Pružné spojky

krytí posuvových šroubů a jiné věci spojene s tématem
hopik
Příspěvky: 248
Registrován: 11. 9. 2006, 3:30
Bydliště: Ružomberok

31. 10. 2006, 4:26

Na stranke gravírovanie su vyobrazené spojky. Je tam aj tabulka z rôznymi druhmi. Len mi tam chýba okolo toho nejaký pokec. V živote som to nevidel a rad by som sa v tom zorientoval. Moje spojenie motora zo zavitovou tyčou sa mi velmi nepači mam to spojene na tvrdo skrutkami. a mam tam len tefl. podložku. Závisí od toho presnost stroja, a životnosť motora/asi/
Uživatelský avatar
H4N$
Příspěvky: 92
Registrován: 17. 11. 2007, 9:40
Bydliště: 49°24'9.07"N 17°12'40.95"E

14. 12. 2008, 9:08

Tak dumám nad spojkama a jak usadit krokové motory.
Co takhle motor připojit natvrdo ke šroubu a přírubu motoru "pověsit" na silikon?
Je to úplná hovadina?
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se najde iniciativní blbec, který neví, že to nejde a udělá to.
Uživatelský avatar
ferguson
Příspěvky: 462
Registrován: 20. 8. 2008, 7:51
Bydliště: Žilina

14. 12. 2008, 10:28

no u tych spojok ide hlavne o vyrovnanie nesuosovosti motora a skrutky. preto su take ohybne. to ze tlmia razy, to je uz druha vec. predstav si, ze by to bolo nejako fakt prehnane nesuose. ty by si ich spojil natvrdo nejakou trubkou (alebo niecim takym), ale po case by sa ti to proste vykyvalo. :wink:
Uživatelský avatar
lamoz
Sponzor fora
Příspěvky: 369
Registrován: 31. 1. 2008, 1:26
Bydliště: Praha

14. 12. 2008, 12:04

a co napriklad tohle:

Obrázek


Obrázek
Uživatelský avatar
H4N$
Příspěvky: 92
Registrován: 17. 11. 2007, 9:40
Bydliště: 49°24'9.07"N 17°12'40.95"E

14. 12. 2008, 12:16

Fergusone ono vytočit přesně pevnou spojku ... tedy dva průměry na jedno upnutí nemůže házet ani stovku. Asi to zkusím, maximálně se to po čase urve.
Lamozi z čeho to je?
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se najde iniciativní blbec, který neví, že to nejde a udělá to.
Uživatelský avatar
lamoz
Sponzor fora
Příspěvky: 369
Registrován: 31. 1. 2008, 1:26
Bydliště: Praha

14. 12. 2008, 12:24

nasel jsem to tady:
http://www.students.tut.fi/~kontkant/jv2.php.html
trubka:
DIY coupler was made from steel bellows tube and brass end pieces which were finally expoxed together.
ja tak myslim ze pro zacatek klidne muzes spojit motor a sroub pomoci humove trubki. cim vice tlouska steny tem lepe.
u komarada take reseni funguje bezvadne.
k
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

15. 12. 2008, 11:00

lamoz: sokuje ma to upevnenie motora na dlhe distancky. Tieto same o sebe by aj pri tuhej spojke umoznili motoru sa naklanat a pripadnu hadzavost korigovat.
Uživatelský avatar
lamoz
Sponzor fora
Příspěvky: 369
Registrován: 31. 1. 2008, 1:26
Bydliště: Praha

15. 12. 2008, 3:32

jeto pravda.
ale pruzna stojka sluzi proto (i ne jen proto) aby neposkodit loziska motoru a sroubu s pripade nesosnosti. to co vidime na fotkach presne to o cem rikam.
garmont
Příspěvky: 149
Registrován: 14. 1. 2008, 8:30

15. 12. 2008, 6:40

Dovolím si trochu odbočit od tématu ale na uvedených stránkách http://www.students.tut.fi/~kontkant/jv2.php.html mě zaujalo - že mají pro osu x, y, použité jenom jedno lieární vedení + vozík - může to tak fungovat bez nějakých vůlí?
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

15. 12. 2008, 7:08

garmont píše:Dovolím si trochu odbočit od tématu ale na uvedených stránkách http://www.students.tut.fi/~kontkant/jv2.php.html mě zaujalo - že mají pro osu x, y, použité jenom jedno lieární vedení + vozík - může to tak fungovat bez nějakých vůlí?
Jasně, ty vozíky se dají objednat s různým předpětím (vyjadřuje se v % jmenovité zatížitelnosti) a pak běhají bez vůle. Já takhle mám udělaný třeba stolek k mikroskopu, ušetřil jsem spoustu práce s adjustováním těch lineárů. Samozřejmě to není vhodná koncepce pro mašiny s velkým zatížením nebo s velkými rozjezdy.
Aleš Procháska
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

15. 12. 2008, 8:19

Jedna nejmenovaná, ale známá firma na měřící techniku udělala stativ a na něm pojezd držáku s lineárem upevněným jen na koncích (snad 70% "v luftě") a jen s jedním vozíkem! No třepalo se to jak drozdovi ocas.
Uživatelský avatar
lamoz
Sponzor fora
Příspěvky: 369
Registrován: 31. 1. 2008, 1:26
Bydliště: Praha

15. 12. 2008, 8:56

garmont píše:Dovolím si trochu odbočit od tématu ale na uvedených stránkách http://www.students.tut.fi/~kontkant/jv2.php.html mě zaujalo - že mají pro osu x, y, použité jenom jedno lieární vedení + vozík - může to tak fungovat bez nějakých vůlí?
The linear rails in the first picture are made by SBC and rail width is about 30 mm. The slide units are preloaded type to ensure good rigidity and lack of play. My plan was to use surely strong enough rails to make this single rail per axis construction possible. Those slide units have astounding properties: static load rating is more than 50 kN (~5 tons) and stationary moment 500-600 Nm depending on direction.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

6. 1. 2011, 8:05

trošku oživím téma spojek, právě řeším nákup/výrobu spojky a zajímalo by mě jestli by mohl někdo rozumně popsat rozdíl mezi danými spojkami při konkrétním zadání a přitom pouze nepapouškovat katalogové listy jednotlivých spojek..

konkrétně řeším uložení kuličkového šroubu 45mm s válcovým ukončením 32mm (před koncem šroubu je radiální kuličkové ložisko) a servem s 19mm hřídelí, domek je vyroben z jednoho kusu, takže nehrozí nějaké kroucení jako v případě různých upevnění motorů přes šrouby, dosedací plocha pro motor a ložisko jsou broušeny vlastní nesouosost hřídelí je pod 0,01mm
takže se ptám jakou v tomto případě zvolit spojku nejdražší a asi nejlepší vlnovcovou za cca 4000,-
nebo dělenou s "plastovým středem" za cca 2000,-
a nebo vyrobit na jedno upnutí duralovou svěrnou spojku a jen ji několikrát říznout tak jako jsou řešeny spirálové spojky.. řešení v podstatě zadarmo..

teď babo raď..
fotky jsou pouze ilustrativní .. dále by mě zajímala třeba konkrétní značka případně rozumný prodejce..
pár prodejců jsem obvolal ale nikdo mě nedokázal vysvětlit rozdíl mezi těma dvěma.. dostával jsem odpovědi typu tahle vyrovnává nesouost takovou druhá makovou což mě v mém případě v podstatě nezajímá..tak se zkouším zeptat tady.. děkuji
Přílohy
vlnovcová spojka.jpg
dělená spojka.jpg
spirálová spojka.jpg
spirálová spojka.jpg (10.7 KiB) Zobrazeno 13585 x
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22386
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

6. 1. 2011, 8:33

ja kdysi resil vyrobu samodomo tech vlnovcovych
problem nastal s cenou vlnovce (asi 3000 za 10cm!!! v nerezu)
ve finale jsem vlnovec za rozumno nasel ve chvili kdy uz to nebylo potreba u firmy hansa-flex kde to bylo tusim radove kolem stokoruny coz uz chapu

no kdyby se do toho nekdo chtel pustit tak bych nabidnul svareni te nerezi metodou TIG
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

6. 1. 2011, 8:45

robokop píše:ja kdysi resil vyrobu samodomo tech vlnovcovych
problem nastal s cenou vlnovce (asi 3000 za 10cm!!! v nerezu)
ve finale jsem vlnovec za rozumno nasel ve chvili kdy uz to nebylo potreba u firmy hansa-flex kde to bylo tusim radove kolem stokoruny coz uz chapu

no kdyby se do toho nekdo chtel pustit tak bych nabidnul svareni te nerezi metodou TIG
no já nechtěl vyrábět ty nerezové vlnovcové, s výrobou jsem počítal pouze u té celohliníkové rozřezané.. nicméně pokud myslíš že jsi schopen ten vlnovec zavařit přesně kolmo tak to můžeme zkusit.. já bych dodal nerezové boky.. nicméně by mě zajímalo jak to mají oni když mají boky hliníkové jak to mají spojené?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Odpovědět

Zpět na „Ostatní mechanika“