Prerábka 3 fázového AC motora na BLDC
google a relevantni vysledky? hmm
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Můžu mít dotaz? Motory nikdy nebyla moje silná stránka, ale vím, že běžnej třífázovej motor má na statoru vinutí a rotor má kotvu nakrátko. Pochopím ještě, že konstrukce bude úplně opačná oproti BLDC a točit se bude vnitřek a né obal. Ale podle mě bude asi problém s krouťákem, neb magnety budou nalepené na malém průměru, ale ještě větší problém může být odstředivá síla, která bude na magnety působit. Jak si představujete použít alternátor. Chápu, že se vyhodí diody a na statoru je klasické třífázové vinutí. Ale rotor má kroužkovou kotvu, kam se pouští buzení.
konstrukce oproti bldc není opačná , bldc jsou jak outrunner i inrunner .lubbez píše: ↑21. 2. 2019, 8:29 Můžu mít dotaz? Motory nikdy nebyla moje silná stránka, ale vím, že běžnej třífázovej motor má na statoru vinutí a rotor má kotvu nakrátko. Pochopím ještě, že konstrukce bude úplně opačná oproti BLDC a točit se bude vnitřek a né obal. Ale podle mě bude asi problém s krouťákem, neb magnety budou nalepené na malém průměru, ale ještě větší problém může být odstředivá síla, která bude na magnety působit. Jak si představujete použít alternátor. Chápu, že se vyhodí diody a na statoru je klasické třífázové vinutí. Ale rotor má kroužkovou kotvu, kam se pouští buzení.
a altík s původním rotorem když se vybudí kotva tak to fungovat může , ale není to moc rozumné , jinak net je plný předělávek altíku na bldc
třeba : https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... s-DC-Motor
Ako píše packa, bude to klasický BLDC inrunner. Magnety chceme vlepiť do vyfrézovaných drážok v rotore. Možno to potom omotáme nejakým kevlarovým vláknom a epoxidom, nech to drží po kope, ale to by sa zasa zväčšila vzduchová medzera. Myslím si, že nejaký Loctite 638 to udrží.
Tos C45-2000
Nezapomeňte na poměrně vysoké teploty.turnigy píše: ↑22. 2. 2019, 1:15 Ako píše packa, bude to klasický BLDC inrunner. Magnety chceme vlepiť do vyfrézovaných drážok v rotore. Možno to potom omotáme nejakým kevlarovým vláknom a epoxidom, nech to drží po kope, ale to by sa zasa zväčšila vzduchová medzera. Myslím si, že nejaký Loctite 638 to udrží.
Stačí si spočítat odstředivou sílu a adhezi lepidla. Proč by asi všichni výrobci modelářských inrunnerů měli rotor omotaný páskou.
Myslím že ta tloušťka kevlaru je zanedbatelná a nevynechal bych ji.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.