Zaklad frezky
- Francotirador
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
V podstatě to, že se středový díl křížového stolu, přesněji vertikální síla, v jeho krajní příčné poloze přesune mimo (před / za) vozíky. U toho tvého posledního řešení (s kolejnicemi dole tj. na rámu) tento případ nenastane. Respektive ano, ale jen u podélného (X) posuvu, čemuž se kvůli rozměrům lze jen těžko vyhnout (koneckonců tak jak to máš teď, v podstatě mají dispozičně konvenční frézky u křížového stolu s rybinovým vedením).bronek999 píše:...neviem co si predstavujes pod "středový díl stolu letmo"...
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Odporucam este zakreslit realne radiusy na tych jakloch, pri 10mm hrubke steny to uz moze celkom klamat...
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 10. 2. 2009, 6:21
2 veci:
1. ako si spomenul ten web s profilmi, mrkol som tam, maju tam aj profily tahane za tepla a tie su aj v hrubke 16mm.
Tie budu lepsie, a myslim ze tahane za tepla budu na tento ucel vhodnejsie (ale toto prenecham odbornikom).
2. overil by som si, ci sa tie voziky budu dat takto proti sebe zmontovat - ci sa diery na skrutky nebudu navzajom kryt tak, ze to bude nezmonovatelne. ak ano, budu musiet byt inak rozmiestnene - sirsi posuv pre spodnu osu stola.
1. ako si spomenul ten web s profilmi, mrkol som tam, maju tam aj profily tahane za tepla a tie su aj v hrubke 16mm.
Tie budu lepsie, a myslim ze tahane za tepla budu na tento ucel vhodnejsie (ale toto prenecham odbornikom).
2. overil by som si, ci sa tie voziky budu dat takto proti sebe zmontovat - ci sa diery na skrutky nebudu navzajom kryt tak, ze to bude nezmonovatelne. ak ano, budu musiet byt inak rozmiestnene - sirsi posuv pre spodnu osu stola.
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
taky si tam nakresli matici ta je obvykle vyšší než lineár tak aby jsi se pak nedivil, ta destička křížového stolu je podle mě jak nic.. když do toho zafrézuješ vozíky přiděláš nějaké přítlačné lišty tak to je prostě málo..o tom že to nepůjde asi smontovat už tady někdo psal.. rovněž ve stádiu návrhu navrhni kam ti poletěj špony a emulze a vymysly nějaké krytování.. ať to pak není nějakej kompromis.. jinak já bych na to šel uplně obráceně zalejt nějaké "masivní plocháče a pak teprve obrábět už zalitej celek.. pak ani nepotřebuješ takové hovadské jakly...
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Re : V podstatě to, že se středový díl křížového stolu, přesněji vertikální síla, v jeho krajní příčné poloze přesune mimo (před / za) vozíky.
os obrabania bude vzdy v strede vozika(vozikov). Takze letmo to nebude nikdy.
Voziky sa budu dat zoskrutkovat. Dva na sebe otocene o 90 stupnov presne ostane miesto na skrutku. Zafrezovat foziky? pocital som s tym ze len zrovnam dosku do roviny?
Tak ubudne len par desatin. Vyska vozika s linearom je 50mm, takze matica by tam laa vojst v pohode. Nevraviac o tom ze v pripade nudze sa da odfrezovat material aj hore aj dolu.
os obrabania bude vzdy v strede vozika(vozikov). Takze letmo to nebude nikdy.
Voziky sa budu dat zoskrutkovat. Dva na sebe otocene o 90 stupnov presne ostane miesto na skrutku. Zafrezovat foziky? pocital som s tym ze len zrovnam dosku do roviny?
Tak ubudne len par desatin. Vyska vozika s linearom je 50mm, takze matica by tam laa vojst v pohode. Nevraviac o tom ze v pripade nudze sa da odfrezovat material aj hore aj dolu.
standartně jsou kolejice i vozíky zafrézované a přitlačené k referenční hraně, aby to drželo nějakou rovinu a bylo to taky odolné otřesům nárazům atd.. pokud to jen tak položíš na rovnou desku a sešroubuješ je to zbytečná práce.. pohledej manuál k lineárům a nebo projdi diskuze uvidíš.. ale stejně si to nakonec uděláš jak chceš..
lineár s vozíkem má na vejšku 50mm? to máš velikost 35? to je řádné hovado.. a šroub k tomu budeš mít jakej?
lineár s vozíkem má na vejšku 50mm? to máš velikost 35? to je řádné hovado.. a šroub k tomu budeš mít jakej?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 10. 2. 2009, 6:21
Pre ulozenie linearov urcite mrkni na manual vyrobcu, je to tam do detailov napisane, jak kolajnica, tak vozik. Tam nespekuluj, lebo linearne loziska rychlo znicis.
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
zase som sa nieco naucil. Vyrobca odporuca X sposobov uchytenia (upinacia doska,skrutky,zverna doska, ihlove valceky,...) Ktory sposob uchytenia linearov je jednoducho preveditelny v amaterskych podmienkach? Disponujem frezou. Zatial ma napadlo jednu stranu opriet o ofrezovanu hranu a druhu pritlacat kolmou skrutkou cez nejaky pomocny plochac priskrutkovany a skolikovany k tym hrubostennym profilom. Profily maju hrubku 12mm a nie je tam moc materialu na hlboke zafrezovanie. Aj tie ihlove valceky vyzeraju jednoducho v kombinacii so zapustnou skrutkou.
Este ma zarazilo ze v navode su obe kolajnice oprete o nejaku definovanu hranu ale iba jedna rada vozikov je tiez opreta o definovanu hranu. Takze druha rada vozikov sa prisposobi rozteci kolajnic.
Pre mna by asi bolo jednoduchsie pevne definovat obe rady vozikov a jednu kolajnicu nechat len priskrutkovanu bez nejakej opornej hrany. V navode o tom vyrobca neuvazuje.
Este ma zarazilo ze v navode su obe kolajnice oprete o nejaku definovanu hranu ale iba jedna rada vozikov je tiez opreta o definovanu hranu. Takze druha rada vozikov sa prisposobi rozteci kolajnic.
Pre mna by asi bolo jednoduchsie pevne definovat obe rady vozikov a jednu kolajnicu nechat len priskrutkovanu bez nejakej opornej hrany. V navode o tom vyrobca neuvazuje.
Koleje nejsou úplně rovné ani z výroby, prostě se ohýbají. Tedy je důležité je srovnat a ne jen jednu ale i druhou.
Je sice možné dát jednu k liště a druhou dorovnat na hodinky a dotáhnout, jenže to není nic moc optimální. Naopak když jsou lišty rovné vozík stačí dotáhnout a je hotovo.
Vše je ještě otázka sil. Při vřetenu 1,5kw / 24.000ot to je nepatrné zatížení oproti např 5kw / 3000ot. Na stroji je stejný typ kolejí, ale každé vyžaduje jiné uchycení.
Je sice možné dát jednu k liště a druhou dorovnat na hodinky a dotáhnout, jenže to není nic moc optimální. Naopak když jsou lišty rovné vozík stačí dotáhnout a je hotovo.
Vše je ještě otázka sil. Při vřetenu 1,5kw / 24.000ot to je nepatrné zatížení oproti např 5kw / 3000ot. Na stroji je stejný typ kolejí, ale každé vyžaduje jiné uchycení.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
viz moje předchozí poznámka ta tvoje deska je slabá.. nevymejšlej nesmysly jak to nacpat do slabé desky ale vyměň ji za adekvátní sílu.. cca 40mm, vždycky jsou uchyceny dva lineáry a jen jedna řada vozíků, je to z důvodu že nikdy neuděláš nic tak přesně.. udělat dvě dorazové hrany pro lineáry není problém jestli budou od sebe třeba 250 nebo 249,99 nebo 250,01 je fuk na druhé sraně uděláš jednu hranu pro vozíky zapřeš se a ty druhé se "uloží sami" a budou přesné podle kolejnice.. takže budou zase třeba těch 250mm, když to uděláš to i to tak dole budeš mít 249,99 nahoře třeba 250,01 a už ty 2setiny budeš rvát.. a to je "slušná přesnost" realita bude mnohdy uplně jiná.. proto se to dělá takhle, pak je "uplně jedno" jak se to udělá, jde jen o rovnoběžnost, kterou zajistí bruska na jedno upnutí..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
takze ani to dotlacovani linearu k referncni plose neni potreba, kdyz to ani profici nedelaji, to je dobre vedet, az zas nekdo bude delat bububu
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Ahojky
oni to dělají postupem utahování šroubů na moment a také proto jsou šrouby pevnostní 12.9
Sestava stolu má cca 120kg pro rojezdy X=250mm,Y=250mm ,deska je dlouhá 500mm
Jsou to pojezdy z mého stroje kde Z=200mm ,AC serva Yaskawa 200W
A pro zasmání Vám všem prozradím že jsem zcela na začátku našla u Vltavy "Larseny"-štětovnice protože měly hezký tvar a silnou stěnu
oni to dělají postupem utahování šroubů na moment a také proto jsou šrouby pevnostní 12.9
Sestava stolu má cca 120kg pro rojezdy X=250mm,Y=250mm ,deska je dlouhá 500mm
Jsou to pojezdy z mého stroje kde Z=200mm ,AC serva Yaskawa 200W
A pro zasmání Vám všem prozradím že jsem zcela na začátku našla u Vltavy "Larseny"-štětovnice protože měly hezký tvar a silnou stěnu
já bych si tak jistej nebylfilla píše:takze ani to dotlacovani linearu k referncni plose neni potreba, kdyz to ani profici nedelaji, to je dobre vedet, az zas nekdo bude delat bububu
díry pro šrouby v lineárech můžou mít kuželové dno, do toho šroub s kuželovou hlavou, osy závitů v té základní desce o dvě desetiny posunuté směrem k té referenční hraně a z toho obrázku poznáš kulový
můžou to ke hraně přitlačovat nějakým přípravkem při montáži
tu hranu by tam jen tak pro srandu nedělali, stojí to peníze
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;