Motor-určení

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5225
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

14. 8. 2021, 6:17

Mi88ko píše: 14. 8. 2021, 5:33
Charon píše: 14. 8. 2021, 5:26 Stále jsem pro variantu a)
Mam starou vrtacku (volman) takze bych ho chtel osadit....

Takze budu sbirat informace 1/2 roku nez ho vyhodim :)
Budeš na ni chtit vrtat ne jednou za rok? Furt a)

Funkční do muzea? Varianta b)
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Uživatelský avatar
Mi88ko
Příspěvky: 89
Registrován: 9. 12. 2019, 7:23

14. 8. 2021, 6:28

Sbirame konvecni stroje...
Je radost kdyz muzes koukat jak historie funguje...
Za me varianta a)
Sehnat co nejvic info a at jede...
Jsem hobik- ne profi...

Takze znova mimo tema...bezelo to na 120V, jake jsou vyrive proudy na kotve?
Jak je to s chlazenim, napajenim?
Kde popr. sehnat 3 ks autotransformatoru na odzkouseni?
Život nemá reprízu.
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5225
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

14. 8. 2021, 6:47

Existoval i 3fazovy autotransformator, meli jsme ho v praci. Mozna by šel utesat nejaky frekvencak
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

14. 8. 2021, 7:19

Charon píše: 14. 8. 2021, 5:25
Mi88ko píše: 14. 8. 2021, 4:36 Mezi fazema je stejna hodnota R cca 11ohm
(L1-L2, L1-L3, L2-L3)vse kolem 11R

Faze mezi zemi jsou cca kolem 1Mohm.

Kotva je odlehcena, viz foto...
Loziska jsou kluzna - mosaz.

Vice foto...
No a mělo by to být aspoň desetkrát víc, jeden megaohm je prd :cry:
Niekedy staci kohm/V cize jedno mega vyhovuje, dolezite je mat zapojeny ten zltozeleny drat :D
Uživatelský avatar
Mi88ko
Příspěvky: 89
Registrován: 9. 12. 2019, 7:23

14. 8. 2021, 10:10

atlan píše: 14. 8. 2021, 7:19
Charon píše: 14. 8. 2021, 5:25
Mi88ko píše: 14. 8. 2021, 4:36 Mezi fazema je stejna hodnota R cca 11ohm
(L1-L2, L1-L3, L2-L3)vse kolem 11R

Faze mezi zemi jsou cca kolem 1Mohm.

Kotva je odlehcena, viz foto...
Loziska jsou kluzna - mosaz.

Vice foto...
No a mělo by to být aspoň desetkrát víc, jeden megaohm je prd :cry:
Niekedy staci kohm/V cize jedno mega vyhovuje, dolezite je mat zapojeny ten zltozeleny drat :D
:)
Život nemá reprízu.
Selic
Příspěvky: 651
Registrován: 17. 2. 2010, 1:58
Bydliště: Novopacko

15. 8. 2021, 9:39

Mám 3f regulační transformátor křižík na vozíčku a klešťový ampérmetr.
Královehradecký kraj. Kdyžtak pošli PM.
Mi88ko píše: 14. 8. 2021, 6:28 Sbirame konvecni stroje...
Je radost kdyz muzes koukat jak historie funguje...
Za me varianta a)
Sehnat co nejvic info a at jede...
Jsem hobik- ne profi...

Takze znova mimo tema...bezelo to na 120V, jake jsou vyrive proudy na kotve?
Jak je to s chlazenim, napajenim?
Kde popr. sehnat 3 ks autotransformatoru na odzkouseni?
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Uživatelský avatar
Mi88ko
Příspěvky: 89
Registrován: 9. 12. 2019, 7:23

18. 8. 2021, 8:20

Selic píše: 15. 8. 2021, 9:39 Mám 3f regulační transformátor křižík na vozíčku a klešťový ampérmetr.
Královehradecký kraj. Kdyžtak pošli PM.
Mi88ko píše: 14. 8. 2021, 6:28 Sbirame konvecni stroje...
Je radost kdyz muzes koukat jak historie funguje...
Za me varianta a)
Sehnat co nejvic info a at jede...
Jsem hobik- ne profi...

Takze znova mimo tema...bezelo to na 120V, jake jsou vyrive proudy na kotve?
Jak je to s chlazenim, napajenim?
Kde popr. sehnat 3 ks autotransformatoru na odzkouseni?
Ahoj...diky za nabidku...
Motor je na 3x300V, 1220rpm, asi 1,22kW?

Vinuti je OK, mezizavitovy zkrat neni...
Diky tomu ze jsem narazil na staryho chlapika v Prachaticich, tak mi dost pomohl...

Ted se vracim zpatky k puvodnimu konceptu...roztocit ho...
Cestu k Tobe bych asi volil po vystrileni vsech moznosti...

Nicmene spis mam dotaz na trafo - daji se nekde sehnat 3ks trafa 400/300V? Popr. vzit 400/230V a trochu od nej odtocit?
Život nemá reprízu.
Selic
Příspěvky: 651
Registrován: 17. 2. 2010, 1:58
Bydliště: Novopacko

18. 8. 2021, 8:34

Ahoj, v bývalé firmě jsme na zkoušky rozvaděčů pro Ameriku nechali navinout trafo s několika odbočkami pro různá napětí. Jeden z převodů byl 400V nebo 440V na 500V. Kdyby se pustilo 400V do těch 500V, tak by ze 400V lezlo cca 320V, to už by ten motor asi snesl.
Můžu se zkusit zeptat, zda to ještě leží někde ve skladu. Pokud vím za poslední 3roky to nikdo nepotřeboval.


Mi88ko píše: 18. 8. 2021, 8:20
Selic píše: 15. 8. 2021, 9:39 Mám 3f regulační transformátor křižík na vozíčku a klešťový ampérmetr.
Královehradecký kraj. Kdyžtak pošli PM.
Mi88ko píše: 14. 8. 2021, 6:28 Sbirame konvecni stroje...
Je radost kdyz muzes koukat jak historie funguje...
Za me varianta a)
Sehnat co nejvic info a at jede...
Jsem hobik- ne profi...

Takze znova mimo tema...bezelo to na 120V, jake jsou vyrive proudy na kotve?
Jak je to s chlazenim, napajenim?
Kde popr. sehnat 3 ks autotransformatoru na odzkouseni?
Ahoj...diky za nabidku...
Motor je na 3x300V, 1220rpm, asi 1,22kW?

Vinuti je OK, mezizavitovy zkrat neni...
Diky tomu ze jsem narazil na staryho chlapika v Prachaticich, tak mi dost pomohl...

Ted se vracim zpatky k puvodnimu konceptu...roztocit ho...
Cestu k Tobe bych asi volil po vystrileni vsech moznosti...

Nicmene spis mam dotaz na trafo - daji se nekde sehnat 3ks trafa 400/300V? Popr. vzit 400/230V a trochu od nej odtocit?
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

18. 8. 2021, 9:13

3f regulační výkonové trafo asi zas tak moc lidí nemá,
Ale frekvenční měnič má spousta lidí.
Tak proč to nezkusíš s nějakým měničem?
Když omezíš výstupní proud a budeš najíždět s frekvencí/napětím opatrně, tak nic moc neriskuješ.
Ale samozřejmě to nebude stylové - historický motor a ne tak historický měnič.
Uživatelský avatar
Mi88ko
Příspěvky: 89
Registrován: 9. 12. 2019, 7:23

18. 8. 2021, 9:23

Mex píše: 18. 8. 2021, 9:13 3f regulační výkonové trafo asi zas tak moc lidí nemá,
Ale frekvenční měnič má spousta lidí.
Tak proč to nezkusíš s nějakým měničem?
Když omezíš výstupní proud a budeš najíždět s frekvencí/napětím opatrně, tak nic moc neriskuješ.
Ale samozřejmě to nebude stylové - historický motor a ne tak historický měnič.
Nad tim jsem taky uvazoval...hodit ho na nejakyho Omrona, jenze nevim jestli na nem lze nastavit vystupni napeti 300V...
Proud bych neomezoval...jen bych na vstup k motoru zapojil gg pojistky s nejakou adekvatni hodnotou...
Život nemá reprízu.
Uživatelský avatar
Mi88ko
Příspěvky: 89
Registrován: 9. 12. 2019, 7:23

18. 8. 2021, 9:24

Selic píše: 18. 8. 2021, 8:34 Ahoj, v bývalé firmě jsme na zkoušky rozvaděčů pro Ameriku nechali navinout trafo s několika odbočkami pro různá napětí. Jeden z převodů byl 400V nebo 440V na 500V. Kdyby se pustilo 400V do těch 500V, tak by ze 400V lezlo cca 320V, to už by ten motor asi snesl.
Můžu se zkusit zeptat, zda to ještě leží někde ve skladu. Pokud vím za poslední 3roky to nikdo nepotřeboval.


Mi88ko píše: 18. 8. 2021, 8:20
Selic píše: 15. 8. 2021, 9:39 Mám 3f regulační transformátor křižík na vozíčku a klešťový ampérmetr.
Královehradecký kraj. Kdyžtak pošli PM.

Ahoj...diky za nabidku...
Motor je na 3x300V, 1220rpm, asi 1,22kW?

Vinuti je OK, mezizavitovy zkrat neni...
Diky tomu ze jsem narazil na staryho chlapika v Prachaticich, tak mi dost pomohl...

Ted se vracim zpatky k puvodnimu konceptu...roztocit ho...
Cestu k Tobe bych asi volil po vystrileni vsech moznosti...

Nicmene spis mam dotaz na trafo - daji se nekde sehnat 3ks trafa 400/300V? Popr. vzit 400/230V a trochu od nej odtocit?


Diky :)
Život nemá reprízu.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

18. 8. 2021, 9:58

Mi88ko píše: 18. 8. 2021, 9:23 Nad tim jsem taky uvazoval...hodit ho na nejakyho Omrona, jenze nevim jestli na nem lze nastavit vystupni napeti 300V...
Proud bych neomezoval...jen bych na vstup k motoru zapojil gg pojistky s nejakou adekvatni hodnotou...
Napětí si může nastavit jakékoli až do výšky napájecího napětí.
Takže pokud chceš 300V, budeš potřebovat měnič se vstupem 3x400V.

S proudem dělej jak myslíš, já bych ho minimálně ve fázi pokusů omezil.
Nějak ty blesky v dílně nemám moc rád.
Milan199
Příspěvky: 2928
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

19. 8. 2021, 1:37

Mi88ko píše: 18. 8. 2021, 9:23 Proud bych neomezoval...jen bych na vstup k motoru zapojil gg pojistky s nejakou adekvatni hodnotou...
Bacha ! Většina výrobců zakazuje mezi měnič a motor dávat vypínač / pojistky nebo něco takového.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

19. 8. 2021, 6:16

na zkoušku se ten motor musí rozeběhnout i na malé napětí, třeba 3x24V
nebo dát do serie s vinutím 200W žárovky
......
ještě něco
v ložiskových domcích musí být tak do třetiny olej
ten volný kroužek se v něm dole brodí a vynáší olej nahoru
funguje to překvapivě dobře
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 761
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

19. 8. 2021, 8:55

Když je tady tema určení motoru, tak se taky zeptám. Mám motor bez štítku, odhadem metrák váhy a 1400 ot. Dá se odhadnout výkon? Nemám ho samozřejmě jak zatížit.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“