Prerábka 3 fázového AC motora na BLDC

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

21. 2. 2019, 7:36

google a relevantni vysledky? hmm
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22385
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

21. 2. 2019, 7:41

Kdyz si ho vychovas tak velmi mile prekvapi
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
lubbez
Příspěvky: 3154
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

21. 2. 2019, 8:29

Můžu mít dotaz? Motory nikdy nebyla moje silná stránka, ale vím, že běžnej třífázovej motor má na statoru vinutí a rotor má kotvu nakrátko. Pochopím ještě, že konstrukce bude úplně opačná oproti BLDC a točit se bude vnitřek a né obal. Ale podle mě bude asi problém s krouťákem, neb magnety budou nalepené na malém průměru, ale ještě větší problém může být odstředivá síla, která bude na magnety působit. Jak si představujete použít alternátor. Chápu, že se vyhodí diody a na statoru je klasické třífázové vinutí. Ale rotor má kroužkovou kotvu, kam se pouští buzení.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6943
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

21. 2. 2019, 8:38

lubbez píše: 21. 2. 2019, 8:29 Můžu mít dotaz? Motory nikdy nebyla moje silná stránka, ale vím, že běžnej třífázovej motor má na statoru vinutí a rotor má kotvu nakrátko. Pochopím ještě, že konstrukce bude úplně opačná oproti BLDC a točit se bude vnitřek a né obal. Ale podle mě bude asi problém s krouťákem, neb magnety budou nalepené na malém průměru, ale ještě větší problém může být odstředivá síla, která bude na magnety působit. Jak si představujete použít alternátor. Chápu, že se vyhodí diody a na statoru je klasické třífázové vinutí. Ale rotor má kroužkovou kotvu, kam se pouští buzení.
konstrukce oproti bldc není opačná , bldc jsou jak outrunner i inrunner .
a altík s původním rotorem když se vybudí kotva tak to fungovat může , ale není to moc rozumné , jinak net je plný předělávek altíku na bldc
třeba : https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... s-DC-Motor
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

22. 2. 2019, 1:15

Ako píše packa, bude to klasický BLDC inrunner. Magnety chceme vlepiť do vyfrézovaných drážok v rotore. Možno to potom omotáme nejakým kevlarovým vláknom a epoxidom, nech to drží po kope, ale to by sa zasa zväčšila vzduchová medzera. Myslím si, že nejaký Loctite 638 to udrží.
Tos C45-2000
lubbez
Příspěvky: 3154
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

23. 2. 2019, 9:14

Díky za info, zase jsem o něco chytřejší. :-)
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

23. 2. 2019, 9:23

turnigy píše: 22. 2. 2019, 1:15 Ako píše packa, bude to klasický BLDC inrunner. Magnety chceme vlepiť do vyfrézovaných drážok v rotore. Možno to potom omotáme nejakým kevlarovým vláknom a epoxidom, nech to drží po kope, ale to by sa zasa zväčšila vzduchová medzera. Myslím si, že nejaký Loctite 638 to udrží.
Nezapomeňte na poměrně vysoké teploty.
Stačí si spočítat odstředivou sílu a adhezi lepidla. Proč by asi všichni výrobci modelářských inrunnerů měli rotor omotaný páskou.
Myslím že ta tloušťka kevlaru je zanedbatelná a nevynechal bych ji.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“