frekvenční měnič nastavení
No mě se jednou omylem povedlo při testech zapojit 4kw motor na DC obvod 30kW měniče (o 3 svorky vedle).
Po zapnutí se ozvalo divné šumění, pak to začalo být hlučnější a než jsme zvuk identifikovali vyrazil z motoru všemi škvírami šedý dým.
I po vypnutí a vyhození motoru ven ještě pár minut pracoval.
A v dílně to vydrželo "vonět" dlouho.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
jen bych misto krimpovanyc ocek dal pajeny
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
-
- Příspěvky: 368
- Registrován: 3. 4. 2016, 1:47
Omluvám se za dotaz trochu mimo téma, ale principiálně, jde měnič nastavit bez připojeného motoru ? Myslím tím , zda pokud k měniči připojím napájení mohu měnič zkusit nastavit bez nebezpečí že ho poškodím ? Na některých videích jsem to viděl, ale nevím zda to je správně možné. Děkuji
Dokonce jde i normálně zapnout.Telemaster píše: ↑3. 2. 2021, 6:52 Omluvám se za dotaz trochu mimo téma, ale principiálně, jde měnič nastavit bez připojeného motoru ? Myslím tím , zda pokud k měniči připojím napájení mohu měnič zkusit nastavit bez nebezpečí že ho poškodím ? Na některých videích jsem to viděl, ale nevím zda to je správně možné. Děkuji
U skalárního řízení tam pustí šťávu a normálně poběží, u vektoru vypadne tam už potřebuje odezvu motoru. Stejně tak při ovládání brzdy nebude mít proud pro odbrždění a nastane porucha.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
-
- Příspěvky: 368
- Registrován: 3. 4. 2016, 1:47
Děkuji za vysvětlení, měniče používám , ale vždy mi je někdo nastavil. Chtěl se to naučit .
Problém je, že spoj "cín" -mosaz je křehký a ve vysokých teplotách při vibracích v motoru může odpadnout. V tom motoru může být při zátěži i 130°C - to si porovnej s teplotou tání "cínu".
Na provedení spojů v silové elektronice jsou normy a je to popsáno poměrně podrobně.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Normálně to funguje. Jenom nezapomeň připojit PE na kolík v zásuvce, abys nedostal ránu.Telemaster píše: ↑3. 2. 2021, 6:52 Omluvám se za dotaz trochu mimo téma, ale principiálně, jde měnič nastavit bez připojeného motoru ? Myslím tím , zda pokud k měniči připojím napájení mohu měnič zkusit nastavit bez nebezpečí že ho poškodím ? Na některých videích jsem to viděl, ale nevím zda to je správně možné. Děkuji
Měnič 3f 400V lze většinou připojit i na 1f do zásuvky L na L1 a N na L2, bude hlásit většinou podpětí, ale ovládání pojede. Můžeš to i zkusit zapnout bez motoru - bude bzučet a ukazovat otáčky - dobré na vyzkoušení ovládací logiky.
Jediné, co nezkoušej je měření výstupního napětí multimetrem - jsou tam napěťové špičky, které většinu levných multimetrů zničí.
Na učení doporučuji prohledat web Danfossu u základní řady FC102 jsou komplet manuály v češtině. Příručka projektanta a instalační manuál - jsou tam popsány základy nastavení, jištění, uzemnění, jak zapojit ovládání a velice podrobně je tam rozebráno nastavení a diagnostika problémů.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
rád by som si pozrel normy, ale sú platené, tak žijem bez nich.Selic píše: ↑4. 2. 2021, 2:30 Problém je, že spoj "cín" -mosaz je křehký a ve vysokých teplotách při vibracích v motoru může odpadnout. V tom motoru může být při zátěži i 130°C - to si porovnej s teplotou tání "cínu".
Na provedení spojů v silové elektronice jsou normy a je to popsáno poměrně podrobně.
"cín" v tomto momente som myslel klasický olovený komunistický, nie tie moderné náhrady, ktoré krehnú aj samé. ak je takýto cín povolený vo vojenskej a medicínskej technike, tak pre mňa je povolený aj v silovine. napr. som cínoval aj všetky spoje na kabeláži v aute (veterán, 6V prierez do 6mm2)
samozrejme výrobca s certifikátom si nemôže dovoliť to, čo hobík pri bastlení motora z Y na D.
U pájení licny je problém v tom, že cín navzlíná do té licny a ta ztvrdne v tom kritickém místě, kde kabel opouští konektor.
Samozřejmě se to dá pájet s vědomím takového problému. Takže zajistit, aby pájený spoj byl dostatečně daleko od hrany konektoru. Nebo ten přechod konektor-kabel vyztužit nějakou vhodnou průchodkou nebo aspoň silnější smršťovačkou.
Samozřejmě se to dá pájet s vědomím takového problému. Takže zajistit, aby pájený spoj byl dostatečně daleko od hrany konektoru. Nebo ten přechod konektor-kabel vyztužit nějakou vhodnou průchodkou nebo aspoň silnější smršťovačkou.