pro motor i drivery.
Kolega si koupil sadu motor+zdroj za cenu, která není příliš odlišná od ceny jen toho odkazovaného samotného zdroje120V. Takže ekonomicky by to smysl zřejmě nemělo.
A předělávat nějaký zdroj (podle mě) už vůbec ne. Když už, tak by mohlo mít smysl k nějakému běžnému zdroji dokoupit malý modul regulátoru. Ty jsou laciné, navíc se dělají už takové, které mají jako vstup přímo PWM.
Ale v případě použití zdroje 48V by tím stejně asi nic nezískal, protože je to příliš vysoké napětí na to, aby stejný zdroj použil i pro napájení driverů.
Třeba u mé frézky to smysl mělo, protože jsem měl motor na 24V a tak ten zdroj byl společný pro motor i drivery.
Vřeteno jsem kupoval s tímto zdrojem hlavně proto, že k tomu byl i Al držák, kvůli tomu, že prý se vřeteno dost hřeje. Skutečně hřeje, vřeteno jsem měl zapnuté na plný výkon (bez zatížení) 20 min. a teplota měřeno omakem cca 70 st. C, dost horké, ještě jsem se ale nespálil. Zdroj vydržel.
Dnes dorazila elektronika a motory. Buhužel součástí nejsou ty zkratovací kolíčky, vyčetl jsem, že jako první musím propojit první dva piny zprava (při pohledu na foto). Koupil jsem a propojil, mělo by to být 8 mikro kroků. Zasunul drivery (návod jak www.sakul.cz). Večer se ukáže, jak jsem studoval arduino.
Dnes dorazila elektronika a motory. Buhužel součástí nejsou ty zkratovací kolíčky, vyčetl jsem, že jako první musím propojit první dva piny zprava (při pohledu na foto). Koupil jsem a propojil, mělo by to být 8 mikro kroků. Zasunul drivery (návod jak www.sakul.cz). Večer se ukáže, jak jsem studoval arduino.
Dvě poznámky.
Určitě si nastav mikrokrokování 1:16. Zvlášť když používáš řemenové pohony. Znamená to nastrkat všechny 3 jumpery, co jsou pod každým driverem.
Nemáš doma nějakou starou nefunkční kartu do PC, nebo starý mainboard? Tam často bývalo dost jumperů, zvlášť dříve. Ale v nouzi to můžeš jen proplést neizolovaným drátem, raději třeba 2-3x. Nevadí, že všech 6 pinů bude spojeno navzájem.
Pokud budeš používat všechny 4 drivery, tj. osa Y bude používat 2 motory a 2 drivery, tak tam zastrč příslušný jumper, kterým propojíš vstupy těch dvou driverů pro jednu osu. Takže Arduino to pak vidí jako jeden motor a nemusíš nikde nic konfigurovat.
Takhle odhadem podle fotky to chce tam strčit 2 jumpery do toho pole modrých a žlutých jumperů, co jsou na fotce hned pod šroubovacím napájecím konektorem. Měly by to být 2 jumpery vedle sebe v řádku, označeném jako "Y" (jeden propojuje dva sousední modré piny, druhý dva sousední žluté piny).
Při prvních pokusech je dobré sundat řemeny a nechat jenom točit motory. Aby sis vyzkoušel že se motory točí správným směrem (což je obzvlášť důležité u osy se 2 motory) a podobně. Takhle aspoň nemůžeš nikam nabourat.
Určitě si nastav mikrokrokování 1:16. Zvlášť když používáš řemenové pohony. Znamená to nastrkat všechny 3 jumpery, co jsou pod každým driverem.
Nemáš doma nějakou starou nefunkční kartu do PC, nebo starý mainboard? Tam často bývalo dost jumperů, zvlášť dříve. Ale v nouzi to můžeš jen proplést neizolovaným drátem, raději třeba 2-3x. Nevadí, že všech 6 pinů bude spojeno navzájem.
Pokud budeš používat všechny 4 drivery, tj. osa Y bude používat 2 motory a 2 drivery, tak tam zastrč příslušný jumper, kterým propojíš vstupy těch dvou driverů pro jednu osu. Takže Arduino to pak vidí jako jeden motor a nemusíš nikde nic konfigurovat.
Takhle odhadem podle fotky to chce tam strčit 2 jumpery do toho pole modrých a žlutých jumperů, co jsou na fotce hned pod šroubovacím napájecím konektorem. Měly by to být 2 jumpery vedle sebe v řádku, označeném jako "Y" (jeden propojuje dva sousední modré piny, druhý dva sousední žluté piny).
Při prvních pokusech je dobré sundat řemeny a nechat jenom točit motory. Aby sis vyzkoušel že se motory točí správným směrem (což je obzvlášť důležité u osy se 2 motory) a podobně. Takhle aspoň nemůžeš nikam nabourat.
Ještě, že jsem těch jumperů koupil asi 20. Na řízení čtyř motorů zatím zapomenu. Jen jestli jsem pochopil co píše mex. Po zapojení těch dvou jumperů řídím dva motory na ose x? Zapojil jse tedy 16 mikro kroků, všecny 3 jumpery.
První problém, při hledání ovladače, hlásí něco o originálním arduinu. Pravda mám klon. Jdu hledat ovladač na klon. Mám win7.
První problém, při hledání ovladače, hlásí něco o originálním arduinu. Pravda mám klon. Jdu hledat ovladač na klon. Mám win7.
drive je CH340
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Vyhoda je ta, ze tie zdroje su galvanicky oddelene od siete 230V
Drobné poznámky: na nějaké originály nebo neoriginály se tady nehraje.
Správně jsi zapojil 2 motory na ose X. Ale podle mě máš 2 motory na osy Y, ne?
(osa Y - od Tebe k Tobě, nikoli zprava doleva)
Pro atlana: je možné, že výstupní napětí toho zdroje není galvanicky oddělené (naprosto teď nemám čas to zkoumat).
Ale to ničemu nevadí. 100V už je celkem dost, takže to stejně musí být zabezpečeno proti doteku. A běžná AC vřetena z principu taky nejsou oddělena od sítě, a nikomu ani ničemu to nevadí.
Ovládání zdroje jistě oddělené bude.
Správně jsi zapojil 2 motory na ose X. Ale podle mě máš 2 motory na osy Y, ne?
(osa Y - od Tebe k Tobě, nikoli zprava doleva)
Pro atlana: je možné, že výstupní napětí toho zdroje není galvanicky oddělené (naprosto teď nemám čas to zkoumat).
Ale to ničemu nevadí. 100V už je celkem dost, takže to stejně musí být zabezpečeno proti doteku. A běžná AC vřetena z principu taky nejsou oddělena od sítě, a nikomu ani ničemu to nevadí.
Ovládání zdroje jistě oddělené bude.
Tak se to už točí a vypadá to, že i správně.
https://youtu.be/Kh-moIBEtpQ
Původní projekt má jen tři motory XYZ, stavím to přesně jak to navrhl.
https://youtu.be/Kh-moIBEtpQ
Původní projekt má jen tři motory XYZ, stavím to přesně jak to navrhl.