Přerovnání hlavy motoru
Jo, a teď mi ještě řekněte že tenhle stroj má nějaké CE a podle někoho je bezpečný Aspoň nějaký velký plechový kryt s oknem kdyby tam byl...
No nechtěl bych stát vedle toho kdyby se něco pokazilo.
No nechtěl bych stát vedle toho kdyby se něco pokazilo.
BF30 přestavěná, Optimum F100 přestavěná
Kamodel.cz
Mach4
Kamodel.cz
Mach4
on ten strojek je takovej subtilní, protože to je speciál na rovnání hlav v běžných autodílnách
ne v brusírně, ve specializované dílně kde by rovnal 25 hlav denně jako u mně
rameno s vřetenem se otáčí kolem sloupu, je to jednoduchý a laciný
bere se na tom tak max. desetina do hloubky a desetina posuv
tak aby to moc nestálo
existuje i bruska podobné konstrukce
to upnutí se na první pohled nezdá, ale uprostřed spalovacích prostorů jsou díry pro svíčku, tamtudy má prostrčený šrouby a a dole jsou v T drážce
směrem nahoru je to podepřený těma stavitelnejma stojkama o plochy pro hlavové šrouby
ty šrouby jsou vidět vedle stojky pod hlanou
upnutý je to dobře
......
já mám na frézování hlav předělanou BPV300/1000, ta má 3,5t a 15 kW vřeteno
mimochodem stolem mi jezdí 200W servo
ne v brusírně, ve specializované dílně kde by rovnal 25 hlav denně jako u mně
rameno s vřetenem se otáčí kolem sloupu, je to jednoduchý a laciný
bere se na tom tak max. desetina do hloubky a desetina posuv
tak aby to moc nestálo
existuje i bruska podobné konstrukce
to upnutí se na první pohled nezdá, ale uprostřed spalovacích prostorů jsou díry pro svíčku, tamtudy má prostrčený šrouby a a dole jsou v T drážce
směrem nahoru je to podepřený těma stavitelnejma stojkama o plochy pro hlavové šrouby
ty šrouby jsou vidět vedle stojky pod hlanou
upnutý je to dobře
......
já mám na frézování hlav předělanou BPV300/1000, ta má 3,5t a 15 kW vřeteno
mimochodem stolem mi jezdí 200W servo
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
šroub je nějaká čína tuším 25/5 (ten největší co šel běžně koupit tuším v CNC shopu (????, už je to asi 5 let)
asi 1:2 do pomala, větší řemenice se tam nevejde
mazání mám dávkovačema a agregátem + plc
asi 1:2 do pomala, větší řemenice se tam nevejde
mazání mám dávkovačema a agregátem + plc
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
turnigy> ja to myslel na tebe. On v tom videu kontroluje na litinove hlave po frezovani defektoskopii pomoci tzv. magnaflux, coz je metoda, kde se magnet ci elektromagnet s vytrcenymi poly prilozi na povrch, mezi poly posypes kovovy prasek, ktery se magneticky natahne do pripadnych trhlin v te oblasti (vystupujici mag silocary). Vzdycky me zajimalo jestli je to v necem lepsi, nez takova ta moderni defektoskopicka metoda, kdy povrchy postrikas kapalinou ktera se kapilarne natahne do trhlin a pote postrikas druhou kontrastni kapalinou, ktera je zviditelni.
Me vzdycky napadaly jen same nevyhody magnafluxu, ktery nejde pouzit na nemagneticke dily, ocel zmagnetizuje apod. Tak jsem se chtel zeptat nekoho kdo to dela, jestli nevi vic nez ja.
Me vzdycky napadaly jen same nevyhody magnafluxu, ktery nejde pouzit na nemagneticke dily, ocel zmagnetizuje apod. Tak jsem se chtel zeptat nekoho kdo to dela, jestli nevi vic nez ja.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Priznám sa, že o tom počujem prvýkrát. Dáva to zmysel, ak je trhlina dosť veľká na to, aby spôsobila vznik rozptylového toku v jej okolí. Ale neviem ako by to fungovalo pri malých mikrotrhlinách, asi dosť záleží na jemnosti toho prášku, aby bol schopný zobraziť tak malú zmenu poľa.
Hlavná nevýhoda asi bude v tom, že to funguje iba na magneticky vodivé materiály a dnes už sú skoro všetky motory hliníkové. Ale je to zaujímavé, nebolo by ani zložité si také niečo vyrobiť, stačí ohnutý kus guľatiny a pár závitov drôtu, prípadne permanentný magnet. Problém asi bude dostať sa k tak jemnému kovovému prášku.
Hlavná nevýhoda asi bude v tom, že to funguje iba na magneticky vodivé materiály a dnes už sú skoro všetky motory hliníkové. Ale je to zaujímavé, nebolo by ani zložité si také niečo vyrobiť, stačí ohnutý kus guľatiny a pár závitov drôtu, prípadne permanentný magnet. Problém asi bude dostať sa k tak jemnému kovovému prášku.
Tos C45-2000
turnigy> Tak to vidime podobne. Ta metoda pochazi nekdy ze tricatych let - Ja to znam z doby minule, kdy to pouzival muj ded a ty sypke feromagneticke prasky mam schovane doted. Treba to bude znat Milan...
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
dneska se ty magnetické prášky prodávají jako disperze v jakési nosné kapalině ve spreji
je v tom i přídavek UV citlivého barviva, pokud se pak na to posvítí při zatemnění UV lampou, svítí to
penetrant + vývojka (červené a bílé barvivo) fungují taky dobře
zásadní problém všech těchle metod je v tom, že člověk musí alespoň tušit, kde ta trhlina je
další věc - to že je na povrchu trhlina, ještě neznamená, že ta hlava není schopná nějakého provozu
většina těch trhlin je únavová, šíří se postupně
než se ta trhlina ze spalovacího prostoru prokouše až do vody, trvá to podle stylu zatěžování motoru klidně i stovky tisíc km
samozřejmě dát hlavu se začínajícími trhlinami na auto, které dvakrát týdně točí Španělsko asi není dobrý nápad
další věc - speciálně ten červený penetrant všechno ušpiní a nejde to moc umejt
my tohle používáme jen jako doplňky
všechny ty hlavy tlakujeme - pomocí přípravků uzavřeme prostor chladící kapaliny v odlitku, nafoukneme tam tlakový vzduch a hodíme to do vany s vodou
bublá - nebublá
rychlé, jednouduché, opakovatelné, spolehlivé, laciné
je v tom i přídavek UV citlivého barviva, pokud se pak na to posvítí při zatemnění UV lampou, svítí to
penetrant + vývojka (červené a bílé barvivo) fungují taky dobře
zásadní problém všech těchle metod je v tom, že člověk musí alespoň tušit, kde ta trhlina je
další věc - to že je na povrchu trhlina, ještě neznamená, že ta hlava není schopná nějakého provozu
většina těch trhlin je únavová, šíří se postupně
než se ta trhlina ze spalovacího prostoru prokouše až do vody, trvá to podle stylu zatěžování motoru klidně i stovky tisíc km
samozřejmě dát hlavu se začínajícími trhlinami na auto, které dvakrát týdně točí Španělsko asi není dobrý nápad
další věc - speciálně ten červený penetrant všechno ušpiní a nejde to moc umejt
my tohle používáme jen jako doplňky
všechny ty hlavy tlakujeme - pomocí přípravků uzavřeme prostor chladící kapaliny v odlitku, nafoukneme tam tlakový vzduch a hodíme to do vany s vodou
bublá - nebublá
rychlé, jednouduché, opakovatelné, spolehlivé, laciné
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;