GRBL čína

ruzne programy,konverze dat, digitalizace, atd...
Odpovědět
mniol
Příspěvky: 1
Registrován: 25. 10. 2018, 8:18

25. 10. 2018, 8:42

zdravím kolegy
jsem začátečník a nějakým způsobem ani si nejsem vědom jsem asi odrovnal procesor na zadladní desce GRBL 3018 CNC

jen pro představu:
https://www.ebay.com/itm/3-Axe-CNC-3018 ... :rk:5:pf:0

obědnal jsem si tedy Atmega 328P ale mám takový divný pocit že když ho přeletuju tak to nevyřeším že ? mám pocit že je v tom čipu nahranej software ?

nebo se pletu ? poradí mi někdo ? popřípadě jak bych ho tam dostal ?
dík luboš
IMG_20181024_223929.jpg
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

25. 10. 2018, 9:22

Pokud 100% víš že je KO procesor, tak 100% věz že má v sobě nějaký program.
A asi ho někde na netu nenajdeš, navíc pochybuji že by šel z MCU (funkčního) stáhnout.

Ale protože je to MCU mega328, tak by šel teoreticky do nového procesoru nahrát jiný program a následně ovládat stroj například tímto:
https://github.com/Denvi/Candle
(možná by šel i ovládat stejně jako dřív, když je to GRBL, jenže těch je víc verzí)

Ale to už si s tím musí někdo doma pohrát.
Nejlevnější bude pořídit novou desku :D, vzhledem k jejich ceně.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

25. 10. 2018, 9:34

Pokud je to standardní GRBL (tedy bez nějakých specialit třeba pro laser atd.), tak ten si stáhneš z Internetu.
Teď jde o to, jak ho dostat dovnitř. Kdybys poslal fotku celé desky a ne jenom její kousek, tak by tam bylo vidět, jestli je na ní SPI programovací konektor (standardně by měl mít 6 pinů), nebo jestli se nějak rozumně na ty piny dá dostat. Nakonec kdyby tam konektor nebyl a když to stejně budeš letovat, ta tam v nejhorším můžeš dočasně naletovat 4 potřebné dráty.