Spalovací motor - 80% účinost, 16 kg, 120 koní

Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

10. 9. 2022, 6:05

jergus.balaz píše: 10. 9. 2022, 12:27
fmodel píše: 9. 9. 2022, 10:55 otáčky 40000 to jde tak u motoru se zdvihem 20mm
Ak si to dobre pamätám (mohol by si pamätať užívateľ R4CV) tak bola to 125 jednovalec dvojtakt. Reálne som ten motor videl tak 8 rokov dozadu, bol určený pre rýchlostné vodné klzaky. Maximálne otáčky boli závislé od dĺžky výfukového potrubia a pretekár mohol nohami "vytlačiť" a predĺžiť výfukové potrubie a tým posunúť aj maximálne otáčky motora. Na STUcke v BA je o tom dosť rozsiahla práca. Konštruktér a autor Doc. Ing. Ladislav Herbansky Csc.
Já jsem vyučený motorář a ve škole nás učili, že na vodě jsou jsou nejrychlejší dvoutaktní dýzly a asi na tom něco bude, protože angláni je používali v ponorkách. Rusáci od nich koupili licenci a používali je v lokomotivách Sergej.
jergus.balaz
Příspěvky: 1542
Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
Kontaktovat uživatele:

10. 9. 2022, 7:53

Britt píše: 10. 9. 2022, 6:05 Já jsem vyučený motorář a ve škole nás učili, že na vodě jsou jsou nejrychlejší dvoutaktní dýzly a asi na tom něco bude, protože angláni je používali v ponorkách. Rusáci od nich koupili licenci a používali je v lokomotivách Sergej.
Posledná trieda anglických dieslových ponoriek bola Trieda Upholder - po nich už boli len jadrové. Upholder má dieslový 12 valec štvor takt napojený na alternátor. O pohon skrutky sa stará elektromotor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Upholder/ ... #Machinery

"Sergej" 781 má diesel 12 valec dvojtakt, napojený na trakčný generátor, prenos cez štyri elektromotry.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiv ... 3%AD_motor

Závodné vodné klzáky majú dvojtakty poháňané zmesou, na priamo zapojené na skrutku
BalazKovo.sk
t256
Příspěvky: 2831
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

10. 9. 2022, 8:46

jergus.balaz píše: 9. 9. 2022, 10:18 ...Len tak po mimo pre zaujímavosť, poznal som človeka čo celý život venoval motošportu a napr jawu 250 upravil na výkon 80k, vývoj a prototyp predal jawe a tým to celé skončilo. Bežne jeho dvojtaktne motory dosahovali otáčky do 40t.
A neni mozne ze to skoncilo spis proto, ze jawa chtela aby motor vydrzel dyl nez 2 kolecka na okruhu? :-)
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

10. 9. 2022, 10:05

jergus.balaz píše: 10. 9. 2022, 12:27
fmodel píše: 9. 9. 2022, 10:55 otáčky 40000 to jde tak u motoru se zdvihem 20mm
Ak si to dobre pamätám (mohol by si pamätať užívateľ R4CV) tak bola to 125 jednovalec dvojtakt. Reálne som ten motor videl tak 8 rokov dozadu, bol určený pre rýchlostné vodné klzaky. Maximálne otáčky boli závislé od dĺžky výfukového potrubia a pretekár mohol nohami "vytlačiť" a predĺžiť výfukové potrubie a tým posunúť aj maximálne otáčky motora. Na STUcke v BA je o tom dosť rozsiahla práca. Konštruktér a autor Doc. Ing. Ladislav Herbansky Csc.
Tak na to ti odpovím úplně přesně , Karlo ( VRP) a Rossi jsou dnes dva producenti motorů oba dva dělají 125,250,(350) 500,750 cm/3 motory oba znám osobně a v těhlech lodích jsem byl (a jsem ikdyž není čas) v týmu 15let )Byli jsme nějaký mistři Evropy ,vícemistři světa, prostě pohárů plná skříň.,Tyto motory májí nejvyšší otáčky 13600 ,zdvih je 54,5mm, spočítej si střední pístovou rychlost a zjistíš že 40000ot/min je nesmysl ,při stejné střední pístové rychlosti by motory formule 1 točili 45000ot/min :lol: a oni stěží točily v době největší slávy 19-20000 ot/min. Jak píšeš o Doc. Ing. Ladislav Herbansky Csc. tak pokud je to ten co si myslím tak jsme spolu prokecali pár hodin na závodech pokud to nebyl jeho syn nebo někdo s podobným jménem ,ono těch lidí jsem poznal hodně a občas je problém správné přiřazení
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
milan.83
Příspěvky: 826
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

10. 9. 2022, 11:21

jergus.balaz píše: 10. 9. 2022, 7:53

"Sergej" 781 má diesel 12 valec dvojtakt, napojený na trakčný generátor, prenos cez štyri elektromotry.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiv ... 3%AD_motor
Sergej má těch trakčáků 6, je to šestinápravová lokomotiva, kde každé dvojkolí je poháněno jedním DC trakčním motorem. Má DC/DC přenos, tzn. DC dynamo, sestava stykačů, přepínač směru, DC trakční motory. V Sergejích bylo možné z jednoho trakčního motoru vytáhnout 212 kW. My jsme při modernizaci Sergejů dali o něco silnější šesnáctiválec od MTU a z trakčních motorů jsme dostali kolem 280 kW.

Jen taková perlička - pro soudruhy v Sajuzu byl Sergej se zhruba 1270 kW do trakce málo, proto se vyráběly Sergeje jako dvojčata a trojčata. Dvojče mělo dvě sekce, každá jen s jednou kabinou, trojče bylo podobné, jen ta prostřední sekce neměla žádnou kabinu.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

10. 9. 2022, 12:26

Na Sergeji se nepodařilo změřit tažný výkon. Buď urval hák nebo začal hrabat a urval pdvozky. Já jsem na něm jezdil, než je demokraté poslali do šrotu. Byly to nejsilnější lokomotivy u nás. 52 vagónu s uhlím se vešlo od klacku ke klacku a mašina nevěděla, že něco vůbec táhne. Na zkušebním okruhu ve Velimi dokázala bez tlumiče výfuku 140, ale to už dokázalo vytlouct okenní tabulky.
jergus.balaz Segej byl 6 nápravový a na každé nápravě měl trakční motor. Motor byl dvoutakt, 12V nasával pístem a vyfukoval 4 ventily. Kromě hlav ventilů, kliky, ojnic a tělesa pístu byl celý z hliníkových slitin. Písty byly ze 3 dílů a ve válcích se otáčely, kvůli opotřebení. :)
jergus.balaz
Příspěvky: 1542
Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
Kontaktovat uživatele:

10. 9. 2022, 1:02

fmodel píše: 10. 9. 2022, 10:05 Jak píšeš o Doc. Ing. Ladislav Herbansky Csc. tak pokud je to ten co si myslím tak jsme spolu prokecali pár hodin na závodech pokud to nebyl jeho syn nebo někdo s podobným jménem
L. Herbansky bol ročník 1923, jeho syn sa volá rovnako, môže mať teraz okolo 65r. Ja som sa poznal so starým pánom. Keď sa stretneš so synom, opýtaj sa ho, možno povie, možno nie.

https://youtu.be/lNe40yg-hOI
BalazKovo.sk
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

12. 9. 2022, 5:14

jergus.balaz píše: 9. 9. 2022, 10:18 Bežne jeho dvojtaktne motory dosahovali otáčky do 40t.
No, pokud to byla padesátka a za dvě :mrgreen: minuty, tak je to možný.
Jinak čistá urban legend.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní odkazy“