Praskove lakování problem

pnedela
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 10. 2017, 7:14

23. 10. 2017, 7:19

Dobrý den, potřebuji pomoct s jednou vadou viz obrázek.
Podle lakovny problem je v mastnote mezi pribodovanymi plechy. Myslím si že mastnote by se měla odstranit během odmasteni a fosfatovani. Ale nevím nejsem odbornik. Dekuji za pomoc.
Přílohy
20171023_162713.jpg
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

23. 10. 2017, 7:32

taky jsem měl z lakovny takhle hnusné plechy ve spojích, taky jsem slyšel reakci že je to stará mastnota ve spojích ačkoliv si sami pískovali, odmašťovali a lakovali.. bylo to v Toušeňské lakovně.. vyřešil jsem to změnou lakovny.. :D

reklamaci jsi zkoušel? zeptal bych se jich zaco platím odmaštění, když tu vadu svádějí na odmaštění,které sami dělali potom to tedy udělali blbě a ať to předělají..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4859
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

23. 10. 2017, 9:45

Co je to za blbost? kdyť se to dělá z novýho plechu ne? a kde by se na něm taková mastnota vzala, aby to vytejkalo pod barvou ven? to se tam před bodováním kydla vazelína? Každopádně je to problém lakovny, jako lakýrník odpovídám za požadovanej výsledek a jak se k němu dopracuju je můj problém, i kdybych to měl dělat 3x.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
pnedela
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 10. 2017, 7:14

24. 10. 2017, 8:52

Děkuji za Vaše názory.
Díly jsme samozřejmě reklamovali, ale vždy s negativním výsledkem - viz dole.
Lakovna:
Jedná o vystupující mastnotu, která je mezi svařenými (nabodovanými) plechy.
Jak jsme Vás již několikrát upozorňovali, je třeba svařované části dílů mezioperačně odmastit, protože po jejich svaření je odmaštění těchto ploch nemožné.
U nás ve výrobě pak v odmašťovací lázni, do které jsou díly ponořeny nedojde k jejímu odstranění, protože mezi dva svařené plechy se lázeň již nedostane.
Následně po nalakování a vytvrzování ve vypalovací peci při teplotách 190 – 200 °C dojde k vyvzlínání mastnoty mezi plechy ven a vzniku defektu.

Samozřejmě, že jsme začali díly před svařováním čistit, ale bohužel výsledek je stejný.
Zdá se, že s touto lakovnou je to začarovaný kruh :D .
Děkuji
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

24. 10. 2017, 9:00

Ta mastnota se jim tam taky může dostat v první lázni, z jiného místa toho plechu nebo z jiného dílu. Pak už se to napravit nedá, bude to už vzlínat pořád. Asi bych doporučil zkusit jinou lakovnu, která používá jiný postup odmašťování.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

24. 10. 2017, 10:41

otázka taky je jestli nějak efektivně ty díly po odmaštění vysouší .- předpokládám že odmašťují nějakým super eko přípravkem ala jar s vodou a pokud to důkladně nevysuší tak to pak z meziprostor mezi plechy vyvzlíná až v peci.
echt
Příspěvky: 751
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

24. 10. 2017, 10:45

*no já bych to řešil tak, že to nejprve nechají projet pecí naprázdno - pak nanesou práškovou barvu a znovu do pece
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

24. 10. 2017, 11:01

echt píše:*no já bych to řešil tak, že to nejprve nechají projet pecí naprázdno - pak nanesou práškovou barvu a znovu do pece
řešení by to možná bylo ale vše se tím prodražuje a natahuje čas , proto ta lakovna kolem sebe takhle kope.
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

24. 10. 2017, 1:27

Já bych to odhadoval na vyvzlínání odmašťovacího EKO přípravku, který se při odmašťování natáhne do spár.
ves178
Příspěvky: 528
Registrován: 25. 3. 2016, 8:23
Bydliště: Tichá okr NJ

24. 10. 2017, 2:07

pokud je to mastnota nepomůže vysušení v peci, pokud ty skvrny dělá nevysušený oplach pak ano, oni to taky mohou nechat dele sušit nebo oplachovat, může pomoc i jíná poloha zavěšení při oplachu a pečení v peci. Když nic nezabere, ani změna lakovny pak nezbyde než spoj překonstruovat tak ať se zmenši překryté plochy, možná by pomohlo i přidat nejaké otvory do plehcu na straně která není pohledová(aby spoj mohl dýchat)
WEILER LZ280, FNA22
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4859
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

24. 10. 2017, 2:36

Vidim to stejně jako QNX.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
potraviny
Příspěvky: 1993
Registrován: 17. 9. 2009, 10:05
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

24. 10. 2017, 5:30

packa píše:otázka taky je jestli nějak efektivně ty díly po odmaštění vysouší .- předpokládám že odmašťují nějakým super eko přípravkem ala jar s vodou a pokud to důkladně nevysuší tak to pak z meziprostor mezi plechy vyvzlíná až v peci.
Přesně tak, když dáváme něco do komaxu kde je problém s mastnotou přihodí kusy do pece bez barvy.
Mluvil jsem s borcem co to dělá a pro něho je to bezpracný a účinný.
Takhle třeba vypadaly opískované hliníkáče a hned stříknuté, bez projetí pecí bez barvy. :D Pak to muselo znova na písek, projelo to pecí bez barvy a pak teprve barva a znava pec. Samozřejmě na jejich náklady.
Přílohy
koa 02.jpg
kola 01.jpg
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4859
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

24. 10. 2017, 5:53

No to mi řekni proč se to tak pozvedalo, po pískování je to dobře čistý, leda že by se to stříklo moc brzo a vyjela voda, nebo čím se to umejvalo z pórů, ta se v tý peci začala odpařovat a přes barvu neměla kam - moc brzo stříklý po umytí. Po projetí pecí na nečisto se to dokonale vysušilo.

To co vyjelo po tom odmaštění z těch plechu bude obdobnej případ, schválně kdyby to neodmastili ponorem ale jen ručně, tak by to tam nebylo, ta voda se mezi plechy dostane a vydrží tam dlouho. A pokud by se s tím nechtěli dvakrát projíždět, tak to nechat dýl ležet aby to mělo možnost uschnout, ale to zase bude zabírat místo a na to tam nebude prostor.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
echt
Příspěvky: 751
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

24. 10. 2017, 5:55

ps. jinak temperace je nutnost u věcí, kde jeden průchod pecí nestačí na dostatečný ohřev, kde jsou ruzne tl. materiálu ...atd - bez toho to nejde
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

24. 10. 2017, 5:55

potraviny píše:
packa píše:otázka taky je jestli nějak efektivně ty díly po odmaštění vysouší .- předpokládám že odmašťují nějakým super eko přípravkem ala jar s vodou a pokud to důkladně nevysuší tak to pak z meziprostor mezi plechy vyvzlíná až v peci.
Přesně tak, když dáváme něco do komaxu kde je problém s mastnotou přihodí kusy do pece bez barvy.
Mluvil jsem s borcem co to dělá a pro něho je to bezpracný a účinný.
Takhle třeba vypadaly opískované hliníkáče a hned stříknuté, bez projetí pecí bez barvy. :D Pak to muselo znova na písek, projelo to pecí bez barvy a pak teprve barva a znava pec. Samozřejmě na jejich náklady.
Nemůže být tady problém s teplotou pece? Vím, že třeba na hliníkové tlakové lahve (obvykle slitina 6061-T6) se nesmí použít vypalovací barva, protože teplota v peci je srovnatelná s teplotou tepelného zpracování a umělého stárnutí - a "přestárnutý" hliník zase ztrácí pevnost. Jestli by ty disky nemohly být podobný případ (že jim může komaxit takhle uškodit).
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „povrchová úprava“