Dvourychlostný Dahlander

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

17. 9. 2017, 8:27

Jojo, souhlas.
Pokud platí schemata a popis, že je to 2p/4p motor, tak by prostě musel naměřit něco jiného.
Takže buď chyba měření, nebo je v tom něco jiného, než tam bylo původně.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

17. 9. 2017, 8:49

Odnes ho idealne do nejake previjarny, tam ti poradi/vyzkousi behem 5 minut. Bohuzel vetsina jsou pouze sberna mista a odvazi to do pryc :-(
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

17. 9. 2017, 8:50

no on toho dahlandera není zas taková prdel převinout, musí se to velice přesně spočítat jinak se to hřeje jak kráva a je to náročné na plnění drážek. takže to někdo střelil od oka podle psaného výkonu a hotovo , asi by to šlo poznat i z kroku cívek kdybybylo foto .
villli
Příspěvky: 171
Registrován: 15. 3. 2013, 10:00
Bydliště: Na jihu čech

19. 9. 2017, 8:56

TAk som zase tu ,dík za snahu.
Tu je foto pily :
IMG_5053.JPG
A tu je foto Motora ale je tam len malá diera nič sa nedá rozpoznať.
IMG_5055.JPG
Skor by ma zaujimalo čo by som vlastne mal namerať.

Teoreticky šesť párov s odporom z toho 3 s nejakým a 3 s nejakým iným alebo sa mýlim?

Resp. a jak sa to bude líšiť medzi dahlander Y-YY A-AA?
SUIL 40,ATLAS W4,Thiel Duplex 155,BNNK 32...
Neexistuje blbá otázka,iba odpoveď.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

20. 9. 2017, 4:44

no když se podíváš jak je vlastně vnitřně zapojen dahlander tak z toho vyplívá že bys musel naměřit něco mezi všemi dráty navzájem , což jsi psal že naměříš jen v párech což pak nemůže být dahlander.
https://www.google.cz/search?q=dahlande ... 5878873329" onclick="window.open(this.href);return false;
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

20. 9. 2017, 4:52

Naměřit by si měl hodnoty odpovídající tomu, jak je ten motor navržený (Dahlender nebo dvě separátní vinutí, v obou případech vždy podle toho, co tam je - Y/D nebo jiné). Respektive nechápu, co chceš jiného slyšet. Schémata máš, motor taky. :mrgreen:
Jinak podle mě je tam je spíš dvojité vinutí - viz http://cr4.globalspec.com/PostImages/20 ... 7B8675.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; dole.
Ono obecně platí, že pokud někdo rozebírá nějaké el. zapojení, tak by si měl kupodivu namalovat jak to bylo zapojený a ty vývody hlavně pořádně označit - protože v případě vícerychlostních elektromotorů jsou volné :roll: neoznačené dráty vždy problém, vyžadující pak někoho, kdo opravdu má s motory dostatečnou praxi.
Já bych si to v prvé řadě rozumně změřil - co OPRAVDU mezí čím kolik má a pak, pokud to nebude jasné, tak to zkusil zapojit podle jednotlivých variant a před 3F Křižíka opatrně roztočil a změřil fázové proudy klešťákem.
Pokud to budeš mít špatně (v případě Dahlandera), tak proudy budou násobně vyšší a moment bude tragedie, o oteplení nemluvě.
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

20. 9. 2017, 5:10

ještě jedna poznámka - pokud předchozí majitel byl fakt píp, tak je možná i varianta, že ten motor je převinutý, ale protože to navinout stejně jako to bylo, bylo pro opraváře mimo jeho duševní :D schopnosti, tak to možná namotal jako klasické jednorychlostní motor - prostě jedno vinutí a všechny konce cívek. Pak je ale třeba si uvědomit, že ty cívky nemůžeš zapojit jak se Ti zlíbí, ale musíš dodržet konce a začátky - což obvykle ani běžný elektrikář netuší (respektive nenapadne ho to a výsledkem je pak jasný kouř).
http://elektrika.cz/data/clanky/uazcm010828" onclick="window.open(this.href);return false;
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

20. 9. 2017, 5:44

Ono previnutie dahnlandera je drahsie a kazdi to nerobi. Dokonca neviem ci cena nieje 2x ako za bezny motor. Tak ze ak chcel niekto usetrit.
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5189
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

20. 9. 2017, 7:59

milan584 píše:ještě jedna poznámka - pokud předchozí majitel byl fakt píp, tak je možná i varianta, že ten motor je převinutý, ale protože to navinout stejně jako to bylo, bylo pro opraváře mimo jeho duševní :D schopnosti, tak to možná namotal jako klasické jednorychlostní motor - prostě jedno vinutí a všechny konce cívek. Pak je ale třeba si uvědomit, že ty cívky nemůžeš zapojit jak se Ti zlíbí, ale musíš dodržet konce a začátky - což obvykle ani běžný elektrikář netuší (respektive nenapadne ho to a výsledkem je pak jasný kouř).
http://elektrika.cz/data/clanky/uazcm010828" onclick="window.open(this.href);return false;
S tím zvonkáčem je mi to jasné.
Přiznám se, že jsem nepochopil tu metodu s tou baterkou.
Můžete mne někdo nakopnout správným směrem?
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

20. 9. 2017, 10:59

Zdenek Valter píše:
milan584 píše:ještě jedna poznámka - pokud předchozí majitel byl fakt píp, tak je možná i varianta, že ten motor je převinutý, ale protože to navinout stejně jako to bylo, bylo pro opraváře mimo jeho duševní :D schopnosti, tak to možná namotal jako klasické jednorychlostní motor - prostě jedno vinutí a všechny konce cívek. Pak je ale třeba si uvědomit, že ty cívky nemůžeš zapojit jak se Ti zlíbí, ale musíš dodržet konce a začátky - což obvykle ani běžný elektrikář netuší (respektive nenapadne ho to a výsledkem je pak jasný kouř).
http://elektrika.cz/data/clanky/uazcm010828" onclick="window.open(this.href);return false;
S tím zvonkáčem je mi to jasné.
Přiznám se, že jsem nepochopil tu metodu s tou baterkou.
Můžete mne někdo nakopnout správným směrem?
Jistě - lupnu do cífky impuls a ten se mi přes pole v motoru samozřejmě indukuje i do zbylých dvou cívek - no a tam musí vylézt ten puls obráceně (samozřejmě náběh, ne vypnutí.) Prostě rafika musí kývnou nejdřív obráceně, pak při odpojení napájení shodně s první buzenou cívkou.
Svým způsobem to samý jako ta "trafomotor" metoda, ale měří se ne na 50Hz, ale na jednom jediným pulsu z plochý s jednorožcem :D (třeba).
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

20. 9. 2017, 11:01

btw, musí se to samozřejmě měřit (ta impulsní metoda) nějakým smysluplným rafikovým měřákem - rozhodně ne nějakým žlutým digitálním peklem z OBI nebo jiného hypersuper - digitál je v tomto případě napikaču.
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5189
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

20. 9. 2017, 12:57

Dík, tak to jsem konečně pochopil.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

20. 9. 2017, 1:02

Nejdete nejako komolikovane na to? Podla jeho merania su tam len 3 cievky, a ked to neprevijal totalny neschopa tak si povedzme ze cierne su zaciatky a hnede konce vinutia. A to uz domiesat nejde.
villli
Příspěvky: 171
Registrován: 15. 3. 2013, 10:00
Bydliště: Na jihu čech

20. 9. 2017, 4:08

Ok ukecali ste ma 😄 Zajtra to cele naložim a odveziem do elmotu . Každy ma robit co vie a ja som strojar a nie elektrikar.Aspon bude istota ze budem rezat a nie dymit.😄
SUIL 40,ATLAS W4,Thiel Duplex 155,BNNK 32...
Neexistuje blbá otázka,iba odpoveď.
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

20. 9. 2017, 4:13

villli píše:Ok ukecali ste ma 😄 Zajtra to cele naložim a odveziem do elmotu . Každy ma robit co vie a ja som strojar a nie elektrikar.Aspon bude istota ze budem rezat a nie dymit.😄
Jako sem http://www.servisy-24.cz/servis-46?kata ... ne-elektro" onclick="window.open(this.href);return false;?
Tak to se docela těším na dobrou zábavu.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“