Prstencový motor
Asynchron nevím jak velká díra by byla možná ???
Servo velká díra ale hranatý stator - horší na výrobu pouzdra pokud nepolohovat frekvenční měnič
Pokud polohovat ranec driver
Jen uvažuji jakou cestou se dát nic víc sbírám informace
Servo velká díra ale hranatý stator - horší na výrobu pouzdra pokud nepolohovat frekvenční měnič
Pokud polohovat ranec driver
Jen uvažuji jakou cestou se dát nic víc sbírám informace
- jova
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Odkaz převzatý z jiného webu hezky popisuje zapojení motorů i jak vpadá takový průřez.
https://www.mylms.cz/prehled-a-zapojeni-motoru/
https://www.mylms.cz/prehled-a-zapojeni-motoru/
To jsem studoval ovšem moc dobře se nadá dovodit jak velká může být díra v rotoru aby to ještě fungovalo
Jen jsem myslel že už to někdo zkoušel vydat se touto cestou jak moc by větší díra ovlivnila magneticky tok v rotoru
Možná by Luboš co vyrábí BLDC motory nám k tomu něco řekl?
Možná že by šlo zachovat stator z 3f motoru a vytvořit nový rotor s permanentními magnety jako to mají servomotory jestli by to šlo netuším.
Jen jsem myslel že už to někdo zkoušel vydat se touto cestou jak moc by větší díra ovlivnila magneticky tok v rotoru
Možná by Luboš co vyrábí BLDC motory nám k tomu něco řekl?
Možná že by šlo zachovat stator z 3f motoru a vytvořit nový rotor s permanentními magnety jako to mají servomotory jestli by to šlo netuším.
Monteg> jen poznamka k tve posledni myslence. Synchonni motor (rotor s perm. magnety) ma trochu lepsi ucinnost nez indukcni motor a tim padem ti pri shodnem vykonu bude mene a hlavne pomaleji ohrivat vreteno. To je celkem vyhodne vzhledem k dimenzovani loziskovych vuli. Kdybys to rozhodovani mel nahodou fifty-fifty, tak je to, krom moznosti pozicovani , dalsi plus.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22395
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
na frezce jsem to pouzival na zabrzdeni vretene pri obrazeni drazky nebo povolavani prevlecky klestiky kdyz nebyl drzak na stul ale 6kW motor cca 40-50Nm vic to nedalo
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Zajímavé
Tak jaký je vlastně rozdíl mezi obyčejným asynchronním motorem a asynchronním servomotorem
je to jen o snímání polohy servodriverem?
Co by se stalo namontovat IRC na asynchron a připojit to na servodriver - nezkoušel to někdo?
https://www.youtube.com/watch?v=LZA2Pvnj8lk
No konečně
http://www.ctbservo.com/Products/delita ... vs=&id=319
http://www.ctbservo.com/Products/delita ... vs=&id=332
Uvidíme co cena
Tak jaký je vlastně rozdíl mezi obyčejným asynchronním motorem a asynchronním servomotorem
je to jen o snímání polohy servodriverem?
Co by se stalo namontovat IRC na asynchron a připojit to na servodriver - nezkoušel to někdo?
https://www.youtube.com/watch?v=LZA2Pvnj8lk
No konečně
http://www.ctbservo.com/Products/delita ... vs=&id=319
http://www.ctbservo.com/Products/delita ... vs=&id=332
Uvidíme co cena
určitě to bude levnější než dělat pokusy s klasickým asynchroňákem...vylisovat hřídel, na rátovce zvětšit díru v rotoru, pak vyrobit pouzdro, zalisovat, pak souose obrobit vnitřek pouzdra atd atd pak zjistíš že jsi ubral moc železa z jádra a klesne ti účinnost a bude z toho rotační topné těleso ..pokud bys nepotřeboval průchod a nebo by ti stačil třeba průchod 3/5 průměru hřídele tak by to bylo snažší
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Ahoj, u asynchronního motoru 1,1 kW 1400 ot s původní hřídelí 28mm /v kotvě/ jsem převrtal díru na 35 mm. Primárně je to na frézku s ATC ISO30 a bylo nutné tam dostat dutinu na talířové podložky. Modifikace pro soustruh /zatím nerealizováno/ umožňuje průchod vřetenem 24 mm, což pro malé soustruhy //na univerzálku 80// stačí.packa píše: ↑27. 11. 2019, 12:43Tak tu díru právě o moc u toho asinchronu zvětšit nemůžeš - má to docela zásadní vliv a navíc pak hrozí že projedeš do zástřiku (hliníku ) a tím naboříš poly.
Na prvotní pokusy jsem hřídel vylisoval /velmi náročné/, díru v kotvě jsem protočil a zpět vypouzdřil ocelovým pouzdrem. Domnívám se, že tím by se měly magneticko/elektrické vlastnosti podobat finálnímu řešení. Motor jsem smontoval a zkusil ho roztočit na 15000 ot/min, abych zkusil zda se kotva neroztrhne /samosebou pod rysplotnou a za paletou/. Motor už od 8000 ot výše evidentně ztrácí dech a potřebuje delší rozběhy/doběhy. Krouťák v těch 8000ot už nebude nic moc ale na malé nástroje...
Krouticí moment jsem změřil před a po úpravě a zůstal nezměněn. /cca 7,65 Nm/
Úprava je tedy možná ale bacha výrobce u tohoto motoru povoluje max 3000 ot !!!
Tohle je řez kotvou /staženo z netu/ : Domnívám se, že pokud se hřídel zvětší až na průměr té technologické drážky nemá to na EM vlastnosti vliv. //odborné připomínky uvítám//
Technické problémy jsou dva :
a) výchozí elektromotor
Původně jsem pro tyhle úpravy používal motory Siemens /Mohelnice/ řady 7LA. Ty se již nedělají a řada 7LE již nemá zadní víko a není možné ji modifikovat. Přešel jsem tedy na motory Vybo a zatím dobré.
b) použité měření úhlu natočení hřídele
Montáž IRCu nebo resolveru do elektrovřetene je dost oříšek. Technicky čisté je použití prstencového resolveru ale - cena 18750 /bez DPH/
Ta dutá hřídel s dalšími komponenty za motorem znemožňuje použití magnetického snímače. Umístit běžný IRC mimo motor /a řemínek/ je trochu neelegantní.
Heds je bída kvalita. //neuzavřená optika//
Tenhle motor je možné používat se solidním měničem od 100 ot/min do těch 8000 //5600 dlouholetá zkušenost //. Krouťák stačí na plátkovou frézu pr 40 do oceli hloubka záběru 2 mm. Závitníkem to zvládne upoceně M12 /v oceli/ a M10 spolehlivě.
Stavěl jsem i vřeteno na bázi prstencového polotovaru Kolmorgen :
https://www.kollmorgen.com/en-us/produc ... ess-motor/
Vlastnosti v nízkých otáčkách excelentní /přesně polohuje/, max otáčky u srovnatelného motoru 3000 až 5000.
Cena //cca 20k motor, 20k driver, 20k resolver // + ložiska + materiál + práce ...
Poptával jsem totéž i u TGdrive a cena +- totéž.
Pokud se tedy nezadaří to vymontovat z nějakého umřelého robota, je to na domácí kutění pitomost.
Obyčejnej asynchron s dobrým měničem / !!! / poskytne hodně muziky za "málo" peněz.
Ahoj, nevím jestli se ptáš na ty prvotní pokusy nebo na velmi náročné.
Prvotními pokusy jsem ověřoval zda se kotva po úpravě nerozhasí elektricky / mechanicky a původní hřídel jsem tam potřeboval vrátit abych nezjistil ve finále s hotovou výrobně náročnou hřídelí a drahými ložisky, že to je slepá ulička.
Velmi náročné to bylo vylisovat a nezmršit hřídel ani kotvu. Drželo to jako sviňa. Asi zamražují hřídel před lisováním. Ohřev kotvy nepomohl a stahovák na to nestačil. Musel jsem vyrobit spec. stahovák. Už jsem ho vyhodil protože u té počáteční serie jsem hřídel uřízl na pásovce a odvrtal.
Takhle třeba vypadá přípravek na stahovák na kotvy Atase. Bez toho mezikroužku tu kotvu zničíš.
Prvotními pokusy jsem ověřoval zda se kotva po úpravě nerozhasí elektricky / mechanicky a původní hřídel jsem tam potřeboval vrátit abych nezjistil ve finále s hotovou výrobně náročnou hřídelí a drahými ložisky, že to je slepá ulička.
Velmi náročné to bylo vylisovat a nezmršit hřídel ani kotvu. Drželo to jako sviňa. Asi zamražují hřídel před lisováním. Ohřev kotvy nepomohl a stahovák na to nestačil. Musel jsem vyrobit spec. stahovák. Už jsem ho vyhodil protože u té počáteční serie jsem hřídel uřízl na pásovce a odvrtal.
Takhle třeba vypadá přípravek na stahovák na kotvy Atase. Bez toho mezikroužku tu kotvu zničíš.
Myslel jsem stáhnout rotor z hřídele
Třeba to pomůže nevím jak velkou díru potřebujete ale cena lepší než jste uváděl
https://www.ebay.com/itm/A-Tamagawa-TS2 ... Sw5uxdU3Lz
Třeba to pomůže nevím jak velkou díru potřebujete ale cena lepší než jste uváděl
https://www.ebay.com/itm/A-Tamagawa-TS2 ... Sw5uxdU3Lz