Motor na IBIKE (elektrobicykel)

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Uživatelský avatar
Juro
Příspěvky: 1612
Registrován: 19. 3. 2007, 12:14
Bydliště: Kamanová (Topoľčany)

29. 4. 2020, 7:15

Chcem zene na bicykel namontovat akuelektromotor aby som ju presvedcil o prednostiach a krasach bicyklovania.
Malinko som sa zamotal. Neviem co kupit, ci cely bicykel, sadu bez baterie z ciny alebo s bateriou, ake napätie systemu, predny nahon, zadny nahon, vykon atd. Proste otaznikov mnoho. Ma niekto zkusenosti alebo nejake recenzie, uzitocne odkazy?
Kolesa na jestvujucom damskom bic. su 24".
EDIT: 26"
Naposledy upravil(a) Juro dne 30. 4. 2020, 8:58, celkem upraveno 1 x.
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
kiko01
Příspěvky: 1597
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

29. 4. 2020, 7:38

Juro píše: 29. 4. 2020, 7:15 Chcem zene na bicykel namontovat akuelektromotor aby som ju presvedcil o prednostiach a krasach bicyklovania.
Malinko som sa zamotal. Neviem co kupit, ci cely bicykel, sadu bez baterie z ciny alebo s bateriou, ake napätie systemu, predny nahon, zadny nahon, vykon atd. Proste otaznikov mnoho. Ma niekto zkusenosti alebo nejake recenzie, uzitocne odkazy?
Kolesa na jestvujucom damskom bic. su 24".
Ak mas nejaky bajk v rozumnov stave tak staci kupit sadu s prednym pohonom (koleso ti dodaju vypletene a vycentrovane, iba nahodis, pripevnis baterku a kablovacku a jazdis - to je cenovo asi najvyhodnejsie riesenie...
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

29. 4. 2020, 7:46

S pohonem předního kola se nedá driftovat ,na to je potřeba zadokolka :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SO 545
Příspěvky: 729
Registrován: 6. 1. 2013, 6:30

29. 4. 2020, 7:51

ak ju to nebavi tak to neda ani s elektro pohonom.
skoda casu.
skuste si pozicat ebike ...usetris si namahu. :wink:
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

29. 4. 2020, 7:52

fmodel píše: 29. 4. 2020, 7:46 S pohonem předního kola se nedá driftovat ,na to je potřeba zadokolka :lol:
ale dá se na tom dobře rozbit huba když to kolo zabere v rejdu na prachu. :D :D :D
lubbez
Příspěvky: 3159
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

30. 4. 2020, 7:11

Jezdil jsem na všech třech typech poháněnejch kol. Jediný který má smysl je středový pohon. Já sám přestavoval pět kol, včetně mého a manželky. Koupil jsem vždy přestavbovou sadu EVBIKE. Pro sebe mám dost velkou baterku a je to zbytečné. Stačí takové ty střední hodnoty a napětí 36V. Dneska bych vynechal brzdové senzory, ale přidal bych senzor pro přehazovačku a určitě je potřeba dokoupit prodloužení kabelu k senzoru otáček. Přestavba za odpoledne a cena cca 20 tisíc.
Uživatelský avatar
Juro
Příspěvky: 1612
Registrován: 19. 3. 2007, 12:14
Bydliště: Kamanová (Topoľčany)

30. 4. 2020, 7:33

packa píše: 29. 4. 2020, 7:52
fmodel píše: 29. 4. 2020, 7:46 S pohonem předního kola se nedá driftovat ,na to je potřeba zadokolka :lol:
ale dá se na tom dobře rozbit huba když to kolo zabere v rejdu na prachu. :D :D :D
Ked sa nad tym zamyslim, tak mas docela pravdu. Ale je to najlacnejsie riesenie, ako to uz hore spominal kiko.
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
Uživatelský avatar
Juro
Příspěvky: 1612
Registrován: 19. 3. 2007, 12:14
Bydliště: Kamanová (Topoľčany)

30. 4. 2020, 7:41

lubbez píše: 30. 4. 2020, 7:11 Jezdil jsem na všech třech typech poháněnejch kol. Jediný který má smysl je středový pohon. Já sám přestavoval pět kol, včetně mého a manželky. Koupil jsem vždy přestavbovou sadu EVBIKE. Pro sebe mám dost velkou baterku a je to zbytečné. Stačí takové ty střední hodnoty a napětí 36V. Dneska bych vynechal brzdové senzory, ale přidal bych senzor pro přehazovačku a určitě je potřeba dokoupit prodloužení kabelu k senzoru otáček. Přestavba za odpoledne a cena cca 20 tisíc.
Super reakcia od teba.
Netusil som ze to ma aj brzdovy senzor, myslel som ze si to musi ustrazit uzivatel sam aby sa nedostal do konfliktu brzdit/tahat. Ale zeny su schopne vsetkeho.
Senzor pre prehadzovacku? Kvoli comu?
Ta sada EVBIKE sa da kde kupit?
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

30. 4. 2020, 8:21

Kamarát má v zadnom kolese čínsky hub motor, dvíha to na zadné, otočíš plyn a zrazu ideš 70 :lol: žiadne problémy s náhonom, motor je rovno v kolese. Je to BLDC s hallovými senzormi, takže rozbeh je plynulý. Nedávno ten motor prehrial tak, že sa mu tie sondy odletovali a odpadli, ale magnety aj vinutie stále držia. Keby som to robil ja, tak určite zháňam hub motor, robia sa vo všetkých výkonoch aké chceš, od 250W do 5kW trvalého výkonu
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
Juro
Příspěvky: 1612
Registrován: 19. 3. 2007, 12:14
Bydliště: Kamanová (Topoľčany)

30. 4. 2020, 8:57

Nasiel som toto:
https://www.ebay.com/itm/Tongsheng-TSDZ ... iGU16fAHXQ
ale mam za to, ze to mi zenu neutiahne. (52kg)
je to sice nahon cez stred ako radil lubbez ale mam z toho obavy.
Aky vykon cca by som mal hladat? 500wat by mohol stacit? Samozrejme ze sa musi pomahat pedalmi.

@turnigy, aky vykon ma ten tvoj kamarat ked to dava takmer na zadne? 5kw? :lol:
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7209
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

30. 4. 2020, 9:19

zdatný člověk je schopen odevzdávat trvale výkon někde okolo 100W
tzn. pokud přidáš elektropohonem dalších 100W, jsi na dvojnásobku
tomu +- autobus taky odpovídají ty výkony a průměrné dojezdy na baterku atd
pokud ten přídavný pohon bude mít 250W tak to pro daný účel a normální svezení bude stačit
samo že 50 to nepojede a 30 do krpálu v horách taky ne
při jízdě na rovině je dosažitelná rychlost převážně omezena odporem vzduchu
ten roste s rychlostí velmi strmě, tuším se třetí mocninou rychlosti
samozřejmě čínské watty jsou taky kapitola sama pro sebe
....
výkon pomocného pohonu na kole je omezen i legislativně, tuším na těch 250W (???) a nesmí to fungovat samostatně, jen jako posilovač šlapání
co lze koupit na šedém trhu je věc jiná
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

30. 4. 2020, 9:47

Juro píše: 30. 4. 2020, 8:57 Nasiel som toto:
https://www.ebay.com/itm/Tongsheng-TSDZ ... iGU16fAHXQ
ale mam za to, ze to mi zenu neutiahne. (52kg)
je to sice nahon cez stred ako radil lubbez ale mam z toho obavy.
Aky vykon cca by som mal hladat? 500wat by mohol stacit? Samozrejme ze sa musi pomahat pedalmi.

@turnigy, aky vykon ma ten tvoj kamarat ked to dava takmer na zadne? 5kw? :lol:
Zdá sa mi, že je to 3kW trvalý výkon. Ale ťahá z toho kľudne aj 7kW, má tam display, ktorý mu počíta aktuálny výkon. Potom to tak dopadne, že sa odletujú snímače :lol: pre ženu by podľa mňa stačil v pohode 1kW, pri najhoršom obmedzíš prúd cez controller.

Možno aj toto by stačilo
https://www.ebay.com/itm/MXUS-Brand-XF1 ... e0eC3E1xxA
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

30. 4. 2020, 9:58

manželce na kolo jsem dal hub do zadního kola 250w a po rovince jede 30 bez šlápnutí a do prudkého kopce si šlape jak já po rovince a nezadýchá se .
Podle mě naprosto dostačující .
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

30. 4. 2020, 10:54

Pro babu je pohon jízdního kola nejlepší na "ženské sádlo"! Pak by ještě chtěla abyste jí platili ještě fitko, nebo ne?
lubbez
Příspěvky: 3159
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

3. 5. 2020, 11:17

Ještě pár postřehů. Za ten rok, od poslední stavby šly ceny dolu, né moc, ale šly. Co se týká umístění motoru, předokolka je nejlevnější varianta s jednou zásadní nevýhodou. Trakce!! Je na odlehčeném kole a stačí trochu kluzký terén a nejen že nejede, ale klouže a smýká. Měl jsem ho půjčené na dopoledne, suché silnice bez problémů. V lese problémů hodně, ale překvapivě nejhorší na zpevněné cestě do kopce kde na zemi vyla šotolinka. Zado nebo středokolka mi přišly stejné, sice zado varianta byla levnější, ale nakonec jsem šel do středového uložení. K přestavbě mi přišlo jednodušší. Vyhodím střed a nasunu motor, přišroubuju kliky a pedály. Tady je potřeba jediná speciální výbava. Klíč na středové uložení kola. Pokud se zvolí správný počet zubů na tácu (teď je jenom jeden) nemusí se měnit řetěz za delší. Pokaždé jsem měl problém s délkou kabelu na snímač rychlosti a musel jsem dokoupit prodlužovák. Pak už jenom přidělat baterku a kabely, displej a tlačítka. Všechny kabely se zacvakaj do sebe a je hotovo. Dneska bych to dal tak za dvě hoďky i s kafíčkem. Řídící jednotka je součástí motoru (na rozdíl od zadokolky). Je dobré mít baterku co nejblíž k motoru, přeci jenom tam teče dost velký proud. Dobrá fíčura je odpojení přehazovačky. Né, že by našinec nevěděl, že při přehazování "nešlapu jak kráva", ale ten motor to neví (někdy ani manželka) a pokud dojde k nějakému zadrhnutí tak přidá a špičkově umí 350W. Kámoše to stálo Shimano XT přehazovačku. Není to všechno jenom pozitivní, pokud to hrnete do nějakého velkého kopce, tak ty cca 3 vteřiny, kdy motor vypne, jsou drsný. Zbytek nabízených senzorů je zbytečný. Jenom trouba šlape, když brzdí, ale manželce jsem je tam dal. :lol: Kolo se po úpravě chová trochu jinak, nešlapu - nejedu zůstává, trochu se změní frekvence šlapání a řadím taky jindy. Ale na to každý rychle přijde. Z pěti stupňů přípomoci jsem jel jednou na čtyřku, jinak používám 1 - 2. Z původních výletů 20 kiláčků jsem na 30 a jezdím rychleji. Co je důležité, kolo má homologaci a tak lze jezdit i po silnici. Krom pořizovací ceny to je docela fajn. Nejsme s manželkou žádní cyklisté, jezdíme prakticky pouze mimo cesty, ale v Krušných horách a tam umí být občas krušně. Ovšem pravověrného mladého cyklistu, jsme po půl hodině dokázali "urvat" tak, že zastavil a šel se poptat, co jsme zač. Baterka 15Ah vydrží tak 60 kiláků v terénu. Ta homologace je docela důležitá a policajti si vás případně rádi vychutnají. Synův spolupracovník si pořídil 700W motor do kola a testoval jeho rychlost na rovince na konci Davle. Konec byl na správním řízení, za rychlost 84km/hod v obci řidičák na půl roku, psychotest a přezkoušení a nehomologované vozidlo 10000Kč.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“