Motor v soustruhu SN400
Je asi jasný že ten motor bude menší, takže bude menší příruba, taky bude menší a kratší hřídel, troška tý šikovnosti k tomu potřeba bude, ale nic co by nešlo
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Je to na zadních dveřích. Sundal jsem je úplně dolů. Je to na dvou pantech.
V deklu je i napínání řemenů. Tak jsem ty saně vyšteloval na stejný výsuv, změřil od hrany vzdálenost řemenice a pak vyndal původní. Sundal řemenici, dal na nový, hodil na papundekl a do saní udělal jen čtyři závity M12 a hotovo. Nasadit zpátky, našponovat a jen soustružit. Jen pokud bude starší, tak určitě vyměň ložiska. Jakmile ho dáš ke stěně, tak už se k motoru bez posunutí celého soustruhu nedostaneš.
Jinak na předchozí straně je scan manuálu a popis variant motorů...
V deklu je i napínání řemenů. Tak jsem ty saně vyšteloval na stejný výsuv, změřil od hrany vzdálenost řemenice a pak vyndal původní. Sundal řemenici, dal na nový, hodil na papundekl a do saní udělal jen čtyři závity M12 a hotovo. Nasadit zpátky, našponovat a jen soustružit. Jen pokud bude starší, tak určitě vyměň ložiska. Jakmile ho dáš ke stěně, tak už se k motoru bez posunutí celého soustruhu nedostaneš.
Jinak na předchozí straně je scan manuálu a popis variant motorů...
Na hřídel se vykašli, stejně bude jiná, menší. Max. uděláš vložku jak já, a až to rozjedeš, tak si můžeš udělat třeba jinou řemenici, ale jestli to bude jak u mě, tak na to už nesahneš.
Jinak máš pěknej prostor, tam se bude pěkně dělat.
Jinak máš pěknej prostor, tam se bude pěkně dělat.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Pokud bys pořídil frekvenční měnič za stejné peníze jako jiný motor, tak s tím měničem dostaneš podle mě vyšší užitnou hodnotu.
Řiditelné otáčky, plynulý rozjezd a doběh, ...
A bude s tím i míň práce než tam bastlit jiný motor.
Jinak by mě docela zajímalo, jak se vyrábí motor s 980 RPM. To už by jel skoro bez skluzu.
Řiditelné otáčky, plynulý rozjezd a doběh, ...
A bude s tím i míň práce než tam bastlit jiný motor.
Jinak by mě docela zajímalo, jak se vyrábí motor s 980 RPM. To už by jel skoro bez skluzu.
Tak měnič je samozřejmě dobrá volba a nesaháš do mašiny. A kdybych ho měl, tak bych ho tam třeba taky dal, pokud bych ovšem nechtěl řešit i spotřebu. Jenže mě se motor točí pořád (spojky) takže něco vezme, a měnič bych musel koupit, motor ne. Teď jde o to, jak ten motor seženeš, jestli za litr, dva, tak za to ten měnič tak rychle nevyplave. To musíš vědět sám. Ten 4kw bere prd. On ten motor žere i na volno.
Do brusky kde mám 7,5kw bych měnič chtěl, ale až nějakej vyběhne za pár korun, bruska se roztočí jen občas, a dát tam slabší motor by nemuselo fungovat, tam to jde napřímo na 800mm kotouč.
Teď když tak koukám na to na komplu, tak i ten soustruh je takovej hezkej. Slušel by mu světle modrej láček. A ani bych ho nekombinoval.
Do brusky kde mám 7,5kw bych měnič chtěl, ale až nějakej vyběhne za pár korun, bruska se roztočí jen občas, a dát tam slabší motor by nemuselo fungovat, tam to jde napřímo na 800mm kotouč.
Teď když tak koukám na to na komplu, tak i ten soustruh je takovej hezkej. Slušel by mu světle modrej láček. A ani bych ho nekombinoval.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
- Nový motor ti (pravděpodobně) zajistí, že nebudeš vyhazovat sousedům elektriku. Snížíš maximální výkon stroje.
- Softstartér ti zajistí, že určitě nebudeš vyhazovat elektriku. Max. výkon zůstane zachován.
- Měnič ti zajistí, že určitě nebudeš vyhazovat elektriku. Max. výkon zůstane zachován nebo může být podle potřeba snížen nebo i trochu zvýšen. Přibude úplně jiný komfort práce.
Souhlas
Je ale fér dodat, že víc jak 3/4 operací ten motor v tom soustruhu jede na volno, vyjma velkýho hrubování, kdy se trochu opře (je stavěnej na šponu celou plochou ostří u nože, kterej dostaneš do nožovky) Mrkni na uběrák u 25, jestli budeš někdy tolik brát. Kolikrát ještě na 1:8... Takže ten nový motor ti zaručí menší spotřebu. To měnič neumí. Ten dovede řídit náběh, brzdit, a nastavit proudovej strop, a pak samozřejmě řídit.
Je ale fér dodat, že víc jak 3/4 operací ten motor v tom soustruhu jede na volno, vyjma velkýho hrubování, kdy se trochu opře (je stavěnej na šponu celou plochou ostří u nože, kterej dostaneš do nožovky) Mrkni na uběrák u 25, jestli budeš někdy tolik brát. Kolikrát ještě na 1:8... Takže ten nový motor ti zaručí menší spotřebu. To měnič neumí. Ten dovede řídit náběh, brzdit, a nastavit proudovej strop, a pak samozřejmě řídit.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Teď úplně na placato v životě jsem na tom nedělal vystudoval jsem úplně něco jiného co mě i celkem slušne živí, ale syn se rozhodl jezdit na motorkách zatím malých a porad potrebuju něco tady něco stocit tady něco upravit a nebavi mě někam běhat a prosit a většinou to potrebuju rychle a občas i vyzkoušet a tak jsem se rozhodl ze pořídim soustruh a vzhledem k tomu, ze jsem hledal dost intenzivně SU32/750, ale nenašel a když se objevil Rumun za rozumné peníze, tak jsem neváhal primární určení je úprava hliníkových věci maximálně standarni ocel nic pevnostniho nemám v plánu, ale nikdy neříkej nikdy... dlouho jsem byl pasivní (anonymní) pozorovatel na fóru, až jsem si řekl, ze to stojí za to, proto mám možná, až tak laické dotazy... tolik na vysvětlenou
Velká mašina je vždycky lepší jak malá. A tahle už nebude mít limit co se týká pevnosti, a bude se ti na tom dobře dělat. Vlastní samostatnost je k nezaplacení. Ještě se trochu budeš muset pootáčet po nožích, protože na každou kravinu je potřeba jinej
Jednu věc bych ti ale poradil hned, jak to znova odtlačíš od zdi. Podívej se jakou šikovnou bednu má SUI50, a udělej si ji taky. K nezaplacení, jednak pochytá špony co jsou dozadu, a pak taky až na to chvistneš trochu oleje, kterej ti zateče do paken, tak si nevymaluješ jak třeba já hned ze startu
Jednu věc bych ti ale poradil hned, jak to znova odtlačíš od zdi. Podívej se jakou šikovnou bednu má SUI50, a udělej si ji taky. K nezaplacení, jednak pochytá špony co jsou dozadu, a pak taky až na to chvistneš trochu oleje, kterej ti zateče do paken, tak si nevymaluješ jak třeba já hned ze startu
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
No, ono je to asi trochu složitější.
Asynchronní motor při běhu naprázdno má poměrně malou reálnou spotřebu. Mnohem menší než je jeho maximální výkon. A malý a velký motor se příliš neliší. Ten větší bude mít možná trochu větší mechanické odpory (větší ložiska) atd., ale to není pořád nic dramatického.
V čem se ty motory liší je jalovina a tedy účiník. Tady má větší motor výrazně větší jalový proud než malý motor. Pokud ale jsi fyzická osoba a ne velkoodběratel, tak tě to zas tak moc nemusí srát, protože jalovinu maloodběratel neplatí.
Tohle co jsem psal platí při přímém připojení motoru na síť.
Ale frekvenční měnič je docela dobrý kámoš, který při správném nastavení umí slušná kouzla. Takže když si s tím pohraješ, tak se klidně i s velkým motorem dostaneš na stejnou nebo menší spotřebu než s malým. Samozřejmě naprázdno - když z něho taháš mechanický výkon, tak tuhle energii musíš odněkud brát, že.