Tak trošičku .
Jenom ať si prosím každý uvědomí, že vytržená čelist ze sklíčidla není žádné scifi. To až budete v opojení z funkčního upgrade měnič / motor přidávat a přidávat ...
Ano, tak to mám v úmyslu, ale nejdříve to zrealizuji bez ventilátoru, protože je to jednodušší a uvidím, jak se to bude chovat. Ono to předimenzování je opravdu značné, takže to možná nebude potřeba. Stejně tam ještě budu dodělávat měření otáček s analogovým výstupem 4-20mA pro zpětnou vazbu do měniče, tak by se to svezlo spolu.picom píše: ↑4. 3. 2021, 7:17 Já bych tam dal teploměr s externím čidlem a sledoval teplotu. Pokud bude při nízkých otáčkách a velkém zatížení výrazně stoupat tak přidat na motor externí ventilátor. Nebo změnit řezné podminky.
Většina motoru má bimetal již z výroby přímo na vinutí.
Odstavení stroje je až poslední řešení.
Místo původního 1.5kW tříotáčkového, což je trochu rozdíl. A co s čidlem chci dělat? Měřit teplotu a případně vypnout přetížený stroj. Pokud to nebude nutné, tím lépe.
Bohužel jsem dospěl k tomu, že musím kompletně vyměnit i řemenový převod, protože při předchozích rekonstrukcích tam dali jediný řemen Z, takže to výkonově nevychází. Použiju zřejmě ozubený řemen. Podle výpočtu (v Inventoru) vychází T5 s šířkou pouhých 16 mm. Je to vůbec možné? Zdá se mi to hrozně málo.
Promiň ale co myslíš tím řemenem Z ?miv píše: ↑6. 3. 2021, 2:16 Bohužel jsem dospěl k tomu, že musím kompletně vyměnit i řemenový převod, protože při předchozích rekonstrukcích tam dali jediný řemen Z, takže to výkonově nevychází. Použiju zřejmě ozubený řemen. Podle výpočtu (v Inventoru) vychází T5 s šířkou pouhých 16 mm. Je to vůbec možné? Zdá se mi to hrozně málo.
Myslím tím profil 10/ZX (řezaný úzký). Když jsem to počítal s tímto profilem, vyšly mi 4 kusy. Když jsem zkusil výpočet s ozubeným řemenem, vyšlo to zcela směšně malé. To znamená také malé řemenice, což potřebuji, protože při převodu 1:2.2 pak u vřetene vychází dosti velká řemenice, kterou tam už nedostanu.Milan199 píše: ↑6. 3. 2021, 2:52Promiň ale co myslíš tím řemenem Z ?miv píše: ↑6. 3. 2021, 2:16 Bohužel jsem dospěl k tomu, že musím kompletně vyměnit i řemenový převod, protože při předchozích rekonstrukcích tam dali jediný řemen Z, takže to výkonově nevychází. Použiju zřejmě ozubený řemen. Podle výpočtu (v Inventoru) vychází T5 s šířkou pouhých 16 mm. Je to vůbec možné? Zdá se mi to hrozně málo.
Osobně ozubené řemeny na pohon vřeten nepoužívám. Používám klínové. Pro motor soustruhu 2,2 kW například 3 ks klínových řemenů šíře 8 mm. Při těžší kolizi tvoří "pojistku".