asynchronní 3 fázový motor pro vřeteno

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

28. 2. 2021, 7:37

robokop píše: 28. 2. 2021, 6:51 jeste doplnim, jestli to byla reakce na me s temi otackami ...
Tak trošičku :) .

Jenom ať si prosím každý uvědomí, že vytržená čelist ze sklíčidla není žádné scifi. To až budete v opojení z funkčního upgrade měnič / motor přidávat a přidávat ...
miv
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

3. 3. 2021, 7:43

Trochu jsem pokročil. Dal jsem na Milana199 a protože jsem ve svých zásobách objevil měnič 5.5kW, objednal jsem k tomu motor 3kW/1480ot. (byl za dobrou cenu). Je to asi poněkud předimenzované, ale zase se to nebude hřát a nejspíš nebudu muset přehazovat řemeny. :)
Měnič má možnost zpětné vazby, takže by to i mohlo držet otáčky při zatížení. Nemáte někdo zkušenost s rozdílem teplot na plášti a uvnitř vinutí? Chci dát na plášť bimetalový kontakt, který to při přehřátí odstaví. Nevím ale, jakou zvolit rozpínací teplotu.
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2093
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

4. 3. 2021, 7:17

Já bych tam dal teploměr s externím čidlem a sledoval teplotu. Pokud bude při nízkých otáčkách a velkém zatížení výrazně stoupat tak přidat na motor externí ventilátor. Nebo změnit řezné podminky.
Většina motoru má bimetal již z výroby přímo na vinutí.
Odstavení stroje je až poslední řešení.
miv
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

4. 3. 2021, 10:01

picom píše: 4. 3. 2021, 7:17 Já bych tam dal teploměr s externím čidlem a sledoval teplotu. Pokud bude při nízkých otáčkách a velkém zatížení výrazně stoupat tak přidat na motor externí ventilátor. Nebo změnit řezné podminky.
Většina motoru má bimetal již z výroby přímo na vinutí.
Odstavení stroje je až poslední řešení.
Ano, tak to mám v úmyslu, ale nejdříve to zrealizuji bez ventilátoru, protože je to jednodušší a uvidím, jak se to bude chovat. Ono to předimenzování je opravdu značné, takže to možná nebude potřeba. Stejně tam ještě budu dodělávat měření otáček s analogovým výstupem 4-20mA pro zpětnou vazbu do měniče, tak by se to svezlo spolu.
Bimetal z výroby jsem u tohoto motoru nezaznamenal, budu se muset zeptat výrobce. Možná tam nakonec dám PT1000 a vyhodnocovat to budu v mikrořadiči pro spolu s otáčkami. Stejně tam časem chci i odměřování a strojní posuvy, takže měření teploty je to nejmenší.
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5185
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

4. 3. 2021, 10:05

Motor si musis objednat s cidlem ve vinuti rovnou, dodatecne to nejde. Jde dobastlit, ale neni to uz ono.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
miv
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

4. 3. 2021, 10:53

Charon píše: 4. 3. 2021, 10:05 Motor si musis objednat s cidlem ve vinuti rovnou, dodatecne to nejde. Jde dobastlit, ale neni to uz ono.
Ještě to zkusím, jestli tam jsou schopni dát PTC čidlo, to by bylo samosebou úplně nejlepší.
miv
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

4. 3. 2021, 12:56

Charon píše: 4. 3. 2021, 10:05 Motor si musis objednat s cidlem ve vinuti rovnou, dodatecne to nejde. Jde dobastlit, ale neni to uz ono.
Tak líná huba holé neštěstí. Kdybych se nezeptal, bastlím externí čidlo. Přitom daný motor je standardně vybaven PTC. Akorát to ve specifikacích nemají uvedeno. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5185
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

4. 3. 2021, 1:20

miv píše: 4. 3. 2021, 12:56
Charon píše: 4. 3. 2021, 10:05 Motor si musis objednat s cidlem ve vinuti rovnou, dodatecne to nejde. Jde dobastlit, ale neni to uz ono.
Tak líná huba holé neštěstí. Kdybych se nezeptal, bastlím externí čidlo. Přitom daný motor je standardně vybaven PTC. Akorát to ve specifikacích nemají uvedeno. :mrgreen:
Parada, mas vyreseno :D
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

4. 3. 2021, 5:56

A co s tím čidlem chceš dělat?
Místo původního motoru 1.1kW jsi tam dal hovado 3kW a bojíš se, že ho uvaříš?
miv
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

4. 3. 2021, 11:01

Mex píše: 4. 3. 2021, 5:56 A co s tím čidlem chceš dělat?
Místo původního motoru 1.1kW jsi tam dal hovado 3kW a bojíš se, že ho uvaříš?
Místo původního 1.5kW tříotáčkového, což je trochu rozdíl. A co s čidlem chci dělat? Měřit teplotu a případně vypnout přetížený stroj. Pokud to nebude nutné, tím lépe.
miv
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

6. 3. 2021, 2:16

Milan199 píše: 28. 2. 2021, 7:37
robokop píše: 28. 2. 2021, 6:51 jeste doplnim, jestli to byla reakce na me s temi otackami ...
Tak trošičku :) .

Jenom ať si prosím každý uvědomí, že vytržená čelist ze sklíčidla není žádné scifi. To až budete v opojení z funkčního upgrade měnič / motor přidávat a přidávat ...
Bohužel jsem dospěl k tomu, že musím kompletně vyměnit i řemenový převod, protože při předchozích rekonstrukcích tam dali jediný řemen Z, takže to výkonově nevychází. Použiju zřejmě ozubený řemen. Podle výpočtu (v Inventoru) vychází T5 s šířkou pouhých 16 mm. Je to vůbec možné? Zdá se mi to hrozně málo.
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

6. 3. 2021, 2:19

Lenze obycajny remen presmykne a ides dalej, zubovy je konecna.

PK alebo PJ nejde pouzit?
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

6. 3. 2021, 2:52

miv píše: 6. 3. 2021, 2:16 Bohužel jsem dospěl k tomu, že musím kompletně vyměnit i řemenový převod, protože při předchozích rekonstrukcích tam dali jediný řemen Z, takže to výkonově nevychází. Použiju zřejmě ozubený řemen. Podle výpočtu (v Inventoru) vychází T5 s šířkou pouhých 16 mm. Je to vůbec možné? Zdá se mi to hrozně málo.
Promiň ale co myslíš tím řemenem Z ?

Osobně ozubené řemeny na pohon vřeten nepoužívám. Používám klínové. Pro motor soustruhu 2,2 kW například 3 ks klínových řemenů šíře 8 mm. Při těžší kolizi tvoří "pojistku".
miv
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

6. 3. 2021, 4:59

Milan199 píše: 6. 3. 2021, 2:52
miv píše: 6. 3. 2021, 2:16 Bohužel jsem dospěl k tomu, že musím kompletně vyměnit i řemenový převod, protože při předchozích rekonstrukcích tam dali jediný řemen Z, takže to výkonově nevychází. Použiju zřejmě ozubený řemen. Podle výpočtu (v Inventoru) vychází T5 s šířkou pouhých 16 mm. Je to vůbec možné? Zdá se mi to hrozně málo.
Promiň ale co myslíš tím řemenem Z ?

Osobně ozubené řemeny na pohon vřeten nepoužívám. Používám klínové. Pro motor soustruhu 2,2 kW například 3 ks klínových řemenů šíře 8 mm. Při těžší kolizi tvoří "pojistku".
Myslím tím profil 10/ZX (řezaný úzký). Když jsem to počítal s tímto profilem, vyšly mi 4 kusy. Když jsem zkusil výpočet s ozubeným řemenem, vyšlo to zcela směšně malé. To znamená také malé řemenice, což potřebuji, protože při převodu 1:2.2 pak u vřetene vychází dosti velká řemenice, kterou tam už nedostanu.
miv
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

6. 3. 2021, 5:04

atlan píše: 6. 3. 2021, 2:19 Lenze obycajny remen presmykne a ides dalej, zubovy je konecna.

PK alebo PJ nejde pouzit?
To je také varianta, kterou uvažuji. Mikroklínový řemen se tam asi vejde. Kolik drážek bych měl použít na 3kW? Uvažoval jsem 8 nebo 12. Je to rozumné?
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“