prúdové zaťaženie vodiču

1asv
Příspěvky: 369
Registrován: 2. 1. 2011, 9:33
Bydliště: Kdyně

29. 3. 2019, 9:27

Ahoj, byl to toluen a fungovalo to dobře. Po "smrštění" ale byla výrazně tvrdší. Vláďa
r4cv
Příspěvky: 1405
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

29. 3. 2019, 8:13

Mex píše:
27. 3. 2019, 7:04
Při napájení 6V už jde o každou desetinu ohmu.
Je možné, že výrobca dospel k názoru, že poistky sú zbytočný prechodový odpor a neskôr (cca 1957-61) ich nedával? v r. 1953 ich mám.
Uživatelský avatar
OompaLoompa
Příspěvky: 154
Registrován: 28. 6. 2017, 1:45
Bydliště: Západný Slovakistan

29. 3. 2019, 8:56

r4cv píše:
29. 3. 2019, 8:13
Je možné, že výrobca dospel k názoru, že poistky sú zbytočný prechodový odpor a neskôr (cca 1957-61) ich nedával? v r. 1953 ich mám.
ja ti nevim :?
žeby od toho 57'-meho do základnej výbavy pridali aj hasiaci prístroj? :lol:

ale vážne :D tých 5-10mm menšieho prierezu (čo predstavuje tá poistka) tam veľa s tým odporom nenarobí.. teda za predpokladu, že je správne prúdovo dimenzovaná (relatívne k prierezom vodičov).
r4cv
Příspěvky: 1405
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

31. 3. 2019, 10:30

Zatiaľ som spravil 2 rozhodnutia.
-doplním poistky, bakelitové držiaky sú síce iba PAL, ale boli vtedy v Mototechne, tak to bude v prípade potreby obhájiteľné.
-prúd dynama je 24A max, tak nemá zmysel dávať 10mm2 vodič, musím ísť so spotrebou dolu. Možno aj za cenu LED žiaroviek do hmloviek a pod.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 1547
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

1. 4. 2019, 9:30

elbarto píše:
29. 3. 2019, 7:44
Ta plastova izolačková omotávka je podstatně vetší hnus a při prvním ohřátí se začně velmi "elegantně" rozmotávat a zanechávat za sebou opatlané vodiče od lepidla.
A naopak hadrova Tesa drží neskutečně a vypadá značně dobově :-)
Na obrázku to sice nepoznám, ale my jsme kdysi dávno používali černou pásku BEZ lepidla. Byla to jen páska a muselo to celkem umět, jinak se rozpletla při větším pohybu kabeláže. Na konci se buď převázala nebo se prostě zalepila lepidlem.
Klasická dnešní izolačka byl moc velký komfort.

A s tím hnusem souhlasím, používám ji jen na to co už nebudu brát do ruky.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 3064
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

2. 4. 2019, 10:00

r4cv píše:
31. 3. 2019, 10:30
Zatiaľ som spravil 2 rozhodnutia.
-doplním poistky, bakelitové držiaky sú síce iba PAL, ale boli vtedy v Mototechne, tak to bude v prípade potreby obhájiteľné.
-prúd dynama je 24A max, tak nemá zmysel dávať 10mm2 vodič, musím ísť so spotrebou dolu. Možno aj za cenu LED žiaroviek do hmloviek a pod.
... moc tomu nerozumím. Na jedné straně řešíš detaily typu bužírka a na druhé dáš do veterána LED žárovky, noční můra každého veterán komisaře :-( ?
jenicek
Příspěvky: 95
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

2. 4. 2019, 11:30

Ono je taky třeba vzít v potaz ne maximální celkový příkon, ale maximální současný. Těžko pojedeš najednou s dálkovejma a mlhovkama, brzdíš jenom občas, blinkry skoro vůbec atd.
r4cv
Příspěvky: 1405
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

2. 4. 2019, 12:55

elbarto píše:
2. 4. 2019, 10:00
...a na druhé dáš do veterána LED žárovky, noční můra každého veterán komisaře :-( ?
súhlasím, je to krajné riešenie. Dúfam, že k nemu nebudem musieť pristúpiť.
jenicek píše:
2. 4. 2019, 11:30
Ono je taky třeba vzít v potaz ne maximální celkový příkon, ale maximální současný. Těžko pojedeš najednou s dálkovejma a mlhovkama, brzdíš jenom občas, blinkry skoro vůbec atd.
rozdiel stretávačky/diaľkové je mininimálny.
ísť za dažďa so zapnutými svetlami, stieračmi a prípadne hmlovkami je asi max. zaťaženie.
Ešte je otázne, koľko si potiahne zapaľovanie. dnes by mal prísť 6V akumulátor, tak to s blízkej dobe odmeriam.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 5501
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

2. 4. 2019, 1:13

r4cv píše:
2. 4. 2019, 12:55

Ešte je otázne, koľko si potiahne zapaľovanie. dnes by mal prísť 6V akumulátor, tak to s blízkej dobe odmeriam.
Trochu tě nakopnu ,zapalování 2takt při 7000ot/min a energii jiskry 60mJ má odběr 1A při 11V (měřeno)
Velice slušný zapalování na 4takt má energii jiskry 100-110mJ tak že si to z toho lehce odvodíš .
Jsem zvědavej kolik u toho veterána naměříš.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
r4cv
Příspěvky: 1405
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

15. 4. 2019, 2:12

Ta plastova izolačková omotávka je podstatně vetší hnus a při prvním ohřátí se začně velmi "elegantně" rozmotávat a zanechávat za sebou opatlané vodiče od lepidla.
A naopak hadrova Tesa drží neskutečně a vypadá značně dobově :-)

Na obrázku to sice nepoznám, ale my jsme kdysi dávno používali černou pásku BEZ lepidla. Byla to jen páska a muselo to celkem umět, jinak se rozpletla při větším pohybu kabeláže. Na konci se buď převázala nebo se prostě zalepila lepidlem.
pôvodne bola omotávka plastové bez lepidla, ako písal CJUZ.
Ja som skúsil kúpiť tú textilnú TESA pásku a vyzerá to dobre. skúsil som vyrobiť "zväzok" zo zbytkov spod stola. na prvý pokus som spokojný, vďaka za radu.
ako pri tejto páske ukončujete omotávanie, aby sa to nezačalo odmotávať? alebo táto páska nemá túto vlastnosť a drží dobre navždy?
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektronika“