Vřeteno ATAS s ER 16

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 6. 2016, 8:46

lubbez píše:když motor rozeberete, statorové plechy jsou hranaté
Zajímavá informace.
Jestli to máš rozdělané, mohl bys prosím změřit kolik je tam zhruba reálně místa?
Asi by nejsnažší vyšlo naohýbat z měděné trubky U-čka (případně kdyby se to vešlo, tak i dvojitá U, teda něco jako tvar W), ty vytáhnout provrtaným horním štítem a nahoře propojit nastrčenými plastikovými hadičkami.
Otázkou je, jestli by se tam vešel ten W-profil třeba z Cu trubky 6x1mm. Pokud ano, tak by to bylo asi docela příjemné a levné řešení.
Díky.
lubbez
Příspěvky: 3155
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

28. 6. 2016, 9:26

Vnitřní díra Atase je cca 85mm a to je i ten poslední rozměr kruhové úseče. Jinak délka je 39-40mm a výška 6,5mm. Dělá se měká CU trubka 10x0,8mm a dvě vedle sebe se dají vytvarovat tak, aby se do těch mezer vešly. V každém případě je to zajímavý námět.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

28. 6. 2016, 8:06

lubbez píše:Vnitřní díra Atase je cca 85mm a to je i ten poslední rozměr kruhové úseče. Jinak délka je 39-40mm a výška 6,5mm. Dělá se měká CU trubka 10x0,8mm a dvě vedle sebe se dají vytvarovat tak, aby se do těch mezer vešly. V každém případě je to zajímavý námět.
Pokud je výška v nejvyšším bodě jen 6.5mm, tak to už by se tam asi profil W nevešel, ale U z trubky 6mm při troše snahy (případně ji trochu zploštit ve svěráku) by se mohl vejít.
Teď ještě kde sehnat měkkou Cu trubku 6mm. Všelijaké Bauxxx mají trubky minimálně 10mm, u chlaďařů by tenkou trubku měli, ale minimum 50 metru.
Díky za info o rozměrech.
piskoteek
Příspěvky: 883
Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

28. 6. 2016, 9:33

Nejsem si úplně jistej,ale trubka na brzdy u aut je měkká a dokonce i možná 6tka..na autě jsem dělal před půl rokem komplet brdy,tak už si to moc nepamatuji :?
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

28. 6. 2016, 10:10

No vida, tak tenhle směr mě vůbec nenapadl.
Díky za tip.
piskoteek
Příspěvky: 883
Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

29. 6. 2016, 7:00

Není zač,borec mi v auto dílech fiknu délky jaký sem chtěl a udělal koncovky.bylo toho cca 5-6m tuším a cena 2x dlouhé trubky od brzd.valce po zadek a pak krátké k předkům ..do 1000kc skum prdum.Moc pěkně se s tím pracovalo a i kleště to zmáčknou jak malinu.
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
piskoteek
Příspěvky: 883
Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

30. 6. 2016, 3:35

Pánové je někdo z okolí Otrokovic co by mi toho atase pomohl roztočit,nemam ani žádný měřak nic,tak se do toho pouštět nechci.Lita mi v tom dost peněz,tak to nechci doku*vit. Předem děkuji
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
lubbez
Příspěvky: 3155
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

19. 7. 2016, 8:05

Dotaz na odborníky. Má rozebraného Atase a chystám se na "vodní chlazení", tady by problém být neměl. Krom toho uvažuju o výměně ložisek. Chtěl bych použít kosoúhlé ložisko 7204 s přesností P4, podle katalogu mají max 45t otáček. Druhá varianta by byla vepředu nechat stávající 6004 a opřít až konec vřetena. Na víčku je dost místa na nějaký udělátor na nastavení vůlí. Co vy na to ??? Samozřejně bych byl rád, kdyby se diskuze zůčastnili ti, kteří ví "vo co go". Názory Jihočeských matek "vím hovno ale může to být nebezpečné" asi ne. Děkuji.
pslany
Příspěvky: 15
Registrován: 8. 2. 2011, 12:51

7. 2. 2018, 8:57

Dobrý den,

dostalo se ke mne vreteno FT4C82R 750W s menicem EMERSON A 1200075 0,75 kW.

Procetl jsem tu co se dalo, ale nejak jsem se nedostal doporucenemu nastaveni.

Nemuzete mi nekdo prosim poradit?

Dekuji Pavel
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

7. 2. 2018, 1:48

Atas dělá dobrá vřetena, ale mizernou dokumentaci. Ani ten štítek na motor nedává. Já jsem jim to ale už odpustil, protože to vřeteno je fakt povedené. Má sice hovadské rozměry, ale to podle mě za málo peněz hodně muziky.
Mám menšího 500W bráchu.

Jak bych to nastavoval já (a jak jsem to nastavoval já):
- zapni skalární režim bez jakéhokoli zvyšování křivky, prostě ten nejjednodušší lineární
- nastav známé parametry:
počet pólů 2
jmenovitá frekvence = maximální frekvence = 400Hz
minimální frekvence jakou chceš, pokud si pohlídáš teplotu tak klidně i 0Hz, jinak třeba 50Hz
jmenovité napětí 230V
pokud to bez toho nejde, tak nějaký dost vysoký jmenovitý proud, třeba 5A, v této chvíli o to nejde
- roztoč motor na maximální otáčky, tj. na 400Hz (pozor, je to už díky integrované vrtulce docela hukot, ať tě to nepřekvapí a nemusíš měnit spoďáry)
- změř na měniči proud motoru a poznač si ho (každý měnič ho umí zobrazit, jen se to musí naklikat na tlačítkách)
- vřeteno vypni
- nastav změřený proud jako jmenovitý proud
- pokud se tam nastavuje maximální proud, tak vezmi ten změřený a vynásob ho třeba 1.2-1.3x
- zapni vektorový režim
- spusť autotuning parametrů s otáčením, a po skončení testu nechej parametry uložit.
- spokojeně frézuj

Sice se tady objevují informace, že by se vřeteno mělo provozovat ve skalárním režimu. Nemyslím si to, vektorový režim bez zátěže funguje stejně jako skalární, pokud otáčky klesnou, tak prostě přidá. Podle mě jsou stabilní otáčky i pod zátěží docela důležité. Jen je třeba dávat pozor na případné přetížení vřetene v hodně nízkých otáčkách s hodně velkou zátěží, ale takhle snad nikdo takové vysokootáčkové vřeteno moc neprovozuje.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

7. 2. 2018, 1:50

lubbez píše:Má rozebraného Atase a chystám se na "vodní chlazení", tady by problém být neměl. Krom toho uvažuju o výměně ložisek.
Jak to prosím dopadlo?
Zrealizoval jsi to vodní chlazení? A pokud ano, tak jakým způsobem?
A na ta ložiska došlo?
Díky za info.
pslany
Příspěvky: 15
Registrován: 8. 2. 2011, 12:51

7. 2. 2018, 8:47

Mex píše:Atas dělá dobrá vřetena, ale mizernou dokumentaci. Ani ten štítek na motor nedává. Já jsem jim to ale už odpustil, protože to vřeteno je fakt povedené. Má sice hovadské rozměry, ale to podle mě za málo peněz hodně muziky.
Mám menšího 500W bráchu.

Jak bych to nastavoval já (a jak jsem to nastavoval já):
- zapni skalární režim bez jakéhokoli zvyšování křivky, prostě ten nejjednodušší lineární
- nastav známé parametry:
počet pólů 2
jmenovitá frekvence = maximální frekvence = 400Hz
minimální frekvence jakou chceš, pokud si pohlídáš teplotu tak klidně i 0Hz, jinak třeba 50Hz
jmenovité napětí 230V
pokud to bez toho nejde, tak nějaký dost vysoký jmenovitý proud, třeba 5A, v této chvíli o to nejde
- roztoč motor na maximální otáčky, tj. na 400Hz (pozor, je to už díky integrované vrtulce docela hukot, ať tě to nepřekvapí a nemusíš měnit spoďáry)
- změř na měniči proud motoru a poznač si ho (každý měnič ho umí zobrazit, jen se to musí naklikat na tlačítkách)
- vřeteno vypni
- nastav změřený proud jako jmenovitý proud
- pokud se tam nastavuje maximální proud, tak vezmi ten změřený a vynásob ho třeba 1.2-1.3x
- zapni vektorový režim
- spusť autotuning parametrů s otáčením, a po skončení testu nechej parametry uložit.
- spokojeně frézuj

Sice se tady objevují informace, že by se vřeteno mělo provozovat ve skalárním režimu. Nemyslím si to, vektorový režim bez zátěže funguje stejně jako skalární, pokud otáčky klesnou, tak prostě přidá. Podle mě jsou stabilní otáčky i pod zátěží docela důležité. Jen je třeba dávat pozor na případné přetížení vřetene v hodně nízkých otáčkách s hodně velkou zátěží, ale takhle snad nikdo takové vysokootáčkové vřeteno moc neprovozuje.
diky moc uz mi to jede z panelu menice, ale mam jeste problem u rizeni napetim, podle planku v navodu jsem zapojil potencimetr a nastavil menu, motor se mi vsak nerozjede, jestli nekdo vite proc, budu vdecny za kazdou radu. Diky
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

7. 2. 2018, 9:11

Namaluj jak je to zapojené a jak jsi nastavil vstup pro ovládání.
pslany
Příspěvky: 15
Registrován: 8. 2. 2011, 12:51

7. 2. 2018, 10:17

mam to zapojene presne podle navodu, viuz priloha, jedine co zmenim je parametr PAD (ovladani z panelu) na AI.AV a uz se to po stisknuti start nerozjede. Napeti na potaku je, do vsupu se otacenim meni, tak nevim, podle me by se to melo rozjet i bez potaku na minimalni otacky (0V do vstupu),bohuzel nic, B7 mam rozpojene, ale myslim ze by se to stejne melo aspon rozjet na min otacky, coz odpovida 0V
Přílohy
setings fm.png
setings fm.png (9.81 KiB) Zobrazeno 5408 x
pslany
Příspěvky: 15
Registrován: 8. 2. 2011, 12:51

7. 2. 2018, 10:40

asi to mam spatne, zitra vyzkousim toto
Přílohy
setings fm 1.png
setings fm 1.png (8.8 KiB) Zobrazeno 5402 x
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“