Vyrovnavaci vlnity krouzek v el. motoru

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
NoDebate
Příspěvky: 24
Registrován: 12. 1. 2023, 8:18

10. 3. 2023, 8:30

Cau, potrebuju poradit, mozna na to prijdu nakonec sam - udelam testy hlucnosti, ale jsou zde zkusenejsi a nekdo to treba bude nekdy hledat. V motoru je jeden vlnity vyrovnanaci krouzek (nejspis vyrovnavaci, vlnity je na 100%). Je u jednoho z lozisek a ja zaboha nemuzu prijit u ktereho loziska vlastne byl, kdyz jsem vysunoval rotor a menil loziska. Je v "zadni" casti bliz vrtulce chlazeni nebo je v "predni" casti u hridele? Jde velmi spatne zjistit presnou polohu rotoru vuci statoru, kdyz tam nemam zadne viko a neni to stazene, a tak jednou vidim rotor o cca 0.5mm pod vnejsi hranou lamel statoru, podruhe stejnou vzdalenost nad ni a to z jedne, tak i z druhe strany (jakekoli strany).
honzaZ
Příspěvky: 134
Registrován: 3. 11. 2019, 2:02

10. 3. 2023, 9:25

Ahoj, u krokových motorků je vlnová podložka na konci motoru (hřidel pruží při zatlačení), možná je to proto aby když hřídel dostane ťukanec, tak dojde k propružení a nejde rána přímo do ložiska
NoDebate
Příspěvky: 24
Registrován: 12. 1. 2023, 8:18

10. 3. 2023, 10:56

Ahoj, no to je moje uvazovani uplne stejne, kdyz dam motor svisle hrideli nahoru, tak kdyz se hridel "sekne", tak raz dostane "axialni" kolecko a nepujde to do loziska, ne? Jenze kdyz dam ten krouzek v mem motoru "dozadu", tak tam neco chrasti, dre, nevim jak to chroumani popsat vlastne, kdyz krouzek dam mezi hridel a rotor, tak je motor tissi a nic nechroume.
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

10. 3. 2023, 11:15

Predpokladam pouziti paru obycejnych jednoradych kulickovych lozisek v indukcnim elektromotoru s dominantne radialnim zatizenim hridele. V takovem pripade obvykle tak jak ukazuje obrazek. Pokud existuje i vyznamnejsi prevazne jednostranne axialni zatizeni, tak vlnovou pruzinu vzdy proti nemu na vnejsi krouzek. Axialni posuv kotvy vuci statoru v radech jednotek mm nebyva silove prilis vyznamny.
Přílohy
predpeti kulickovych.JPG
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2110
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

10. 3. 2023, 12:10

Jestli je podložka u vrtulky nebo u hřídele by mělo být jedno. V bočnici musí být ložisko suvně, aby se zajistilo predpětí, jinak to chrastí.
NoDebate
Příspěvky: 24
Registrován: 12. 1. 2023, 8:18

10. 3. 2023, 12:33

picom píše: 10. 3. 2023, 12:10 Jestli je podložka u vrtulky nebo u hřídele by mělo být jedno. V bočnici musí být ložisko suvně, aby se zajistilo predpětí, jinak to chrastí.
Je to jedno i kdyz je motor vertikalne? (vrtacka, hridel je smerem nahoru)
NoDebate
Příspěvky: 24
Registrován: 12. 1. 2023, 8:18

10. 3. 2023, 12:52

Dawe píše: 10. 3. 2023, 11:15 Predpokladam pouziti paru obycejnych jednoradych kulickovych lozisek v indukcnim elektromotoru s dominantne radialnim zatizenim hridele. V takovem pripade obvykle tak jak ukazuje obrazek. Pokud existuje i vyznamnejsi prevazne jednostranne axialni zatizeni, tak vlnovou pruzinu vzdy proti nemu na vnejsi krouzek. Axialni posuv kotvy vuci statoru v radech jednotek mm nebyva silove prilis vyznamny.
rozumim! Diky! Zvlnene pruzinove kolecko teda dam pro svislou polohu motoru na vnejsi stranu "spodniho" loziska.
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2110
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

10. 3. 2023, 2:15

Pokud je motor svislé, tak bych ji dal nahoru.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“