Motor problém
Nedávno mi v dvojkotúčovej brúske niečo plesklo, a vyrazilo poistky. Dnes som to rozobral, a zistil, že sa rozpadla izolácia, a dva prívodné dráty, čo idú do statora sa spojili. Obnažené časti som zaizoloval páskou, a natiahol na ne bužírku. Pritom som premeral odpor vinutí, a zistil som, že dve cievky majú odpor 7,2 ohm, a jedna 10,2. Je to normálne, alebo je niečo v prde..? Brúska má 1,1 kW, nejak moc ju nevyužívam, mám okrem nej ešte dve, no občas sa zíde na väčšie veci. Dík za každú radu.
Problém je že motor už není určený na stávající napětí, takže je v tomto směru přetěžovaný.
To sice nezpůsobilo ten problém, ale není to ideál.
Kdybych ho přeměřil na izolační stav a vyhověl tak ve spojení s dobře ukostřeným pláštěm bych to měl ještě odvahu provozovat, než to vzdá
To sice nezpůsobilo ten problém, ale není to ideál.
Kdybych ho přeměřil na izolační stav a vyhověl tak ve spojení s dobře ukostřeným pláštěm bych to měl ještě odvahu provozovat, než to vzdá
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 829
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
Vyčistit svorky, utáhnout, změřit izolační stav, pro jistotu změřit indukčnost cívek kvůli mezizavitovému zkratu, sestavit, zapojit do hvězdy, změřit proudy. U všech měřění odchylka v jednotkach procent nevadí. A 10V Un navíc není žádny přetížení-motory měříme 500V megrem... Máme tu motory ze 70 let a furt jedou i na 420V spolehlivě.
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
Dík za rady, ten rozdiel 30% sa mi tiež dá dosť, no predtým do fungovalo bez problémov. Zapojený bol do hviezdy. Merák na tu indukčnosť sa dá niekde kupiť, neviem, či to niektorí z elektro-kamarátov má. Alebo sa na to vykašlať, a dať ho rovno previnúť?
V tomto případě měření indukčnosti vidím jako zbytečnost. Vždycky jsme si vystačili s měřením ohmického odporu a nestalo se že bychom se v "diagnóze" zmýlili. Než ten starý dávat převíjet, poohlédl bych se po bazarech po nějakém jiném. Převinutí bude stát více než když ho seženeš po bazarech a v mnoha případech i nepoužitý
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1209414 ... -11-kw.php
https://stroje.bazos.sk/inzerat/120929626/el-motor.php
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1209414 ... -11-kw.php
https://stroje.bazos.sk/inzerat/120929626/el-motor.php
Naposledy upravil(a) salus dne 31. 1. 2021, 8:11, celkem upraveno 2 x.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 829
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
Jasan, je to takový "nadstandart", v práci taky neměříme L, ale taky se stím nemažem, zapojíme, změříme proud a buď jede dál, nebo jinej motor. Doma RLC měřák mám, takže měřím a je to taková jistota.
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
Motor by som zohnal, to neni problém, no ten stator je priamo súčasťou tej brúsky.salus píše: ↑31. 1. 2021, 7:59 V tomto případě měření indukčnosti vidím jako zbytečnost. Vždycky jsme si vystačili s měřením ohmického odporu a nestalo se že bychom se v "diagnóze" zmýlili. Než ten starý dávat převíjet, poohlédl bych se po bazarech po nějakém jiném. Převinutí bude stát více než když ho seženeš po bazarech a v mnoha případech i nepoužitý
no na tý svorkovnici to není ani do hvězdy ani do trojúhelníka
vůbec tam přece nejsou propojovací můstky
jestli to běhalo takhle tak docela bych si docela tipnul že je to dvouotáčkový motor
foto štítku jsem nestudoval, je to blbě čitelný
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;