pomoc s frekvenčnim meničom

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

6. 2. 2020, 7:43

Ono to bude přece jen asi trochu jinak.
Napájení 3x200-220V se spíš dělá proto, že pak je dané zařízení napájeno z 3f trafa.
Jistě jsou země, kde mají fázové napětí někde mezi 100 a 120V, ale v těchto zemích pak je často 3f rozvod dělaný jinak.
V tomhle je to u nás v Evropě fajn, že je v tom pořádek a prakticky celá Evropa je dnes téměř sjednodena. Sice v Rusku mají 220/380V, ale to je ještě snesitelné.
Ale třeba v USB nebo Japonsku v tom mají daleko větší bordel. Třeba v USA mají fázové napětí 110V, ale domovní rozvody nejsou 3-fázové, nýbrž 2-fázové. Takže pokud se pro nějaké stroje používá 3f napájení, tak na to často mají úplně jiný rozvod.

Nakonec mnoho firem dělá měniče, které mají nějakým písmenem v označení určeno, jestli jsou pro Evropu, USA nebo Asii. Dělají ty měniče pro napájení 3x200 nebo 3x400V, přičemž tyto dvě věci jsou nezávislé. Takže se dá koupit i měnič měnič s určením pro USA s napájením 3x400V, stejně jako pro Evropu s napájením 3x200V. Nakonec už to rozlišení "Asie" je zváštní, protože třeba v Japonsku mají 110/200V, ale v Číně nebo Korei už mají 220/380V.

Jedna historka z natáčení: nedávno jsem navrhoval pro jednoho zákazníka elektroniku do stroje, který chce potenciálně vyvážet do celého světa. I když by se to dalo řešit jinak a levněji, tak požadavek byl napájení celé elektroniky přes trafo, aby jen změnou odbočky na trafu bylo možné změnit napájecí soustavu. Kdyby tam byl frekvenční měnič, tak zrovna tam by se hodilo něco s nízkým napájením napětím.
xener
Příspěvky: 853
Registrován: 2. 3. 2019, 12:48

6. 2. 2020, 9:16

bol medzi tymi 20 co si skusal aj nejaky omron/yaskawa ?
patrik15
Příspěvky: 26
Registrován: 1. 1. 2019, 7:04

7. 2. 2020, 9:06

ďakujem za objasnenie , pozrel som sa na ten menič bližšie a je tam toho odpáleného viac takže asi kúpim novy , ale zo vstupom 220 1 fáza a výstup 220 3 fázy
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

26. 9. 2020, 8:42

Nazdar, nemáte tu niekto skúsenosť s meničmi SEW Eurodrive Compact MCF 41A 0075 - 5A3-4-00 ? Nedarí sa nám prísť na to ako ho prinútiť rovno reverzovať bez použitia dobeh. a nábeh. rámp. Konkrétne parameter P610 a binárny vstup DI10.
:?
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

26. 9. 2020, 3:32

O tomhle měniči nevím nic. Ale není to tak trochu nesmyslný požadavek?
Pokud nechceš rampy, tak je prostě zkrať na minimum.

Obecně by se to asi dalo vyřešit ovládáním po Modbusu. Pak by se přepnutí směru skládalo z 5 odeslaných příkazů:
- sniž rampu UP
- sniž rampu DOWN
- přepni směr
- obnov rampu UP
- obnov rampu DOWN
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

26. 9. 2020, 8:07

Ahoj, nie je.
Rampy chcem, pri reverzovaní samozrejme nie.
SEW ide na Profibus ale ja ho tak nechcem ovládať. Mám ho analógovo spojazdnený.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

26. 9. 2020, 8:54

No jak myslíš.
Rampy nastavujeme proto, protože musíme roztočit/zabrzdit nějaké dost velké setrvačné hmoty.
A ty setrvačné hmoty tam zřejmě budou i při tom reverzování, řekl bych.
No ale třeba ne.
ok1in
Příspěvky: 172
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Slaný

26. 9. 2020, 9:23

Chceš reverzovat bez rampy? Jaký máš motor? Jaký máš externí brzdný odpor? Jaký výkon?
Až si na to všechno odpovíš, pak se zamysli nad svým požadavkem...
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

27. 9. 2020, 6:36

Chlapi,
cakal som odpoved,ze DI10 vyvolam ......
Nie zjazd teoretikov.
ok1in
Příspěvky: 172
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Slaný

27. 9. 2020, 9:09

Nic proti, ale připustil sis, že je na tvé myšlence něco špatně... :?:
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
Selic
Příspěvky: 651
Registrován: 17. 2. 2010, 1:58
Bydliště: Novopacko

27. 9. 2020, 2:45

Kód: Vybrat vše

Chlapi,
cakal som odpoved,ze DI10 vyvolam ......
Nie zjazd teoretikov.
Požadavek je opravdu nesmyslný. Musí se opravdu sjet po nějaké minimální rampě.
A musí se připojit brzný odpor nebo nastavit overvoltage control, jinak bude měnič padat do chyby.
Většina měničů umožnuje zadat parametry pro dvě rampy a pak mezi nimi přepínat nějakým binárním vstupem. Pak lze vybrat pomocí řízení jinou rampu pro rozběh a doběh a jinou pro provoz.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

27. 9. 2020, 5:34

Selic píše: 27. 9. 2020, 2:45

Kód: Vybrat vše

Chlapi,
cakal som odpoved,ze DI10 vyvolam ......
Nie zjazd teoretikov.
Požadavek je opravdu nesmyslný. Musí se opravdu sjet po nějaké minimální rampě.
A musí se připojit brzný odpor nebo nastavit overvoltage control, jinak bude měnič padat do chyby.
Většina měničů umožnuje zadat parametry pro dvě rampy a pak mezi nimi přepínat nějakým binárním vstupem. Pak lze vybrat pomocí řízení jinou rampu pro rozběh a doběh a jinou pro provoz.
Nazdar, zdá sa mi že sa už začíname chápeť.
Ja som nepísal, že nemám brzdný odpor pripojený.
Presne ako píšeš, nevieme identifikovať, resp. vyvolať ten binárny vstup DI10. Toť vše.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 9. 2020, 6:37

A není to tím, že tam žádný vstup DI10 vůbec není?
Stáhl jsem si k tomu příručku: https://download.sew-eurodrive.com/down ... 556354.pdf
A tam vstupy končí DI05.
Dokonce ani parametr P610 tam není. Je tam 604 a pak až 620. A říkají tomu "úplný seznam parametrů".
Tak nesouvisí to s nějakou rozšiřovací kartou?
Dej sem odkaz na datasheet, kde jsi to viděl.
ok1in
Příspěvky: 172
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Slaný

27. 9. 2020, 6:41

U slušných výrobců si potřebný signál (enable, reverz) atd. namapuješ kam chceš - na libovolný dostupný vstup, dtto výstupy. Je to jen o základním nastavení měniče...
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“