Frekvenční měnič pro soustruh - první zkušenosti
pokud se nepoužije brzdný odpor, tak u některých měničů jde nastavit brždění maximálním povoleným proudem tzn zvolí se tato možnost a nastaví dovolená hodnota nebo nižší. pak měnič brzdí co zvládne bez ohledu na setrvačnou hmotu a nestane se že by hodil chybu.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Píšeš "vybírám si". Takže ho asi ještě nemáš.
To to ještě zkus zvážit. Pokud to máš pro sebe a ne třeba pro firmu, tak než takový nejlevnější model (jen skalární, bez možnosti brzdného odporu), tak raději nějaký použitý třeba tady na fóru, ale s lepšími parametry.
To, co sis vybral, by bylo fajn tak na řízení ventilátoru nebo něčeho takového. Na soustruh bych si to nedával (je to téma "Frekvenční měnič pro soustruh - první zkušenosti", tak předpokládám, že to máš na soustruh). Leda kdyby to bylo bohatě předimenzované.
To to ještě zkus zvážit. Pokud to máš pro sebe a ne třeba pro firmu, tak než takový nejlevnější model (jen skalární, bez možnosti brzdného odporu), tak raději nějaký použitý třeba tady na fóru, ale s lepšími parametry.
To, co sis vybral, by bylo fajn tak na řízení ventilátoru nebo něčeho takového. Na soustruh bych si to nedával (je to téma "Frekvenční měnič pro soustruh - první zkušenosti", tak předpokládám, že to máš na soustruh). Leda kdyby to bylo bohatě předimenzované.
Má to být na Kart EMU-250, motor 1.5kW, univerzála nejčastěji 160 a většinou jedu do 1200ot/min. Ten Omron co mám vyhlédnutý je do 3kW. To rychlé brždění bych rád hlavně při závitování, tak tam při těch otáčkách cca 350 na motoru by to nemuselo být problém, co myslíte ?
jo to je jasný , ale brzdí "málo" prostě mu to trvá což u soustruhu není uplně ono . pro soustruh určitě odpor.
kámoš teď dával na 18-ku měnič i motor a prošel jsem si celý manuál a ta funkce jde samozřejmě použít i s brzdným odporem on ten měnič nedokáže narvat přez odpor nekonečný proud tak se nastaví nějaký kompromis /čas u doběhové rampy/ aby nebyl přetížený odpor a nepřekročil se proud no jenže je to škoda..bo nastavíš rampu třeba 3 sec a ta mašina by dokázala zabrzdit dřív, tak bych rozhodně volil brždění podle maximálního proudu...on samozřejmě dělá sériovou výrobu a tam je každá sekunda dobrá...na jiném fóru bylo o tom celkem plodné téma a někdo asi admin ho smázl což je škoda nechce se mě to vše vypisovat znovu
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Rampu na 3 sekundy? To by Tě Schillerová nepochválila, takhle žádné pořádné daně platit nebudeš.
Já mám na frézce vřeteno Atas a na něm starý měnič (kovářova kobyla ... ), který taky nemá možnost připojit brzdný odpor. Rampy rozjezdovou i doběhovou mám nastavené na 0.4s/100Hz. Při 0.3s/100 Hz už to občas při doběhu spadlo na přepětí.
Já mám na frézce vřeteno Atas a na něm starý měnič (kovářova kobyla ... ), který taky nemá možnost připojit brzdný odpor. Rampy rozjezdovou i doběhovou mám nastavené na 0.4s/100Hz. Při 0.3s/100 Hz už to občas při doběhu spadlo na přepětí.
čteš mezi řádka né bylo tam napsáno třeba 3 sec
taky jsem dával na su32 předimenzovaný měníč a dokázal zaflokovat vřeteno za 0,2 sec to je tak na vyletění čelistí...
extrém a extrém no šlo v té debatě o to že měnič se dá využít efektivněji kór když ho kupoval nový a programoval to technik jenže měnič na soustruhu nikdy neprogramoval něco jiného je jeřáb něco ventilátor, čerpaqdlo ale soustruh se vzhledem k různé kinetické energii / různé otáčky, hmotnost obrobku/ při provozu chová jinak
taky jsem dával na su32 předimenzovaný měníč a dokázal zaflokovat vřeteno za 0,2 sec to je tak na vyletění čelistí...
extrém a extrém no šlo v té debatě o to že měnič se dá využít efektivněji kór když ho kupoval nový a programoval to technik jenže měnič na soustruhu nikdy neprogramoval něco jiného je jeřáb něco ventilátor, čerpaqdlo ale soustruh se vzhledem k různé kinetické energii / různé otáčky, hmotnost obrobku/ při provozu chová jinak
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...