PCB metodou přenosu toneru, laminátor

postupy vyroby a nejake zajimave navrhy
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

15. 3. 2009, 10:38

Tak tomuhle nějako nerozumím. O elektronice toho moc nevím. Takhle jsem to poskládal a při zapojení které jsem psal o pár řádků výš mi svítí jen ta spodní dioda, strašně se hřeje odpor R13 a laminiátor se netočí a ani nehřeje. Co mám špatně? Schémata prosím vynechejte :) to mi moc nepomůže. Mám všechny součástky správně?
Přílohy
dps2.jpg
DPS1.jpg
Uživatelský avatar
pájač
Příspěvky: 1143
Registrován: 28. 1. 2008, 8:35
Bydliště: Levice

15. 3. 2009, 11:07

Máš tam chyby. Miesto poistky nejaký elyt , otočený IO IC1 , R13 keď sa prehrieva daj paralelne dva 680 ohmové , alebo 2W 330 ohmový . Pozor na úraz elekrtickým prúdom . Zariadenie ne je oddelené od siete .
Nemáš CNC - nič neznamenáš.
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

16. 3. 2009, 12:29

Tohle mi přišlo z GM bylo mi divný že to do toho pojistkového pouzdra nepasuje. tak jsem to tam píchul na přímo :( . Jinak obráceně myslíš ten NE555? nojo ten půlměsíc má být na druhou stranu :( jsem to dělal nějako bezmyšlenkovitě :( Díky za postřehy :)
Robin
Příspěvky: 30
Registrován: 5. 8. 2007, 4:42

16. 3. 2009, 6:36

To co vypada jako divny elyt je tepelna pojistka na 190°C. Ta se asi mela dat na to topne teleso v laminatoru. Podle schématu ten rezistor R13 ma být na 2W. Jinak jak psal Pajac otoceny IC1 (555).
Uživatelský avatar
wolf
Příspěvky: 244
Registrován: 4. 11. 2006, 4:23
Bydliště: Březí u Mikulova

16. 3. 2009, 7:09

Ta tepelná pojistka musí být zapojena do série s topením a přidělána na jeho těleso. Nejlépe v místě původní tepelné pojistky(většinou cca na 120°C). Taktéž čidlo teploty KTY84-130(ta malá skleněná mrška) musí být umístěna na tělese topení, jinak to nemá smysl. Regulace by nefungovala. Musí mít opačnou polaritu, proužkem k R10. Obrázky a jak to udělat jsou v původním německém manuálu. Ty rezistory R13 a R14 jsem měl 0,6W tak jak jsou v rozpisce a nic se nepřehřívalo.
Doporučuji více pozornosti a opatrnosti při zapojování a manipulaci, o to víc, jak píšeš, že nejsi v elektronice příliš zběhlý. Předejdeš tak zbytečnému zničení součástek a hlavně úrazu. Tak jak řekl "Pájač", celé zařízení je galvanicky spojeno se síťovým napětím, hrozí nebezpečí úrazu elektrickým proudem, takže opravdu veliký POZOR.
Na zkoušení zásadně doporučuji zapojit vše tak jak má být, včetně spínačů, pojistek atd.
wolf
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

16. 3. 2009, 8:47

Díky za postřehy, takže tapojistka a čidlo teploty ten skleněnej malej prevít nemá být na desce, ale na laminátoru místo původních součástek? Chápu to správně? Jinak elektriku si zapojuju na kuchyních sám, ale elektronika a její značky a schémata je trochu něco jiného :( to proto ty stupidní dotazy :)
gnat
Příspěvky: 1003
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

16. 3. 2009, 9:03

A ten odpor s černým středem máš už spálenej, ten vyměň taky. I když možná ještě není přehořelý úplně, tak určitě nemá jmenovitou hodnotu.
Uživatelský avatar
wolf
Příspěvky: 244
Registrován: 4. 11. 2006, 4:23
Bydliště: Březí u Mikulova

16. 3. 2009, 4:25

Pro názornost přikládám možné varianty umístění teplotní pojistky a čidla teploty. Obrázky jsou převzaty z původní dokumentace.
Přílohy
Umístění tepelné pojistky(výměna původní za novou z vyšší teplotní hodnotou)
Umístění tepelné pojistky(výměna původní za novou z vyšší teplotní hodnotou)
Umístění teplotního čidla
Umístění teplotního čidla
wolf
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

17. 3. 2009, 2:22

Tak čidlo, pojistka umístěno na laminátor, IC1 otočeno, ale stále to nejde. Ani nehřeje ani netočí motor. Jinak odpor R13 vyměněn za 2w a i tak dost hřeje. Poradí někdo co a kam připojit jak už jsem se jednou ptal? Rady prosím mimo schémat.Zapojené to mám takto.

PAD1 -V k rozehřívání
PAD2 +V k rozehřívání
PAD3 -V k motoru
PAD4 +V k motoru
PAD5 -230 V
PAD7 netuším co sem připojit
PAD8 +230 V

Ve schématu od Wolfa je motor připojenej na tři kabely ale já mám jen dva.
Uživatelský avatar
CZ_Pascal
Příspěvky: 870
Registrován: 14. 1. 2008, 8:24
Bydliště: Brno

17. 3. 2009, 4:34

Pokud spalite polovinu soucastek na desce tim ze to cele spatne zapojite, nemuzete si myslet ze ty soucastky proste jen otocite a oni pojedou jako byste je predtim surově nezavraždil. Chce to součastku po součastce prověřit jestli je ještě funkční (protože bez znalosti toho jak to funguje asi nevyberete ty kterym se neco mohlo spatnym zapojenim stat).
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

17. 3. 2009, 4:40

To mi je jasné, R13 a tu IC1 jsem vyměnil. Tak se právě ptám jak to správně zapojit abych to už neodpálil.
Uživatelský avatar
pájač
Příspěvky: 1143
Registrován: 28. 1. 2008, 8:35
Bydliště: Levice

17. 3. 2009, 5:04

Na tom nemá čo neísť . Zapojenie je jednoduché , skontroluj či nemáš skraty na vývodoch pri letovaní , prípadne vymeň aj IC2 . Odpor R13 sa bude hriať vždy . Zmeraj napätie medzi vývodom 1 a 8 IC1 , malo by byť 5V, tak isto medzi 4 a 8 IC2 . Neviem čo je S2 , ale počas chodu by mal byť zopnutý a mali svietiť obe ledky PWR .
Nemáš CNC - nič neznamenáš.
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk
Uživatelský avatar
wolf
Příspěvky: 244
Registrován: 4. 11. 2006, 4:23
Bydliště: Březí u Mikulova

17. 3. 2009, 7:18

AcemanLB píše:Tak čidlo, pojistka umístěno na laminátor, IC1 otočeno, ale stále to nejde. Ani nehřeje ani netočí motor. Jinak odpor R13 vyměněn za 2w a i tak dost hřeje. Poradí někdo co a kam připojit jak už jsem se jednou ptal? Rady prosím mimo schémat.Zapojené to mám takto.

PAD1 -V k rozehřívání
PAD2 +V k rozehřívání
PAD3 -V k motoru
PAD4 +V k motoru
PAD5 -230 V
PAD7 netuším co sem připojit
PAD8 +230 V

Ve schématu od Wolfa je motor připojenej na tři kabely ale já mám jen dva.
Já si připadám, s prominutím, jak v říši divů. Zde( http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=201 ... sc&start=0 úplně dole ) jsem uvedl co a kam zapojit, nevím jak názorněji to ještě mám ukázat. Když to nebude takto zapojené, tak se domnívám, že to nepojede. Ten třetí vývod u motoru je uzemnění pláště motoru.

Zde se to pokusím popsat polopatisticky a bez schématu:

PAD1 - vývod č.1 tepelné pojistky -> vývod č.2 tepelné pojistky na vývod č.1 topení
PAD2 - vývod č.2 topení
PAD3 - vývod č.1 motoru
PAD4 - vývod č.2 motoru
PAD5 - N 230V (nulák)
PAD7 - vývod č.1 spínače S2 -> vývod č.2 spínače S2 na PAD8 -> vývod č.1 spínače S1 -> vývod č.2 spínače S1 na L 230V (fáze)
PAD8 - viz PAD7 (na vývod č.2 spínače S2 a na vývod č.1 spínače S1)

V příloze přikládám doplněné schéma o tepelnou pojistku.
Přílohy
Spinace.jpg
wolf
Owner
Příspěvky: 60
Registrován: 22. 10. 2008, 8:39

18. 3. 2009, 11:28

No ja se jen bavim :D
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

18. 3. 2009, 2:09

Je mi jasné že se bavíte :D ale úspěch, no neměl jsem připojené na PAD7 napájení a já a elektro značky to je špatná kobinace pořád mi nebylo jasné co je to ten S2 :D nicméně už to funguje, ale motor se netočí a dioda druhá odshora nesvítí, pokud ho připojím na desku, když ho píchnu na přímo na 220 tak jede. IC1 a IC2 vyměné. Prví plošnáky jsou o 100 procent lepší než žehličkou. Jinak ještě se zeptám ty kontrolky mají někdy zhasnout nebo svítí pořád?
Odpovědět

Zpět na „plosnaky“