postup na nerez

Odpovědět
charonbobo
Příspěvky: 11
Registrován: 17. 7. 2019, 4:13

29. 7. 2019, 9:01

Opět vás zdravím.

Dnes jsem naprogramoval čep z nerezu.

První co se mi nelíbí je že při obrábění trošku píská.Destička je přímo na nerez kosočtvercová radius 0,4.Polotovar průměr 12.Nastavení řezná rychlost 40 ( 1000ot) posuv 0,12.
jaký parametr by jste doporučili změnit pro zlepšení ? Výrobce udává na tyto destičky řeznou rychlost 40-280 posuv 0,08-0,24.

https://www.wnt.com/mastertool/HU/produ ... 2075214216

DCMT 11T304EN-PF26 HCN2125



Jinak ale všechno udělá dobře,průměry jsou v setině přesně jak byli nastavený.Povrch taky dobrý,ikdyž bych uvítal hladší .... :)

Problém mi nastal opět při vrtání.

Vrtá se 5,4 do hloubky 42.
Momentálně mám HSS vrták ( přijde mi Cobaltový )
Vrták do hloubky 30 jel nic moc ale jel,a tam se utavil.
Teď jsem nastavil menší ot 630 posuv 0,05/ot.
Ale moc se mi to nechce pustit abych hned zas neutavil další a nečekal až přijdou nové.

Chlazení mám na vrták a zvětšil jsem ted i tlak takže bude chladit více,chlazení by mělo fungovat z boku na vrták trubičkou,a pak i kapalina protékající skrz kleštinu,ale ta má nízký tlak takže je spíš na okrasu.

Předem děkuji za rady.
ovi-ivo
Příspěvky: 706
Registrován: 12. 4. 2015, 9:41
Bydliště: kůsek od Hodonína

29. 7. 2019, 10:24

nejsem žádnej cncéčkař, ale když se vrták pálí tak se musí snížit otáčky na takové, aby zůstával jen teplý a samozřejmě několikrát vyjet z díry. nerez je sviňa :? Jo nerez vrcu i běžnýma hss, ale za použití oleje s molybdenem - to je úplně jiný vrtání a v pohodě a není to co díra to nový vrták.
charonbobo
Příspěvky: 11
Registrován: 17. 7. 2019, 4:13

29. 7. 2019, 12:24

po pročtení ostatních diskuzích tady na foru jsem snížil otáčky na 500 a posuv 25mm/min takže 0,05 na/ot.

jelo to mnohem lépe,trošku hučel,ale opravdu jen trošku pokrok obrovský.

Stavím se dnes unás v zámečnictví jectlo maj CO vrták,ale celkem pochybuju protože posledně je měli odstupňované po 0,5 ( takže 2 2,5 3 3,5 atd ) a náš konstruktér chce prostě 5,4 .... :)
majo477
Příspěvky: 533
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

29. 7. 2019, 1:33

Daj vrták hss Co5,,650 -700ot posuv 50-60,po 2mm s výplachom G83
charonbobo
Příspěvky: 11
Registrován: 17. 7. 2019, 4:13

30. 7. 2019, 9:58

Tak už to jede krásně.

Na obyč HSS vrták mám 500ot/min a posuv 25mm/min. vyjíždění po 2mm
Pokaždé v hloubce 5 a pak 30 trošku zařve,ale pak do 42 dojede zas v klidu.
Rychloposuv sem snížil na danou operaci na 500 aby měl více času se propláchnout.
Místo nějaké hezké zlomené špony mi leze drát,ale lepší než nic.

Až odejde HSS zkusím tam ten CO vrták.

ZAtím dík za rady.
zverodoktor
Příspěvky: 978
Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
Bydliště: Bratislava

30. 7. 2019, 8:59

ovi-ivo píše:
29. 7. 2019, 10:24
nejsem žádnej cncéčkař, ale když se vrták pálí tak se musí snížit otáčky na takové, aby zůstával jen teplý a samozřejmě několikrát vyjet z díry. nerez je sviňa :? Jo nerez vrcu i běžnýma hss, ale za použití oleje s molybdenem - to je úplně jiný vrtání a v pohodě a není to co díra to nový vrták.
Používaš nejaký špeciálny vŕtací, alebo klasika motorový s MoS2?
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
jafi
Příspěvky: 205
Registrován: 25. 4. 2017, 6:54

6. 8. 2019, 12:57

Zdravim vospolok,

co sa Vam najlepsie osvedcilo na hrube ofrezovanie nereze (AiSi304). My sme vyskusali rozne platky na nerez a stoji to za prd. Ak to pocitam na cas, tak oproti platku na liatina zelezo, ten na nerez vydrzi tak o 5-10 sekund obrabania viac. Objednal som este kopir. frezu 66mm s okruhlymi platkami. Mate este nejaky napad? vdaka za rady
RaS
Příspěvky: 7980
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

6. 8. 2019, 1:13

o 5-10s víc? z toho času vyplývá, že ti ty plátky vydržej řádově minuty/sekundy.. namáš něco uplně blbě? řezné podmínky, záběr, volba plátku atd..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
majo477
Příspěvky: 533
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

6. 8. 2019, 2:09

Mate este nejaky napad? Chladit vzduchom,alebo nechladit vobec..
ovi-ivo
Příspěvky: 706
Registrován: 12. 4. 2015, 9:41
Bydliště: kůsek od Hodonína

7. 8. 2019, 6:43

Používám už nějaký rok :Olej řezný moly SLIP MWF
super třeba závitníky jen z nástrojové oceli mi vydrží stímto mazáním v nerezi , bez mazánní se to kousne a konec.
je to přesně toto (není to reklama na veb jen obrázek toho balení co mám:
https://www.shopusroubka.cz/oleje-pasty ... mwf-200ml/
třeba ruční vrtačků do nerezi se trápíš mázneš vrták tímto a najednou to jede. leju to skoro na všecko.

zverodoktor píše:
30. 7. 2019, 8:59
ovi-ivo píše:
29. 7. 2019, 10:24
nejsem žádnej cncéčkař, ale když se vrták pálí tak se musí snížit otáčky na takové, aby zůstával jen teplý a samozřejmě několikrát vyjet z díry. nerez je sviňa :? Jo nerez vrcu i běžnýma hss, ale za použití oleje s molybdenem - to je úplně jiný vrtání a v pohodě a není to co díra to nový vrták.
Používaš nejaký špeciálny vŕtací, alebo klasika motorový s MoS2?
zverodoktor
Příspěvky: 978
Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
Bydliště: Bratislava

7. 8. 2019, 6:58

Ďakujem za opis aj link. Idem to skúsiť pohľadať u nás :) .
P.S: bez problémov, bežne k dostaniu aj v 500 ml balení za znesiteľnú cenu vzhľadom na spotrebu v garáži .
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
ovi-ivo
Příspěvky: 706
Registrován: 12. 4. 2015, 9:41
Bydliště: kůsek od Hodonína

9. 8. 2019, 2:39

No kdybys nenašel nebo náhodů jel do Hodonína u Holíča tak tam ty oleje má "nářadí lukovský" skladen v balení od 100ml po kanystr.
zverodoktor píše:
7. 8. 2019, 6:58
Ďakujem za opis aj link. Idem to skúsiť pohľadať u nás :) .
P.S: bez problémov, bežne k dostaniu aj v 500 ml balení za znesiteľnú cenu vzhľadom na spotrebu v garáži .
zverodoktor
Příspěvky: 978
Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
Bydliště: Bratislava

10. 8. 2019, 7:07

No vidíš, pred týždňom som išiel okolo. Nabudúce :)
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Odpovědět

Zpět na „Ostatní veci kolem programovani“