corona virus - obecna diskuze
je aj nie je.
voľakedy sme sa hrdili koľko sme ton ocele vytavili, uhlia narúbali, tankov, ótečiek vyrobili a bolo to celé napiču. Ľúto mi je tej prejebanej ľudskej práce a času.
Švajc vyrobil jednu odvalovačku na ozubenia a súdruhovia stáli v pozore alebo aj v predklone...
Tým chcem povedať len to, že zatiaľ to 1. zvládnu makáči ducha mdlého, zatiaľ to druhé len biely muž s patričným technologickým, praxeologickým a vzdelanostným a zázemím.
voľakedy sme sa hrdili koľko sme ton ocele vytavili, uhlia narúbali, tankov, ótečiek vyrobili a bolo to celé napiču. Ľúto mi je tej prejebanej ľudskej práce a času.
Švajc vyrobil jednu odvalovačku na ozubenia a súdruhovia stáli v pozore alebo aj v predklone...
Tým chcem povedať len to, že zatiaľ to 1. zvládnu makáči ducha mdlého, zatiaľ to druhé len biely muž s patričným technologickým, praxeologickým a vzdelanostným a zázemím.
je aj nie je.
voľakedy sme sa hrdili koľko sme ton ocele vytavili, uhlia narúbali, tankov, ótečiek vyrobili a bolo to celé napiču. Ľúto mi je tej prejebanej ľudskej práce a času.
Švajc vyrobil jednu odvalovačku na ozubenia a súdruhovia stáli v pozore alebo aj v predklone...
Tým chcem povedať len to, že zatiaľ to 1. zvládnu makáči ducha mdlého, zatiaľ to druhé len biely muž s patričným technologickým, praxeologickým a vzdelanostným a zázemím.
voľakedy sme sa hrdili koľko sme ton ocele vytavili, uhlia narúbali, tankov, ótečiek vyrobili a bolo to celé napiču. Ľúto mi je tej prejebanej ľudskej práce a času.
Švajc vyrobil jednu odvalovačku na ozubenia a súdruhovia stáli v pozore alebo aj v predklone...
Tým chcem povedať len to, že zatiaľ to 1. zvládnu makáči ducha mdlého, zatiaľ to druhé len biely muž s patričným technologickým, praxeologickým a vzdelanostným a zázemím.
Možná bychom tohle mohli shrnout a najít shodu v tom, že školství ztrácí kvalitu. Dříve byli mezi vysokoškoláky taky pitomci, dnes je jich ale násobně více. Vysoké školy by měli mít za úkol produkovat elity společnosti, ne jelita. Titul by měl něco znamenat a ne aby se za něj lidé styděli.
No já se pohybuji v oblasti obrábění a tam je už dlouho největší problém kvalifikovaná prac. síla.Carl_FM píše: ↑21. 4. 2020, 7:39Jde o to co vyrábíme a ve vlastnictví koho.
Jen kvalifikovaná práce nestačí.
Vysoká přidaná hodnota rozhodně ano.
Cyklus je:
1) výzkum, vývoj
2)výroba
3)prodej (včetně služeb k výrobku)
Ve 2) zůstane nejméně peněz bez ohledu na kvalifikovanou práci.
Což znamená, že peníze z 2) utrácí dělník v Česku a peníze z 1) + 2) Němec v Německu. A proto má německá prodavačka 3x větší mzdu. Čech si koupí na víkend víno za max 150Kč a Němec za 20€. Víc peněz v ekonomice, víc se utrácí.
Stroje, přípravky měřidla koupíš snadno rychle a za rozumné ceny. Práce je a i rozumně zaplacená. Nejsou ale lidi. Člověk, ze kterého mohl být slušný seřizovač se do 25 let plácá na VŠ, kterou nějak udělá. Potom je ovšem pod jeho úroveň jít do montérek k mašině. Učební obory téměř zanikly, aby se dodržela BEZPEČNOST tak si na mašinu skoro nešáhnou / taky je to levnější /. Takže ti přijde absolvent s maturitou co není schopen samostatné práce a nemá ani chuť pracovat.
Pokud se týká vlasního vývoje, tak ten je ze strany státu systematicky dušen nepřehlednou změtí norem, vyhlášek a certifikací.
Určitě jsem nepsal o blbosti studentů. Oni prostě odvedou minimum, co je nutné aby byl titul. My jsme to dělali také tak. Ubezpečuji tě že s tím citovaným dílem bych horko těžko uspěl jako ročníkovou prácí ve druháku střední. Ta úroveň jde do háje neuvěřitelně rychle.
Taky si nemyslím, že bych někoho / nebo něco / dehonestoval. Diplomová práce má přinést něco nového - přínosného. Jestliže se tématu věnuje na 4 stranách a popíše zařízení z padesátých let, tak to chválit nebudu. A s velkým despektem hledím na školu, která to toleruje.
Tady na foru se taky objevuje spousta bizardních nápadů a průkopníků slepých uliček. Někdo si dá poradit - někdo ne. Ale NĚCO dělaj, zkoušej, tvořej ... Někdo to dotáhne obdivuhodně daleko, někdo odpadne. Někdo se potom podělí o zkušenosti a znalosti - někdo si je nechá pro sebe. Co je důležité - probíhá tu vývoj, poznání, tvůrčí radost.
Autor citované diplomky //a mraky dalších // kromě schopnosti používat CtrlC / CtrlV nepředvedl nic.
já s tebou souhlasím, jen jsem z těch názorů (nejen tvého) dospěl k závěru, že dřív ty diplomky byly lepší, když dnes je to "samej odpad" .. dříve skončili někde v archivu nedigitalizované, kdyby to někdo zdigitalizoval, byly by tam podle mne podobné perly neschopných diplomantů..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Tak určitě školama proplouvali různí šíbři a asi by se daly dohledat i slabé práce. Ale obecně si pedagogové tolik líbit nenechali.RaS píše: ↑21. 4. 2020, 9:23 já s tebou souhlasím, jen jsem z těch názorů (nejen tvého) dospěl k závěru, že dřív ty diplomky byly lepší, když dnes je to "samej odpad" .. dříve skončili někde v archivu nedigitalizované, kdyby to někdo zdigitalizoval, byly by tam podle mne podobné perly neschopných diplomantů..
Oproti tomu i dnes budou práce vynikající v oboru. Je ale otázka, zda do toho dávat maximum pokud stačí nezbytné minimum, ostatní se použije na nějaký grant.
Ono je dobrý si ty diplomky pročítat. Díky tomu se kolikrát podaří nahlédnout pod pokličku fungování jednotlivých fabrik. Dnes už mi to nezajímá, ale dřív jsem chtěl vědět, jak to funguje jinde u konkurence. Taky se člověk dostane k literatuře, za kterou by musel platit. Takhle to má člověk pěkně naservírovaný a leckdy i přeložený do češtiny. Nebo u CADu konstrukce studentovi prozradí svojí metodiku modelování což se mi už hodilo. Prostě ty teoretický části diploměk můžou být dost zajímavý zdroj.
Docela jsme se od covidu 19 odpoutali, vono to chtělo už změnit téma.
Docela jsme se od covidu 19 odpoutali, vono to chtělo už změnit téma.
Pamatuju si, že i na základkách naprosto normálně propadali žáci a při druhém propadnutí odešli do zvláštní školy. Viz Táborská reálka. A když jsem přišel ve Svatoslavce na Jadernou techniku, tak nás hned na začátku třídní upozornil, že úmrtnost je cca 60 % a hlavně, že jsme poslední ročník měřící techniky reaktorů a nemáme tedy kam propadnout, to nás bylo 36. Maturovalo nás 18 kusů, z toho čtyři po prázdninách. A tou dobou už jsme měli inkluzi, protože ve vedlejší třídě byl kluk na vozejku a ten měl IQ snad 170. Jednou jsem ho viděl, jak počítá diferenciální rovnici a byl to koncert. Běžné počty do tisícovky, odmocniny do stovky dával z hlavy. Sranda byla, že když dal 10 piv tak přestal mluvit česky, a většinou používal španělštinu. Řikal, že naučit se nový jazyk aby ho byl schopen číst mu trvá tak týden. Učivo ve škole si nemusí opakovat a když dává pozor, klidně opakuje svými slovy celou přednášku profesora. Ale stejně mu nepovolili maturovat po třetím ročníku . Takovej člověk i bez nohou to určitě někam dotáhne.
Tak já bych neměl problém s jejim zveřejněním.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
Kamarádka učí na VUT matematiku a na tohle téma jsem s ní měl debatu. A ona mi předložila celkem logické argumenty, proč jde úroveň vysokého školství do kopru, resp. poměr mezi kvalitními a nekvalitními studenty.bobik píše: ↑21. 4. 2020, 8:40 Možná bychom tohle mohli shrnout a najít shodu v tom, že školství ztrácí kvalitu. Dříve byli mezi vysokoškoláky taky pitomci, dnes je jich ale násobně více. Vysoké školy by měli mít za úkol produkovat elity společnosti, ne jelita. Titul by měl něco znamenat a ne aby se za něj lidé styděli.
Její argument byl, že je pro stát levnější držet na vysoké škole pitomce, které po dobu studia živí rodiče, než je mít na pracáku, kde je musí živit stát.
Když jsem se jí zeptal, kolik zatím vyrazila studentů, tak říkala, že nikoho. Učí studenty z druháku a třeťáku a že na vyhazování jsou určené odborné předměty ve vyšších semestrech.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Na FEL bývala probírka vždycky v prváku a kdo prošel jen se štěstím, tak ještě v druháku. Matika, fyzika a teorie elektromagnetického pole, což byla kombinace těch prvních dvou předmětů Kdo přežil tohle, obvykle už vydržel.
Aleš Procháska
nás dostudovalo na strojárně v Praze v r. 87 asi 60 z původních 300 v paralelce
prvákem nás prošla třetina
opakoval jsem druhák, nedostal jsem zápočet z politický ekonomie
......
na FEL mě nevzali, přijímačky jsem udělal, asi jsem neměl ten správnej kádrovej profil
spolužák co prolez průmyslovkou jen proto, že jeho tatík tam byl šéf partaje, se na FEL dostal,vydržel tam asi dva měsíce
ani ne do zkouškovýho
tam už prsty jeho tatíka nesahaly
prvákem nás prošla třetina
opakoval jsem druhák, nedostal jsem zápočet z politický ekonomie
......
na FEL mě nevzali, přijímačky jsem udělal, asi jsem neměl ten správnej kádrovej profil
spolužák co prolez průmyslovkou jen proto, že jeho tatík tam byl šéf partaje, se na FEL dostal,vydržel tam asi dva měsíce
ani ne do zkouškovýho
tam už prsty jeho tatíka nesahaly
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak tohle může být levnější? Studenta možná živí rodiče, ale také pobírá příspěvek na děti a rodiče platí menší daně. Postavit ty naddimenzované školy jsou investice v řádu miliard. Jejich provoz taky. Všechno předražené jako u všech státních zakázek. Některé školy mají náklady na studenta 50 000Kč některé i 200 000Kč. Také všichni by neskončili na sociálce. Vždyť pořád chybí lidi. Zaměstnáváme tady cizince, který si prachy vyvezou ven. Měli by se nastavit podmínky pro zaměstnání našich lidí a ne je hnát do škol.Její argument byl, že je pro stát levnější držet na vysoké škole pitomce, které po dobu studia živí rodiče, než je mít na pracáku, kde je musí živit stát.