Jakou stříkací pistoli a kompresor na menší stroje?

Odpovědět
Mex
Příspěvky: 5399
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 3. 2019, 4:31

No jo, no.
Když já hlavně nemám rád ve vzduchu olej. Takže jsem dělal opatření hlavně proti němu. A to mi jako vedlejší efekt sebralo i potěšení z vody ve vzduchu.
Z kompresoru mi to vede do další nádrže (LPG nádrž z auta), abych měl co nejdál vstup a výstup vzduchu. A na kompresoru mám přidělaný elektroventil z Číny za 7 USD, kterým si občas cvaknu a vyflusnu zkondezovanou vodu ven.
Takže pak si té vody ve vzduchu moc neužiju.

Ona totiž paní Fyzika říkala, že ať dělám co dělám, tak tam kondenzovat bude. Když jsem se ji snažil překecat, tak říkala, že prý je to stejné jako s mokrým hadrem. Že prý když mám vlhký hadr, který má třeba 20% vody a nic z něho nekape, takže prý když ho zmáčknu na 8x menší objem, tak že z něho část vody vždy vyteče. Já ji nevěřil, ale když jsem to zkusil s mokrým tričkem, tak fakt to tak funguje. Tak už jí věřím.
VENCAZ
Příspěvky: 140
Registrován: 10. 4. 2017, 11:56

14. 3. 2019, 4:36

no jak vidíte tu mojí střeštěnou myšlenku s chlazením+sušením vzduchu už před kompresorem? :D jak koukám, většina je tu toho názoru, že moc vody ve vzdušníku znamená, že vzduch sice "úspěšně" zkondenzoval, ale že to zároveň zdaleka není výhra. třeba já osobně se tam tý kondenzaci určitě nebráním, ale říkám si zároveň, že by bylo ještě možná víc efektivnější jako třešnička na dort, kdyby šel vzduch do vzdušníku už v takovém stavu, že by k velké kondenzaci docházet ve vzdušníku pak nemuselo a to proto, že ten vstupní vzduch nebude prosáklý vlhkostí a nebude mít vysokou teplotu. no ale třeba je moje logika mimo realitu hehe...
...filtrace se dávají vždy až za vzdušník doplněné ideálně sušičkou, možná dva vzdušníky by mohli fungovat. to vše je funguje, o tom žádná a stejně tak nepopírám fyziku, ale proč se neřeší kvalita/teplota/vlhkost nasávaného vzduchu? před sání kompresoru jsem to zatim neviděl řešené, maximálně tak prachový filtr na vstupu, což s vlhkostí vstupujícího vzduchu moc nehne.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 5519
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 3. 2019, 4:40

Mex píše:
14. 3. 2019, 4:31
ale když jsem to zkusil s mokrým tričkem, tak fakt to tak funguje. Tak už jí věřím.
Jo pod mokrým tričkem to občas není špatný ,ten olej byl velkej problém u starejch kompresorů z aut ,pak to chce prohnat to uhlím ,no s tou kondenzací se musíš poprat podle toho kolik máš v peněžence :wink:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Zbýňa
Příspěvky: 1137
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

14. 3. 2019, 5:50

Chlapi vy musíte některý buď ležet ve špitále nebo sedět v poslanecký sněmovně, protože psát celej den na forum elaboráty snad nikde jinde nejde.
Mex
Příspěvky: 5399
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 3. 2019, 6:49

VENCAZ píše:
14. 3. 2019, 4:36
... že ten vstupní vzduch ... nebude mít vysokou teplotu ...
Vzduch po stlačení bude vždy teplý.
Zeptej se někoho s nafťákem, čím se mu zapaluje nafta v jeho Dieselově motoru.
sisi
Příspěvky: 348
Registrován: 11. 10. 2013, 7:49

14. 3. 2019, 7:21

Ach jo, to mi hlava nebere, kolik blbostí se může napsat na tohle téma. Dokonce popřít fyzikální zákony a ještě na tom trvat. Trochu mi to připomíná takové dohadování v říjnu 2013 kdy sporem bylo zapojení 3f elektromotorku. Nakonec to bylo uvedeno na pravou míru, ale tady to nevypadá. Ale aby se voda ztratila (odpařila) při stlačení v kompresoru a další hlouposti... A další a další. Fakt nevím.
Krása pomíjí, blbost je věčná
VENCAZ
Příspěvky: 140
Registrován: 10. 4. 2017, 11:56

14. 3. 2019, 8:00

Mex píše:
14. 3. 2019, 6:49
VENCAZ píše:
14. 3. 2019, 4:36
... že ten vstupní vzduch ... nebude mít vysokou teplotu ...
Vzduch po stlačení bude vždy teplý.
Zeptej se někoho s nafťákem, čím se mu zapaluje nafta v jeho Dieselově motoru.
jo to je fakt, každopádě co to vysoušení vzduchu před vstupem do kompresoru. jakmile do kompresoru pujde suchý vzduch, tak o to mín starostí s přebytečnou vodou dál v systému ne?
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 2943
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

14. 3. 2019, 9:05

Při stlačení se u těch pár atmosfér nic odpařovat nebude. To se děje až když je ta hlava zahřátá na pořádnou teplotu, a to se stane, když ten kompresor jede dlouho, a nemá třeba silný aktivní chlazení. Když má zápřah, a otočí kolem 30-50tis litrů za den, což je běžná průměrná míra, tak je to třeba v dešti kdy kape voda na potrubí od něj, hezky vidět, jak se to z něj odpařuje. A když je minimálně ta stejná teplota ve válci a na pístu, tak to se vzdušnou vlhkostí udělá to stejný, akorát v tom vzdušníku skondenzuje. Když napojím hadicí před filtrem, což můžu, první vývod mám mezi odkapávací částí a plstěným filtrem, tak z hadice mi lítá se vzduchem i voda. Ten vývod je cca 120 cm nade dnem, a ještě je pod ním trychtýř. Vody se zbavuju až při odběru za filtrem, což je válec cca 80x50 cm, a pak na druhým konci vidím v odkalovákách, že ze spoda mi jde do dílny čistej vzduch. Když jsem tam měl napojenou nouzovku, bez chemistru, tak jsem si tím kondenzátem zasral všechny odkalováky a polovinu potrubí.

Kdysi když jsem začínal, tak jsem měl dělanej kompresor z liazky, a toho jsem musel chladit vodou, jinak bych ho zadřel, z toho se odpařoval i olej, jak byl zeblitej.

Takže ono se ty věci jaksi dějí, ale musí se toho nafoukat víc jak do pneumatiky.

A než to někdo zase vytrhne a bude argumentovat domácí aplikací, tak jsem to původně uvedl jako další okolnost která se děje, a ne že to potká každýho, kdo si nafouká balónek. Někdo to co proženu redukčákem za den nenafouká za celej život.😉
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
milan584
Příspěvky: 1143
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

15. 3. 2019, 10:00

VENCAZ píše:
14. 3. 2019, 4:36
no jak vidíte tu mojí střeštěnou myšlenku s chlazením+sušením vzduchu už před kompresorem? :D jak koukám, většina je tu toho názoru, že moc vody ve vzdušníku znamená, že vzduch sice "úspěšně" zkondenzoval, ale že to zároveň zdaleka není výhra. třeba já osobně se tam tý kondenzaci určitě nebráním, ale říkám si zároveň, že by bylo ještě možná víc efektivnější jako třešnička na dort, kdyby šel vzduch do vzdušníku už v takovém stavu, že by k velké kondenzaci docházet ve vzdušníku pak nemuselo a to proto, že ten vstupní vzduch nebude prosáklý vlhkostí a nebude mít vysokou teplotu. no ale třeba je moje logika mimo realitu hehe...
...filtrace se dávají vždy až za vzdušník doplněné ideálně sušičkou, možná dva vzdušníky by mohli fungovat. to vše je funguje, o tom žádná a stejně tak nepopírám fyziku, ale proč se neřeší kvalita/teplota/vlhkost nasávaného vzduchu? před sání kompresoru jsem to zatim neviděl řešené, maximálně tak prachový filtr na vstupu, což s vlhkostí vstupujícího vzduchu moc nehne.
Kdyby se použilo těch vzdušníků ještě víc (5, 20, 2000...... :mrgreen: ) tak by se to vysušilo :mrgreen: úplně nejlíp.
Více pruhů, více Addidas.
A co se týče toho sušení :mrgreen: v sání, tak sušit X- násobný objem (protože překvapivě :mrgreen: při stlačení se objem zmenšuje a roste teplota) je celkem neopakovatelná "myšlenka".
Prostě "A to se fakt vyplatí - cesta sice byla delší ale horší"
Nad některými "nápady" co se tu člověk dočte.... jen tichý úžas :shock:
r4cv
Příspěvky: 1406
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

16. 4. 2019, 8:42

mám otázku súvisiacu s témou.
Aké sú vhodné druhy farieb na "dorábky"?
mám stroj, ktorý skladám a často sa vyskytne, že mi niečo chýba. musím to pohľadať a nastriekať.
rýchlo a podľa možnosti kvalitne.
ideálne jednozložková farba, nerád miešam PUR na diel veľkosti zápalkovej krabičky.
nitrocelulóza, syntetika, ...?
väčšinou sa jedná o čiernu farbu, mala by mať lesk, aspoň čiastočne.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 2943
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

16. 4. 2019, 8:50

Když ti nebude vadit že to moc nevydrží, tak nitro budeš mít suchý rychle. Syntetika schne dlouho, a taky moc nevydrží.

Na věci kde není důležitá mech. odolnost, tak je rychlá akrylátová báze. (autolak ve spreji) samozřejmě to nevydrží ani rozpouštědla.

S leskem je to trochu horší, báze a nitra jsou spíš polomatný.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
r4cv
Příspěvky: 1406
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

16. 4. 2019, 8:53

akrylátová báza zo spreju nie- nevydrží ani škaredý pohľad.
spreje celkovo asi nie, slabo kryjú.
niečo do pištole neexistuje? akrylátové farby 1K sú na tom ako?
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 2943
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

16. 4. 2019, 8:59

To je ta báze, akorát ji přeletíš 2k lakem.

1k nikdy nebude pořádně fungovat.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 2943
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

16. 4. 2019, 9:01

Jinak včera jsem prohnal kompresorem 3,3 mil. litrů vzduchu😀
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 2943
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

18. 4. 2019, 9:33

Sata má koukám zase o kus lepší pistoli https://www.colorshop.cz/tools-equipmen ... oub-i5833/

A celkem mě docela překvapuje na satu nízká cena
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Odpovědět

Zpět na „povrchová úprava“