vypadky priloh

Veškeré provozní záležitosti, dotazy a návrhy k fungování fóra a členů
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 11. 2015, 7:08

vcera doslo k vypadkum pri ukladani priloh
stalo se tak z duvoudu uplneho zaplneni uloziste priloh
jelikoz je prikoupeni dalsiho virtualniho uloziste financne neunosne
presunul jsem nejake prilohy na systemovy disk (asi 1G) a nalinkoval je na uloziste priloh
toto opatreni vydrzi cca mesic, do te doby by bylo potreba situaci vyresit nejak lepe

soucasna cena provozu je cca 630,-/mesic (celkem 80G prostoru)
po navyseni uloziste by to bylo 1630,-/mesic sic by bylo k dispozici 1T ale hostingovka nema nic mezi

v pripade ze by nekdo mel nekde fyzicke misto pro rack nebo 1U servery bylo by to asi nejlepsi

zkuste nahodit nejake reseni
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2509
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

30. 11. 2015, 7:41

Smaž uživateli TrustJawa ty nesmyslně velké příspěvky. Hned bude 100MB volných :)
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=62&t=18210&start=75
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 11. 2015, 7:52

smazano cele
tak to byl on co se efektivne podilel na tom ze to posledni giga mista zmizlo asi za dva dny
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

30. 11. 2015, 8:37

Tak todle se mi nelíbí. Pak budou ty posty kolem dost o ničem :( Nebo jsi dokonce rovnou smazal celý vlákno? Chtěl jsem navrhnout, že napíšu program, kterej by hromadně resajznul zbytečně velké fotky. Dává je sem hodně lidí, zdaleka ne jen TJ (5MB obludy rovnou z mobilu atp.). Další návrh by byl smazat přílohy ze SZ, tam dlouhodobě nemaj co dělat.
Naposledy upravil(a) Thomeeque dne 30. 11. 2015, 8:45, celkem upraveno 1 x.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5088
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

30. 11. 2015, 8:44

Je pravda že některé fotky jsou dost veliké, ale že by SZ zabírali v porovnání s fotkama videama zásadní místo si nemyslím.
Pokud se tu najde dalších 11 lidí tak dám 1000 kč na změnu tarifu aby to bylo na rok a nemusí se řešit co je jak veliké.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 11. 2015, 8:54

No to resize by slo
Spis je problem ze je tu mraky bmp a podobne
Co se tyce SZ asi by to mohlo neco resit podivam se zda to pujde nejak vyfiltrovat
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 11. 2015, 9:03

nasla by se dobra duse ktera by napsala select kterej by byl schopnej vyhledat v SZ prilohy a vypsat nazvy souboru priloh na disku?
jsem ted na servisu a nemuzu se tim zabyvat
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
R - stick
Site Admin
Příspěvky: 826
Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
Kontaktovat uživatele:

30. 11. 2015, 9:04

V administraci není nastavená max velikost příloh, a dále jsou tam povoleny hromady různých souborů. To vidím jako zásadní problém. Dále je problém v počtu příloh pro 1 příspěvek (100) a pro soukromou zprávu (40)

Myslím že pokud by se to rozumě v administraci nastavilo, tak by to problém řešilo. Ono je sice hezké, že se sem dají např obrázky hrnout bez omezení, ale pak je třeba počítat s problémy typu toho, jaký se tu vyskytl. Takže rozhodnutí jako na vlastníkovi tohoto fóra je na tobě - já to pak mohu eventuálně nakonfigurovat.

Dále by bylo dobré promazat některá neaktuální témata - např inzerci, kde visí již prodané věci - to by také pomohlo.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 11. 2015, 9:42

No prave do obojiho bych nerad sahal
Kdyz omezim velikost prilohy na 1 mega sice tu nebudou nesmyslne velke obrazky naopak sem zas nikdo nenahraje uzitecne pdf s navodem ke stroji
To musi zustat na soudnosti uzivatelu

Tu inzerci tu taky chci nechat
Zaprve to sem tahne lidi prez google a zadruhe nejsou lidi co by to probrali na aktualni a neaktualni

Myslim ze ty SZ budou bohate stacit
Hadam ze to oddali problem o rok dva
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

30. 11. 2015, 9:49

a smazat přílohy v inzerátech které jsou starší třeba než rok? nebo smazat rovnou celé inzeráty? stejně je to většinou již neaktuální..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 11. 2015, 9:51

vpodstate stejny problem jako smazat prilohy v SZ
je treba udelat select do databaze na coz ted nemam kdy
jezdim po svete a tohle neni vec kterou muzu resit kdyz cekam na krizovatce na cervenou

kdyby se nasla dobra duse co by napsala ty SQL dotazy tak by to bylo super
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

30. 11. 2015, 9:57

A mohl bys ještě vrátit zpět to TJ vlákno? Vždyť tam byla spousta užitečnejch odpovědí (nebyl tam i ten elaborát tipuju tak na dvě A4 od člověka z TOSu?)..

V inzerátech se taky často zajímavě diskutuje, tak za mě aspoň text nechat.

S tim SQL to myslíš asi někoho, kdo má do té db přístup..? Nebo aspoň nějaké povědomí o struktuře db a dat..

T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

30. 11. 2015, 10:19

To Thomeeque: clovece ty mas pro TJ nejakou osobni slabost ? Vzdyz je parada kolik sra.. zmizelo :-)
almac
Příspěvky: 715
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

30. 11. 2015, 10:24

ten elaborát jsem zachránil:

Re: Vřeteno
Příspěvek od vreteno.cz » 29 lis 2015, 01:08

Zdravím,

narazil jsem na tuto debatu náhodou, a chtěl bych připojit pár postřehů z praxe. Předem podotýkám že jsem nesnědl patent na moudrost, moje vědomosti jsou jen to co se nasbíralo za 3 generace servisáků obráběcích strojů a hlavně se pořád učím a asi nikdy nepřestanu :-D Takže berte následující rady s rezervou. Low cost řešeními jsem se nikdy nezaobíral, takže určitě přijdete na to jak to udělat levněji a líp.

Takže zde jsou základní věci pro stavbu aspoň trochu profesionálního vřetene (vemte si z toho jen to co potřebujete)

Materiál
ideálním základem pro těleso vřetene je litinová skříň není to jen tak, Prvotně jde o to, že je potřeba do toho narvat kvalty a případnou další mechaniku. Ale to není všechno, hlavně jde o rozměrovou stálost celého uložení. Ne nadarmo se u nás v Tosce nechávaly odlitky ležet roky v kopřivách. Šlo hlavně o to, aby tzv. "Dozrály". V podstatě to znamenalo, aby se z nich samovolně pomocí tepelných změn počasí odstranilo vnitřní pnutí. Takový materiál se vám už při obrábění nekroutí a nehrozí rozměrové změny při dalším sedání stroje, případných lehkých kolizích a jen málo reaguje na změny teplot ( špatně vytopená dílna v zimě, pařák v létě). Dělal jsem i pokusy se svařovanou konstrukcí a nikdy to nedopadlo dobře. Svary jako takové v sobě zanechávají pnutí i po letech a nejde to moc samovolně odstranit. Navíc stačí do celé sestavy trošku víc bouchnout a můžete dělat celou geometrii znovu. Eliminovat se to dá pomocí pece, kdy se celá krabice vyžíhá, materiál se tím docela zklidní a díky tomu je to jakž takž použitelné. Nicméně litina je nejlepší volba.

Pokud se jedná o válcové vyjmutelné vřeteno (za což můžeme považovat předmět této diskuze), tak je ideálním materiálem ocel třídy 12. Jak do obrobitelnosti, ceny, tak do případné tepelné úpravy.

Samotné vřeteno by mělo být z oceli třídy 14. Je to hlavně to kvůli dynamickému charakteru namáhání. A celé by mělo být tvrdě cementováno.

Utěsnění
Použití gufera jako těsnění je absolutně nevhodné. Gufero je použitelné zhruba do nějakých 500 ot/min. Ani to ne. Většinou jsem ho viděl jen u brusek na unášecích vřeteníkách. A tam se jen zřídka překračuje hodnota 350 ot/min. Jde hlavně o to, že vám to gufero při překročení těchto otáček docela rychle shoří a pozbyde svoji funkci. Dokonce jsem viděl i případy, kdy gufero do hřídele vydřelo drážku o hloubce 1mm. (ano není to tím, že by guma byla odolnější než ocel, ale musí se vzít v potaz že na stykové hraně gufera bude nějaká mastnota a vzduch kolem obráběcích strojů je plný železného prachu, který ani nejde vidět a ten se chytá na tuto mastnotu. Pak to celé funguje jak lapovací pasta a guma snáší mnohem lépe otěr abrazivem než ocel) Vyskytuje se to však jen u strojů, které běží nepřetržitým způsobem v průmyslovém sektoru.

Utěsnění se provádí pomocí ostřikových kroužků a bezkontaktních labyrintů. Ideální příklad jde vidět na výkresu vřetene soustruhu SV18RA. To je nejlevnější a nejideálnější řešení pro malé a jednoduché stroje.

Pokud zvažujete místo vřetenového oleje použití řídké vazeliny, tak mějte na paměti, že se jí tam musí dát jen menší množství, jinak při vyšších otáčkách klade moc velký odpor a vřeteno se přehřívá. Není to nejšťasnější řešení, ale díky tomu odpadne celá olejová mazací soustava s čerpadlem a nádrží. Proto po tomto řešení rádi sahají výrobci levnějších strojů. (Pro dražší stroje se dnes povětšinou používá olejová mlha, kdy je do vřetene vtláčený vzduch s příměsí oleje, díky čemuž je uvnitř správná mastnota a jako bonus mírný přetlak a díky tomu se nečistoty dovnitř dostat nemohou) Nehledě na to, že klasický průtok vřetenového oleje zároveň slouží jako chladící médium. Mějte však na paměti, že ložiska s vazelínou vám nevydrží tak dlouho jako ložiska olejová. Ale vzhledem že jde o hobby soustruh který nepojede 24h/7dní v týdnu, tak rozdíl ani nepostřehnete.

Provedení obalu vřetene (válce v kterém se vřetýnko točí)
U válce samotného se nepokoušejte šetřit na tloušťce stěny. Ano některá profesionální vřetena nemají stěnu větší než 5mm ale jde o upravený materiál, montovaný v naprosté čistotě za pomocí speciálního nářadí. A hlavně se zde moc nepočítá s axiálním namáháním. U těchto věcí nelze počítat stylem méně je více. Pokud chceme postavit rozumné vřeteno za pomocí normálního vybavení, musíme jít na to s ruskou mohutností. Toleranci rozměru díry pro vnější kroužek volte K5 broušenou !!!!!! Vím že zruční profíci jsou schopnu udělat tento rozměr od kudly na soustruhu, ale i kdyby se snažili sebevíc, házivost a kruhovitost prostě nezvládnou, Žádný soustruh na to není dělaný. Na profi vřetenech se všechny tyto věci měří hodinkama od Mahru s rozlišením 0,0005mm a ty se nesmí hnout. Dosedací čelo musí být též broušené. Ložiskový kroužek se do uložení dostává pomocí horkovzdušné pistole. Tohle je hodně důležité, pokud ho tam naboucháte docela silně snížíte životnost ložiska.

Samotná ložiska
U každého vřetene pro soustruh platí že musí být fixováno dvěma radiálními ložisky, která jsou stavitelná a dvěma axiálními též s možnostmi vymezení vůle. Kosoúhlé styky kuličkových ložisek moc nevydrží, protože u každého nově postaveného vřetene se provede předpětí ložisek a počítá se s tím, že každé ložisko si posléze vyjede svou stopu a vůle se dále už nezvětšují. U kosoúhlých ložisek je právě problém s oním předepnutím. Nedá se nějak pořádně změřit bez speciálního nářadí ani nastavit tzv "na cit" podle zkušeností mechanika. Ideálními ložisky jsou válečková dvouřadá se snímatelným vnějším kroužkem (použitá např. v soustruzích SN) s kuželem na vnitřním kroužku ložiska. Díky přitažení na tomto kuželu dochází k radiálnímu roztažení ložiska a tím i předepnutí vůlí vůči vnějšímu kroužku. Samozřejmě ložisko musí mít z druhé strany nabroušené vymezovací půlměsíce, aby nedošlo k jeho dalšímu přitažení v provozu. (pro ty co neví co je vymezovací půlměsíc a proč tam je, tak popis vřetene SN40 z prava do leva: je osazení vřetene, dále náš půlměsíc - půlměsíc proto, že celý kroužek by jste pod předeplé ložisko nedostali a znovu si to rozdrbávat je škoda, dále kuželový průměr na kterém se "posouvá" kuželový vnitřní kroužek ložiska, futro přenášecí předepínací sílu a KM matky pro samotné předepnutí). Na druhé straně vřetene by též mělo být ideálně ještě jedno takové ložisko a pak až axiály. V tomto případě naši slovenští soudruzi s celou konstrukcí vydrbali tak, že použili kosoúhlé ložiska a tím nahradily druhé válečkové ložisko a zároveň i axiály. Tato konstrukce je ryze účelná, protože díky ní mohli zkrátit celé vřeteno o několik desítek cm aby hned za to mohli švihnout převodovku. zadní ložisko včetně axiálů už není tak citlivé na přesné seřízení, proto je tato konstrukce možná. Jen je zde potřeba dávat pozor aby se to celé nepředeplo moc, pak se bortí celková geometrie vřetene, vznikají axiální házivosti a celé vřeteno se nám jakoby našponuje do luku. Tady nejlépe pomohou hodinky a je potřeba měřit a měřit a měřit. Ložiska se povolí, což se projeví nějakou tou radiální a axiální házivostí na měřícím trnu a pak se postupně přitahuje a sleduje se jak se odchylky vyvíjí.

Na axiály stačí obyčejné kuličkové ložiska. Já většinou používám SKF s dodatkovou specifikací P6. Jsou třeba použity ve vřetenu soustruhu SV 18. Dá se použít i bordel od ZKL ale silně nedoporučuji. Byl jsem v té fabrice několikrát na servis a stroje na kterých se vyrábí nikdo neopravoval několik desetiletí, vše se vyrábí ve strašném bordelu, Haly nejsou vytápěné a ani klimatizované, takže rozměrová stálost je mizerná a mění se s ročními obdobími a malé rozměry se tam nevyrábí vůbec. Jsou dotažené bůh ví odkud od někoho kdo je vyrábí v licenci. A mám podezření že výrobce bude někde z dálné asie. (ale je to jen doměnka) Prostě SKF, NSK, FAG a INA jsou kvalitní klasika a když si je dáte dovnitř rozhodně neuděláte špatně. Já nic jiného nepoužívám, pokud si vyloženě zákazník nevydupe něco jiného.

kluzné šály jsou úplně něco jiného, ale to pro náš případ není potřeba řešit)

Vřeteno samotné
Jak jsem psal nahoře, musí být z materiálu o předepsané kvalitě a mít jistou úroveň zpracování. Vyvarujete se postupným deformacím, vnitřním kazům, vytloukání provozem a celkového "měknutí". Vřeteno musíte montovat jako celek, do kterého už nehodláte nijak zasahovat. V okamžiku kdy se do něho pokusíte vrtat, tak jak bylo naznačeno v předchozích příspěvcích tak se vám celá geometrie zbortí a můžete obrábět leda plast a dřevo. Základem všeho je potřeba si uvědomit že vřeteno je samo o sobě správně předeplá soustava protichůdných sil, které na sebe navazují, nebo se vzájemně ruší a v okamžiku kdy jim seberete oporu (v tomto případě jádro vřetene) tak se vám všechno rozháže a můžete začínat odznova včetně přebrušování dosedacích ploch atd... . A do měřícího protokolu se nevlezete ani kdyby jste zaklínali všechny bohy co znáte. Je to jako když seberete jednu kartu z pyramidy karet. Nehledě na to, že taková operace přímo ve vřeteníku je poměrně nebezpečná věc a riskujete kompletní zničení stroje (pokud to budete pálit vrtákem velkého průměru).



To by byl takový stručný výcuc základních pravidel. Předem doporučuju si projít konstrukce vřeteníků v dokumentačkách na tumlikovu. Když si z nich odmažete převody a budete se jen zabývat způsobem uložení, přitom použijete strojařskou logiku tak z toho odkoukáte všechny informace které potřebujete k úspěšné konstrukci vřetene pro soustruh. Ale pokud vám můžu něco doporučit, vycházejte z konstrukce SV18 kde pouze šály zaměníte za válečková ložiska, pro kvalitnější soustruhy, anebo se inspirujte u meziválečných strojů z první republiky a starších císařských modelů se šlauferkama a kapačkama. Ty jsou jako vzor pro domácí soustruh ideální. Též byly vyráběné na koleni, 70% práce je ruční a nejsou tam zbytečné složitosti, jako třeba nortonka, kterou doma zřídkakdy použijete, když si většinu závitů uděláte pomocí oček a závitníků, které upnete do "letadla".

Vypisovat víc věcí nemá smysl, konstrukce vřeten je samostatná strojní disciplína, z které vidím jen na její okraj a daly by se o tam napsat knihy. Takže je dost možné že se v některých informacích pletu a případným korekcím a upřesněním se nebráním.

Nebývám tady často, takže pokud máte někdo serózní dotazy a bude v mých silách vám nějak pomoct tak jsem dostupný na mailu josef.janku@vreteno.cz Ale dodržujte prosím jedno pravidlo Když budete psát e-mail, tak pište zřetelně co potřebujete, co od toho očekáváte a pokud půjde o konstrukční problém, tak k tomu přidejte i fotky, náčrtky a výkresy. Nejsem kouzelník a neumím číst mysl na dálku a ze zkušenosti vím, že ze slovního popisu vznikají spíše zmatky než účinná řešení.

Mějte se pěkně a hodně štěstí při další stavbě.
Josef
Servis obráběcích strojů, výroba a vývoj nových krámů do světa
SN 20, SM 16 B, FN 25
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

30. 11. 2015, 10:31

elbarto píše:To Thomeeque: clovece ty mas pro TJ nejakou osobni slabost ? Vzdyz je parada kolik sra.. zmizelo :-)
Já mám slabost pro svobodu projevu - příspěvky, který neporušujou žádný pravidla, by se neměly mazat na základě nějakých subjektivních hodnocení a jak píšu, byla tam spousta užitečnejch odpovědí.
almac píše:ten elaborát jsem zachránil
Super!

T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Odpovědět

Zpět na „Provozní záležitosti“