Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

28. 6. 2016, 7:42

Já to jako "chlaď a přetáčej" nechápal.
packa píše:ještě keramika tady..
Díky! Bohužel opět bez specifikace max. toček :(
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

28. 6. 2016, 7:47

tak kup to levnější a testuj , s tou cenou nemáš moc co ztratit
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

28. 6. 2016, 7:51

tak já to tak pochopil.. třeba to myslel fmodel jinak..
jinak ty keramický takhle malý budou někde k 50000ot alespoň když to porovnám s katalogem a rozměrama co mám tady.. toho bych se asi nebál a jak píše Packa za ty prachy to klidně zkus..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

28. 6. 2016, 8:16

Tak jo, zkusim, díky!

Místo 6003 si můžu vybrat (tj. sedí vnitřní průměr):
  • keramické ložisko 6903-2RS/C (17x30x7 mm) (120,00 Kč)
  • keramické ložisko 6803-2RS/C (17x26x5 mm) (170,00 Kč)
Místo 6000:
  • nerezové keramické ložisko S 6700/C (10x15x3 mm) (95,00 Kč)
  • keramické ložisko 6700-2RS/C (10x15x4 mm) (95,00 Kč)
  • keramické ložisko 6800-2RS/C (10x19x5 mm) (95,00 Kč)
  • keramické ložisko 6900-2RS/C (10x22x6 mm) (95,00 Kč)
Asi bych šel do těch nejmohutnějších (odhaduji nejvyšší zatížítelnost), tj. 6903-2RS/C (17x30x7 mm) a 6900-2RS/C (10x22x6 mm), souhlas?

Jak řešit ty mezikroužky, to musí bejt asi docela dost přesný, počítám?

Děkuju, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

28. 6. 2016, 8:19

podle mě by to neměl být problém na mazloj vytočit , samo že na jedno upnutí vnitřek i povrch a lepit loctitem a za mokra složit a lehce proklepnout gumovou paličkou a znova přetáhnout . samo postupně zaběhnout
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

3. 7. 2016, 11:03

Včera jsem vytočil redukci pro horní (dolní?) ložisko místo původního 6000Z, to umim celý vyměnit sám, tak jsem to chtěl vyzkoušet zatim v kombinaci s původní 6003Z na druhý straně, pro představu. Moc dobrej pocit z toho nemám. Sesadil jsem to, poklepal (zvonem na odpad, hehe, gumovou paličku nemám :roll:), nechal docela dlouho běžet na 120Hz, zase poklepal a utáh, ale už při těhle točkách z toho lezou divný zvuky a nijak se to zatim nemění.

https://youtu.be/l9G6JAWp2wE

Nevim, jestli to může bejt tou redukcí (přecijen je dělaná na mazlovi, i když mám pocit, že dopadla docela dobře) nebo jestli jsem přecenil ty ložiska. Tydle malý jsem si koupil dvě, každý se v ruce točilo trochu jinak.. btw. do obou ložisek jsem stříkl trochu WD-40 PTFE maziva.

T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

4. 7. 2016, 6:25

to bude těmi levnými ložisky
říká se : z hovna byč neupleteš- :wink: a tady to platí dvojnásob.
Pak jestli by ty ložiska jeli jakš takš, tak si je dodělal tím WD :lol:
Proč lidi všude serete to WD, diť je to jenom předražená nafta.
jj ,jen skoušej a odřáchneš si vřeteno. měnič tě nepoučil ? :lol: ještě si asi neviděl rozbytej blok motoru od ložiska, co ?
bobanbob
Příspěvky: 229
Registrován: 9. 6. 2016, 5:15
Bydliště: Nechanice
Kontaktovat uživatele:

4. 7. 2016, 6:51

Kvako1 píše:to bude těmi levnými ložisky
říká se : z hovna byč neupleteš- :wink: a tady to platí dvojnásob.
Pak jestli by ty ložiska jeli jakš takš, tak si je dodělal tím WD :lol:
Proč lidi všude serete to WD, diť je to jenom předražená nafta.
jj ,jen skoušej a odřáchneš si vřeteno. měnič tě nepoučil ? :lol: ještě si asi neviděl rozbytej blok motoru od ložiska, co ?
naprostý souhlas :D z ložiskama jsem se taky už vyškolil dodnes nosím v peněžence pro štěstí kus plátku z frézy . je pravda že to byla frézka na dřevo motor 5,5 kw
kolečko litinových střepů z pravítka a stolu- tenkrát mě zachránil podavač mezi mnou a frézou :D to byla rána že sem se málem posral a skákal šipku na zem . :D
ložiska co tam patřily stály 3700 kus tak jsme tam daly ložisko za 200 kč , běželo to 10 minut a pak z toho bylo 65000 za opravu :(
jo a to WD pro mě taky není mazivo!!! to je leda tak na hemeroidy. :roll:
Uživatelský avatar
Kratus
Příspěvky: 511
Registrován: 1. 5. 2015, 2:36
Bydliště: Příbram

4. 7. 2016, 7:16

on tam dal telon, ne klasický WD40
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22394
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

4. 7. 2016, 7:19

to je to setreni koruny i kdyby to melo stat deset tisic

u toho atase se to ale moc nepocita
tam nikdy nebyli vretenovy loziska
vlastne to vubec nema ulozeni jako vreteno proste je to obyc motor s klestinou
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Miltech
Sponzor fora
Příspěvky: 555
Registrován: 25. 10. 2009, 7:59
Bydliště: Kostelec na Hane

4. 7. 2016, 8:19

Taky si myslím, že s tím WD jsi neudělal dobře. Přípravky WD jsou určeny na pomalu se točící (pohybující) se součásti, jako panty a pod. Obsahují rozpouštědla a na rychle se točící součásti jako ložiska, nejsou vhodná. Dá se "rozpohybovat" ložisko, ale u rychle se točícího stroje by mělo následovat přimazání speciálním mazivem na ložiska a to pouze pokud není možné ložisko bezprostředně vyměnit za nové. Kvalitní ložiska mají "celoživotnostní" náplň maziva a není potřeba je přimazávat, tedy aspoň ty zakrytované.
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

4. 7. 2016, 8:22

ja chtěl jenom poukazat na to WD a podezřele levné ložiska.

WD opravdu ne ať je jakékoliv. Papír snese všechno a pořád je to jenom nafta.
Ložiska je jedno jaká značka, pokud u něj neuvádí parametr tak je to jenom o pruser.
pokud se ložisko zadře, nedejbože praskne teplem tak v nejlepším případě vydře to lůžko v bloku motoru.
u silnějších motorů to může roztrhnout celý blok, tady to asi nehrozí ,ale i tak by mi bylo líto ,kůli nějaké stokoruně oddělat to vřetýnko.
kvalitní vazelína v dílně je základ. dá se koupit i male množství 50g a podobně..
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

4. 7. 2016, 8:55

Je to několik věcí dohromady a to kruhovitost otvoru ( nelisovat, ale použít základy fyziky ,tzn teplo ,chlad jinak hrozí vznik otřepu což je ve finále šišatá díra) správný přesah ložiska jinak dojde k deformaci kroužku a zmenšení vůle montáž viz předchozí v závorce. Správný mazací tuk na vřetenová ložiska a jeho správné malé množství . No a přesnost ložisek alespoň P3 .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

4. 7. 2016, 10:03

WD-40 je firma, nemyslim, že je to vše to samý. Toto je speciální teflonové mazivo, použil jsem ho na doporučení prodejce ložisek (před montáží bych je přimazal teflonovým sprejem, časem sem možná dám výcuc z celé naší konverzace).

Nejde mi o to ušetřit korunu nebo stovku, klidně si nechám poradit, ale bylo by fajn, kdybyste začali od zadání. Je to experiment, jsem připraven to zabalit, pokud se to ukáže jako nesmysl.

Ložisko nebylo potřeba lisovat, při nasazování jsem použil fyziku ze závorky, teď šlo stahnout (chci tam ještě zkusit to druhý) celkem lehce dokonce i bez fyziky, asi se tam dostalo trochu maziva.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
bobanbob
Příspěvky: 229
Registrován: 9. 6. 2016, 5:15
Bydliště: Nechanice
Kontaktovat uživatele:

4. 7. 2016, 1:03

já na ložiska používám chladící spray jde to uplně luxusně když se ložisko zamrazí
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“