Projekt: Přebíjecí lis

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Aris
Příspěvky: 684
Registrován: 15. 11. 2012, 8:21

5. 9. 2020, 8:59

Ahoj strojaři

Pomalu dokončuji svůj soustruh, a tak jsem začal hledat nové téma, které by mě zabavilo na další rok. Postavím si pro své amatérské využité automatizovaný přebíjecí lis na náboje. Mechanickou stránku zvládnu, ale možnosti automatizace a použití motorů teprve studuju a trochu v tom tápu. Moje jediná zkušenost je frekvenční měnič a 3f motor.

Krátký exkurz o co půjde. Bude to v podstatě kopie stroje na fotografii. Složité hlavní části, na kterých to celé stojí, se dají koupit. Jedná se o shellholder (rotační držák na nábojnice) a dieplate (hlava na tvářecí nástroje). Zbytek jsem chopen vyrobit podle svých výrobních možností.
Na patě stroje je vidět hřídel. Pohánět to bude klika z Jawy 175, zdvih to má akorát.

Pohánět to chci přímo napojeným 3f motorem s převodovkou, regulovaným fr. měničem.
A teď ta otázka. Chtěl bych, aby se to při přetížení zastavilo a hlava vyjela do horní krajní polohy. Stejně tak když čidla zahlásí prázdné zásobníky na střely, nábojnice, prach a zápalky.
Jak to můžu zajistit? Určitě bude nutné dát do obou krajních pozic čidla polohy, ale co přesně zaznamená to přetížení?

V mojí vizi pak budou další dva vedlejší pracovní pohyby (otočení shellplate, zápalkování) obstarávat malé krokové motory.

Jestli je to příliš primitivní otázka, tak se omlouvám, je to pro mě nové téma. :)
Čistě mechanicky, tahání za páku, to zvládnu. Ale pak to není žádná výzva.


Obrázek
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

5. 9. 2020, 9:28

Taky jsem si delal automatizovany lis, ale na low cost zaklade upraveneho 3 deroveho Lee pro 1000. Mel jsem dva, jeden luger, druhy .233 Rem. Puskovy byl problematicky behem celoformatovani, luger celkem snadny.