Největší výhodou u dieselu je to, že když se sníží spotřeba (jakoby ) třeba o těch 1% tak emise sloučenin dusíku a mikročástice v výfukových plynech narostou násobně .prochaska píše:Ty spalovací motory jsou (bohužel) dotažené už skoro k dokonalosti. Když R. Diesel něco lehce vylepšil na svém prototypu, tak snížil spotřebu klidně o padesát procent. Když teď na motoru něco změní po dlouhých experimentech celý výzkumný ústav a sníží spotřebu o půl procenta, tak je to velký úspěch A taky to znamená, že příští vylepšení bude už jen o čtvrt procenta...filla píše:a co kdyz jo, jen se podivej, jak jsme to s nasi vyvynutou technologi a hlubokymi znalostmi dotahli s motory s vnitrnim spalovanim, za 120let jsme nedokazali nic lepsihorobokop píše:nekdo ma asi pocit ze od pulky devatenacteho stoleti do jednadvacateho stoleti nikdo jiny nezkousel tech par dratu zapojit jinak
a ze ty vyzkumne ustavy tocivych stroju jsou plne blbcu kteri to nedokazi spocitat a zmerit a zjistit ze se to celou dobu vlastne dela uplne spatne
Tomu se říká elementární fyzika a na tom je založený úspěšný pokus o co nejrychlejší likvidaci Země.