Měnič Siemens V20
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Ahojky,
mám dotaz na zkušenější. Mám k vřetenu měnič Siemens V20 ve verzi 230V pro výkon 3kW. Měnič má věstavěný filtr. To by měl být problém, protože na sítí kde je proudový chránič by se měl používat měnič bez filtru. To jsem samozřžejmě nevěděl a nikdo se ani neptal:( Moje chyba.
Problem nastal včera, kdy mi z ničeho nic asi 30s po spuštění motoru vypadl proud. Tedy ne jistič na okruhu kde měnič je, ale proudový chránič. Obecně mám problémy s jištěním, tak jsem předpokládál, že je to stejné jak vždy. Jenže není. Vždy mi totiž vypadne jistič a někdy u toho i chránič. Teď vyletěl jen chránič. A dělá to už stále. Jen se pokusím nahodit měnič, ihned vypadne chránič. Na radu kolegy jsem odpojil PE z měniče (přívod) a měnič jede. Tedy podle borců od Siemensu se teď chova měič jak má, protože fen filtr nemůže pracovat na síti s chráničem. Otázkou tedy zůstavá, co se mohlo stát, protože celou dobu jsem to tak používal. Taové vypadnutí se stalo asi 2-3x teď nedávno. Předpokládám, že se něco muselo sát, protože jnic jsem v sítí neměnil, nepřipojoval a prostě vše jak bylo. všechny kabely jsem zkontroloval a spoje rovněž. Vše je jak má být.
Máte tušení co by to mohlo být a zda můžu měnič provozovat bez připojeného PE? Tedy asi můžu, ale stejně měn to zajímá.
Díky
odkaz na měnič:
https://www.elektromotory.cz/goods/index/id/2393
mám dotaz na zkušenější. Mám k vřetenu měnič Siemens V20 ve verzi 230V pro výkon 3kW. Měnič má věstavěný filtr. To by měl být problém, protože na sítí kde je proudový chránič by se měl používat měnič bez filtru. To jsem samozřžejmě nevěděl a nikdo se ani neptal:( Moje chyba.
Problem nastal včera, kdy mi z ničeho nic asi 30s po spuštění motoru vypadl proud. Tedy ne jistič na okruhu kde měnič je, ale proudový chránič. Obecně mám problémy s jištěním, tak jsem předpokládál, že je to stejné jak vždy. Jenže není. Vždy mi totiž vypadne jistič a někdy u toho i chránič. Teď vyletěl jen chránič. A dělá to už stále. Jen se pokusím nahodit měnič, ihned vypadne chránič. Na radu kolegy jsem odpojil PE z měniče (přívod) a měnič jede. Tedy podle borců od Siemensu se teď chova měič jak má, protože fen filtr nemůže pracovat na síti s chráničem. Otázkou tedy zůstavá, co se mohlo stát, protože celou dobu jsem to tak používal. Taové vypadnutí se stalo asi 2-3x teď nedávno. Předpokládám, že se něco muselo sát, protože jnic jsem v sítí neměnil, nepřipojoval a prostě vše jak bylo. všechny kabely jsem zkontroloval a spoje rovněž. Vše je jak má být.
Máte tušení co by to mohlo být a zda můžu měnič provozovat bez připojeného PE? Tedy asi můžu, ale stejně měn to zajímá.
Díky
odkaz na měnič:
https://www.elektromotory.cz/goods/index/id/2393
Vstupny filter ma kondenzatory voci zemi, a preto sa neda pouzit s beznym prudovym chranicom.
Lebo zvodovy prud.
Ak chces silou mocou pouzit prudovy chranic, tak sanca je pouzit prudovy chranic protipoziarny, tj s hodnotou 100mA. Ten ale osoby nechrani.
Lebo zvodovy prud.
Ak chces silou mocou pouzit prudovy chranic, tak sanca je pouzit prudovy chranic protipoziarny, tj s hodnotou 100mA. Ten ale osoby nechrani.
Tam máš 1f nebo 3f proudový chránič?
Na ten měnič by tam měl být chránič s jmenovitým proudem alespoň 25A v případě 1f provedení a označený A. Pokud je tam slabší nebo obyč AC, tak při náhodném zkratu dojde k přemagnetování snímací cívky chrániče a chránič pak vybavuje příliš brzy nebo vůbec.
Pak ještě bývá problém nevhodně zapojený kabel k motoru - musí být 4 žilový. PE zapojené na svorku PE na měniči a na motoru na zemnící svorku motoru ve svorkovnici. Stínění taky jeden konec na měnič a druhý na kostru motoru.
EDIT: opraveno značení chrániče. Příručka zde: http://www.oez.cz/aktuality/proudove-ch ... zidualniho
Na ten měnič by tam měl být chránič s jmenovitým proudem alespoň 25A v případě 1f provedení a označený A. Pokud je tam slabší nebo obyč AC, tak při náhodném zkratu dojde k přemagnetování snímací cívky chrániče a chránič pak vybavuje příliš brzy nebo vůbec.
Pak ještě bývá problém nevhodně zapojený kabel k motoru - musí být 4 žilový. PE zapojené na svorku PE na měniči a na motoru na zemnící svorku motoru ve svorkovnici. Stínění taky jeden konec na měnič a druhý na kostru motoru.
EDIT: opraveno značení chrániče. Příručka zde: http://www.oez.cz/aktuality/proudove-ch ... zidualniho
Naposledy upravil(a) Selic dne 10. 9. 2020, 5:57, celkem upraveno 1 x.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Možná to bylo na hraně a nějaká součástka v celém tom řetězci s časem změnila vlastnosti. Např. kondenzátory stárnou a ztrácí kapacitu (což by tedy asi mělo naopak proudový náraz snížit, ale kdo ví, jaký děj se tam ve finále přesně odehrává).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Pravděpodobně prostě RC člen mezi PE a N změnil svoje vlastnosti a kondenzátor má svod tzn. unikající proud do země.
Nebo se chránič stal citlivější .
Každopádně je potřeba přeměřit izolační stavy měniče motoru a kabelu dle toho jednat.
Jinak v průmyslu se chrániče nepoužívají. Na pracovní stroje což CNC je.
Nebo se chránič stal citlivější .
Každopádně je potřeba přeměřit izolační stavy měniče motoru a kabelu dle toho jednat.
Jinak v průmyslu se chrániče nepoužívají. Na pracovní stroje což CNC je.
No nechci se hádat, ale chránič typu A právě zvládá DC složku, kdežto levnějším chráničům typu AC nedělá stejnosměrná složka dobře a případně ani na ni nezareagují.
Že filtr shazuje fíčko je bohužel někdy stává. Určitě není obecné pravidlo, že filtr se nesmí za chráničem použít. Jsou filtry, jejichž unikající proud není tak vysoký aby to dělalo problémy. U Tebe už je prostě příliš vysoký. Navíc se samozřejmě sčítají unikající proudy i dalších spotřebičů za stejným fíčkem.
Kdyby to bylo moje, tak bych zkusil odpojit PE (jako jsi už udělal), nechat měnič naběhnout a pak zase PE připojit. Ale samozřejmě Ti nic takového nesmím poradit, proto znovu připomínám, že tak bych to zkusil udělat já a jenom já.
Hmm, to kde píšou, toto moudro? EMC nic?
Přesně tak...
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
Máš pravdu, jsem si to po sobě nezkontroloval. Správně má být typ označený A. Viz. příručka:No nechci se hádat, ale chránič typu A právě zvládá DC složku, kdežto levnějším chráničům typu AC nedělá stejnosměrná složka dobře a případně ani na ni nezareagují.
http://www.oez.cz/aktuality/proudove-ch ... zidualniho
Prosimtě vyfoť proudový chránič, stačí štítek, zapojení kabelů do měniče a svorkovnici motoru a dej to sem nebo mi to pošli soukromou zprávou.Volal jsem na d2drive, kde jsem motor i měnič kupoval a pan z podpory mi to říkal.
"Změřit" izolační stav měniče megmetem je 100pro spolehlivý způsob jak měnič zničit. Se nedivím, že to občas někdo zkusí. Ale divím se, že to někoho napadne někomu radit...Každopádně je potřeba přeměřit izolační stavy měniče
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Panel Selic já sem nikomu nepsal ať to měří megmetem, který samozřejmě používá vyšší napětí než snesou komponenty v měniči.
Na toto měření se používají přístroje na to určené jeden takový používáme a vyrábí ho firma FLUKE. Máme i kalibraci a ověření. Pokud máte o měření zájem můžeme jej poskytnout.
Na toto měření se používají přístroje na to určené jeden takový používáme a vyrábí ho firma FLUKE. Máme i kalibraci a ověření. Pokud máte o měření zájem můžeme jej poskytnout.
Zajímalo by mě číslo (typ) toho konkrétního Fluke, kterým lze změřit (podle platné normy - legislativy) izolační odpor měniče.TomášH píše: ↑10. 9. 2020, 6:34 Panel Selic já sem nikomu nepsal ať to měří megmetem, který samozřejmě používá vyšší napětí než snesou komponenty v měniči.
Na toto měření se používají přístroje na to určené jeden takový používáme a vyrábí ho firma FLUKE. Máme i kalibraci a ověření. Pokud máte o měření zájem můžeme jej poskytnout.
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Ciao:)
...no tak mám asi problém. Měnič jsem sice dočasně "opravil" odizolováním a odpojením PE, ale to asi není to správné řešení. Nicméně funguje vše jak má.
Včera večer kdy jsem přišli domu, asi ve 22h mi spadl chránič. Zádné pojistky nevyletěly. Jen chránič. Asi 5min předtím jsem uvařil čaj, ale spadlo to v situaci, kdy jsem vyhodil smetí do koše. Nikdo nic nedělal. Nikod nic nepřipoji. Šli jsem spát a ráno opět vypadnutý chránič.
Odpojil jsem všechni v garáži, takže jsou jen světla. Všechny spotřebiče jsem překontroloval ve smyslu hýbání s kabely, zásuvkami a pod. protože to je to jediné co dovedu, ale nic. Nevím ale co dál.
Dá se to nějak obyčejným multimetrem za 1.500Kč z Bauhausu změřit? A co a jak? Nebo je to věc pro elektikáře.
Díky za tipy a fajn den.
...no tak mám asi problém. Měnič jsem sice dočasně "opravil" odizolováním a odpojením PE, ale to asi není to správné řešení. Nicméně funguje vše jak má.
Včera večer kdy jsem přišli domu, asi ve 22h mi spadl chránič. Zádné pojistky nevyletěly. Jen chránič. Asi 5min předtím jsem uvařil čaj, ale spadlo to v situaci, kdy jsem vyhodil smetí do koše. Nikdo nic nedělal. Nikod nic nepřipoji. Šli jsem spát a ráno opět vypadnutý chránič.
Odpojil jsem všechni v garáži, takže jsou jen světla. Všechny spotřebiče jsem překontroloval ve smyslu hýbání s kabely, zásuvkami a pod. protože to je to jediné co dovedu, ale nic. Nevím ale co dál.
Dá se to nějak obyčejným multimetrem za 1.500Kč z Bauhausu změřit? A co a jak? Nebo je to věc pro elektikáře.
Díky za tipy a fajn den.